Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenbeen raakt sleutel sinds plaatsing thudbuster - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Binnenbeen raakt sleutel sinds plaatsing thudbuster

Sonny schreef:
vr 16 okt, 2020 11:43
Als je een fietsmeting hebt laten doen moet je hier natuurlijk niet van af wijken om een sleutel niet te raken. Je zal toch iets aan het slot moeten veranderen. Pas de sleutel aan, vervang het slot voor een variant met een andere sleutel (AXA heeft nogal wat verschillende soorten sleutels: klein, groot, inklapbaar) of laat het slot weg. Ik neem aan dat je sowieso een ketting of vouwslot gebruikt.
Vraag me werkelijk af wat voor soort fietsmeting dat is geweest. Lijkt me dat je dus al fietsend / bv op een tacx een fiets meting doet en niet iemand die even met een meetlint en wat grafiekjes de fiets afstelt op een afstelling volgens de norm.
De TS zal daar vast wat verheldering over kunnen geven. Als ik het lees dan wekt het de indruk dat er wel een iets meer is gebeurd dan gemiddeld bij een fietsenmaker.
Maar misschien ben ik bevooroordeeld, aangezien ik zelf een uitgebreide fietsmeting heb laten doen. Ik versta onder een fietsmeting eerder een uitgebreide meting tegen betaling dan een globale blik van de fietsenmaker.
<knip>Tekst door moderator verwijderd omdat hierin mogelijke frauduleuze handelingen besproken worden </knip>
Dit valt onder fraude, <knip>Tekst door moderator verwijderd omdat hierin mogelijke frauduleuze handelingen besproken worden </knip>
Sorry sorry allemaal, veel te late reactie, maar ben op vakantie geweest.

Ik vrees dat er inderdaad meer aan de hand is. Met de afstanden vanuit de fietsmeting van bike4travel in Rotterdam eerder dit jaar, heerlijk gefietst maar met de zadelpen lijkt alles nu uit balans. Heb nu ook last van mijn linker knie.

Fiets was tweedehands btw, dankzij jullie meedenken, gebruik hem ook in woon-werkverkeer. Kan slot er wel af halen hoor, maar vrees toch dat die hele vering zorgt voor een hele andere fiersverhouding. Heb de meest stevige vering erin aangebracht.
Kan je niet met de fiets naar Bike4Travel om er nog een keer naar te laten kijken, met de geplaatste zadelpenvering? Als de eerste meting daar goed was, moeten ze toch iets kunnen met die cijfers en je veranderde fiets?
Anne80 schreef:
ma 26 okt, 2020 22:54

Heb nu ook last van mijn linker knie.

Maak je door het ontwijken van die sleutel geen bewegingen die ervoor zorgen dat je last van je knie krijgt?
Jurr schreef:
wo 28 okt, 2020 11:34
Anne80 schreef:
ma 26 okt, 2020 22:54

Heb nu ook last van mijn linker knie.

Maak je door het ontwijken van die sleutel geen bewegingen die ervoor zorgen dat je last van je knie krijgt?
Ook op gelet, maar dat is niet het geval....
Anne80 schreef:
ma 26 okt, 2020 22:54
Sorry sorry allemaal, veel te late reactie, maar ben op vakantie geweest.

Ik vrees dat er inderdaad meer aan de hand is. Met de afstanden vanuit de fietsmeting van bike4travel in Rotterdam eerder dit jaar, heerlijk gefietst maar met de zadelpen lijkt alles nu uit balans. Heb nu ook last van mijn linker knie.

Fiets was tweedehands btw, dankzij jullie meedenken, gebruik hem ook in woon-werkverkeer. Kan slot er wel af halen hoor, maar vrees toch dat die hele vering zorgt voor een hele andere fiersverhouding. Heb de meest stevige vering erin aangebracht.
Als je zadelhoogte en setback gelijk overneemt en daarbij rekening houdt met de mate van inveren van de pen als je er op gaat zitten, bij een vork 'sag' genoemd, zou je toch gelijk moeten uit komen.
En stem de hardheid van de elastomeer wel af op je gewicht, anders werkt hij minder goed.

Wat betreft je kniepijn: dat is vervelend. Was je op fietsvakantie? Wellicht iets overbelast? Je zadel iets te hoog staan? Dan kan je scheef gàan zitten en last krijgen van de knie aan de niet dominante kant.(check eens de Francis Cades bikefit tuesdays op YouTube) Maar er zijn veel mogelijke oorzaken, helaas.
Ik overweeg een Canecreek Thudbuster te plaatsen in mijn trekkingfiets SANTOS. Men heeft de keuze uit LT of ST. met betrekking tot de elastomeren heeft met ook de keuze ; Soft, extra soft, medium en extra hard. ik weeg 90 KG. Hoe de juiste keuze maken? Waar voordelig bestellen?
DanFietsFan47+ schreef:
wo 09 dec, 2020 17:55
Waar voordelig bestellen?
Ik heb geen ervaring en/of Thudbuster kennis, maar kwam wel deze tegen:

https://link.marktplaats.nl/m1637115623

https://link.marktplaats.nl/m1635080987
Op de website van de fabrikant vond ik eens info over de rubbers. Ik zat op het randje van de een en de ander qua gewicht. Dan kies je dus voor comfortabel of voor langere levensduur. De rubber die in mijn st zat moest vervangen worden omdat die te zacht was geworden.
DanFietsFan47+ schreef:
wo 09 dec, 2020 17:55
Ik overweeg een Canecreek Thudbuster te plaatsen in mijn trekkingfiets SANTOS. Men heeft de keuze uit LT of ST. met betrekking tot de elastomeren heeft met ook de keuze ; Soft, extra soft, medium en extra hard. ik weeg 90 KG. Hoe de juiste keuze maken? Waar voordelig bestellen?
1) meten of beide in je fiets zouden passen.
2) naar een fietsenwinkel gaan die ze heeft en uitproberen welke combi je het fijnste vindt. En die daar kopen.
3) voordelig zijn ze niet. Dan moet je bijvoorbeeld een ergotec of satori kloon overwegen (nog steeds niet goedkoop, wel minder duur).
Anne80 schreef:
do 15 okt, 2020 21:57
Dag allemaal,

Met heel veel plezier fiets ik nog steeds op mijn easy rohler Idworx, het enige wat ik nog wenste was een verende zadelpen.

Die heb ik dan op geplaatst, maar kwam er vervolgens achter dat ik gek genoeg met mijn binnenbeen de sleutel van het slot van de fiets raak tijdens het trappen. Vreemde en vooral ook irritante situatie... dus vanalles nagemeten (heb in Rotterdam een meting laten doen en de fiets afgesteld(, en alles komt overeen. Ik heb daarna vanalles geprobeerd: zadel hoger, zadel lager, zadel naar achter en naar voren... het lijkt wel of het allemaal niets uitmaakt.

Wie o wie herkent deze vreemde klacht?
Inderdaad een bekend probleem. Bij mijn 26” fiets met LT buster, heb ik een duits fietsslot, waar de sleutel uit kan als het slot geopend is. Bij mijn 28” Avaghon met ST buster, heb ik laatst een Axa Victory slot geplaatst, waarvan het sleuteltje klein is en niet tegen mijn been komt. Hiervoor had ik een stuk van de sleutel afgezaagd.
27A4739F-0448-462B-B978-8DFC56E14869.jpeg