Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke omvormer? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke omvormer?

Ik heb erg goede ervaringen met de Dynalader (1e versie).
https://shop3.dynalader.de/

Erg robuust apparaat, stevige bekabeling. En wat mij betreft levert die goed stroom op.
Peter - dank je wel ga ik naar kijken. Top! :D
Ik heb een NC-17 Connect APPCON 3000 USB Lader waar ik heelerg tevreden over ben. Groot voordeel van deze lader is dat je hem heel snel over kunt zetten op een andere fiets en dat je hem los kunt opladen. Je kunt hem integreren maar ook los aan het frame hangen. Ik heb hem zelf in een buistasje zitten.

Groet,
Kiek
Aanhakend op dit onderwerp:

Aangezien USB-aansluitingen nog wel eens kapot willen gaan bij heel vaak de stekker er in en weer uit heb ik magnetische stekkers (en kabels). aan de ene kant standaard USB (niet magnetisch) en aan de andere kant een magnetisch uiteinde waar je afhankelijk van welke je koopt ook data en niet alleen stroom door kan laten stromen. Standaard worden ze met meerdere USB pluggen geleverd.

Onder andere hier, al zijn ze in NL ook wel te krijgen, het grote voordeel is dat je ze dan snel hebt, tegen een hogere prijs.

https://nl.aliexpress.com/item/32975528 ... 4c4d8cXqn0
of
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... usb+type+c

De haakse aansluiting vindt ik zelf handig al is recht ook te koop.

Bijkomend voordeel is dat je de steker in je telefoon of tablet kan laten zitten en simpel het apparaat los kan trekken om mee te nemen. het lampje blijft branden zolang in mijn geval de formumslader aan staat, via de app kun je het verbruik ook uitzetten en dan brandt het lampje ook niet meer.
Die magnetische stekkers lijken me inderdaad handig. De omvormer hoef ik niet snel om te zetten. Wel handig als je je bufferaccu ook aan het stopcontact kunt opladen of hiervoor dan toch extra powerbank meenemen?
Die optie hebben ze bij de forumslader ook, en zelfs een soort van snellader zelfs (met behulp van een standaard Samsung lader) http://www.forumslader.de/automatiklade ... oostlader/
Het ding is niet veel groter dan een USB-stick (met een kabel er aan) Kan er verder niets over vertellen.
Bert van Sprang schreef: Die magnetische stekkers lijken me inderdaad handig. De omvormer hoef ik niet snel om te zetten. Wel handig als je je bufferaccu ook aan het stopcontact kunt opladen of hiervoor dan toch extra powerbank meenemen?
Gewoon een kleine powerbank meenemen. Die kan je altijd opladen in het washok en is ook te gebruiken in nood. Tijdens tochtjes in het voor- en najaar kom je er 's nachts achter dat je telefoonaccu niet meer zo goed is, doordat het kouder wordt. Dan kan je met een powerbank je telefoon makkelijker bijladen in je tent.

Een forumslader, of zelfs je hele fiets, hang je niet zo snel aan het stopcontact tijdens je vakantie. Die bufferaccu fiets je normaliter vol, tenzij je 's avonds met een lege telefoon vertrekt om een hele nacht door te fietsen. Dan zal de aanwezige stroom uit de bufferaccu naar je telefoon gaan en daarna zal de Forumslader de restjes stroom die overblijft van je verlichting verzamelen en in plukjes aan je telefoon geven, zoals die dat ook bij lage snelheden doet.

Als ik 's nachts rij met een lege bufferaccu gaat mijn telefoonpercentage heel langzaam achteruit als ik het scherm van de telefoon gebruik voor navigatie of de app van de Forumslader. Daarbij geldt: hoe kouder, hoe langer het donker is, hoe minder makkelijk je met de bufferaccu en telefoonbatterij de nacht door komt. Ik gebruik daarom ook nog een navigatie op AA batterijen of zet het scherm zoveel mogelijk uit.

Als je je forumslader niet als powerbank gaat inzetten en veel overdag fietst kan je ook prima de kleinere bufferaccu nemen en inbouwen. Die heeft immers genoeg stroom om tijdens stops of klimmetjes door te laden of een iPhone 6s voor ongeveer 70% te vullen. De volgende dag fiets je binnen een paar uur je lege telefoon en de bufferaccu weer naar 100%.
Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Forumslader en de Cinq Plug 5 Plus......in de praktijk. Als iemand daar ervaring mee heeft dan graag delen. Ben overigens erg tevreden over de Forumslader maar een alternatief is altijd prettig.