Wat weegt zo'n 'oude' Giant Expedition traveler (ongeveer)?

Wim schreef:
wo 14 okt, 2020 09:23
Als jullie een lichte en een zware fiets willen vervoeren moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de zware fiets het dichtste bij de auto staat.
Goeie tip!
strawbale schreef:
wo 14 okt, 2020 08:51
De lichtste goeie drager (die ik kan vinden): https://www.uebler.nl/fietsendragers/f24/ (12 kg)
en de kantebare (dus handigere): https://www.uebler.nl/fietsendragers/i21/
Met een max kogeldruk van 55 kg kunnen daar dus net geen twee electrische fietsen (zonder accu) op, althans niet de fietsen die ik op het oog heb en kan betalen ;-)
:idea: Met het oog op het steeds populairder worden van kleine (semi-)electrische auto's, zeker binnen de huidige klantenkringen van e-bikes, zouden e-bikefabrikanten er dus goed aan doen om ook lichtere e-bikes aan te bieden.
strawbale schreef:
wo 14 okt, 2020 08:51
De lichtste goeie drager (die ik kan vinden): https://www.uebler.nl/fietsendragers/f24/ (12 kg)
en de kantebare (dus handigere): https://www.uebler.nl/fietsendragers/i21/

Met een max kogeldruk van 55 kg kunnen daar dus net geen twee electrische fietsen (zonder accu) op, althans niet de fietsen die ik op het oog heb en kan betalen ;-)
Ik ben het draadje even kwijt. volgens mij kijk je in de tabel <50kg. een F34 <75kg mag al 54kg dragen. 15kg dragergewicht, 40kg over op je kogeldruk, 17kg over voor je eigen fiets. is dat opgelost :) .

(als het nu idd ineens om twee elektrische fietsen gaat moeten we even van voren af aan beginnen).

en je hebt nog niet aangegeven waarom geen fietsen op het dak. Is verreweg de simpelste en goedkoopste en meest solide oplossing. Tenzij fietsen tillen een bezwaar is, dan niet. (heb duizenden km's met tandem/racefietsen op diverse auto's rondgereden).
Wim schreef:
wo 14 okt, 2020 09:23
Als jullie een lichte en een zware fiets willen vervoeren moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de zware fiets het dichtste bij de auto staat.
Prima tip natuurlijk, maar worden ze geen gram lichter van. Draadje gaat vooral om binnen de voorschriften te opereren, blijkt een beetje.
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 09:44
strawbale schreef:
wo 14 okt, 2020 08:51
De lichtste goeie drager (die ik kan vinden): https://www.uebler.nl/fietsendragers/f24/ (12 kg)
en de kantebare (dus handigere): https://www.uebler.nl/fietsendragers/i21/
Met een max kogeldruk van 55 kg kunnen daar dus net geen twee electrische fietsen (zonder accu) op, althans niet de fietsen die ik op het oog heb en kan betalen ;-)
:idea: Met het oog op het steeds populairder worden van kleine (semi-)electrische auto's, zeker binnen de huidige klantenkringen van e-bikes, zouden e-bikefabrikanten er dus goed aan doen om ook lichtere e-bikes aan te bieden.
Helemaal met je eens!

En waarom zijnze zo duur vergeleken met de niet-electrische versie:
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/city- ... iumnblack/
https://www.cube.eu/nl/2021/e-bikes/cit ... lacknblue/
Grandonneur schreef:
wo 14 okt, 2020 09:48
strawbale schreef:
wo 14 okt, 2020 08:51
De lichtste goeie drager (die ik kan vinden): https://www.uebler.nl/fietsendragers/f24/ (12 kg)
en de kantebare (dus handigere): https://www.uebler.nl/fietsendragers/i21/

Met een max kogeldruk van 55 kg kunnen daar dus net geen twee electrische fietsen (zonder accu) op, althans niet de fietsen die ik op het oog heb en kan betalen ;-)
Ik ben het draadje even kwijt. volgens mij kijk je in de tabel <50kg. een F34 <75kg mag al 54kg dragen. 15kg dragergewicht, 40kg over op je kogeldruk, 17kg over voor je eigen fiets. is dat opgelost :) .

(als het nu idd ineens om twee elektrische fietsen gaat moeten we even van voren af aan beginnen).

en je hebt nog niet aangegeven waarom geen fietsen op het dak. Is verreweg de simpelste en goedkoopste en meest solide oplossing. Tenzij fietsen tillen een bezwaar is, dan niet. (heb duizenden km's met tandem/racefietsen op diverse auto's rondgereden).
Wim schreef:
wo 14 okt, 2020 09:23
Als jullie een lichte en een zware fiets willen vervoeren moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de zware fiets het dichtste bij de auto staat.
Prima tip natuurlijk, maar worden ze geen gram lichter van. Draadje gaat vooral om binnen de voorschriften te opereren, blijkt een beetje.
Nee, ik kijik bij SL ≥ 50 kg : 38 kg
Het valt op dat de door jou aangehaalde F34 is de enige drager die ook ≤ xx waarden geeft - zal ze eens bellen daarover

Verder is de D-waarde van mijn trekhaak (4.77 kN) ook nog eens lager dan de twee grenswaarden van Uebler :-(
strawbale schreef:
di 13 okt, 2020 22:26

Ik heb zelf een Auris 2 TS hybride
Dat schept wel weer mogelijkheden in de auto...

https://media2.autokopen.nl/afbeeldinge ... 9-1024.jpg
Ik denk dat een auto die officieel een kogeldruk van 55kg mag hebben, met 56kg erop ook nog wel prima te rijden is.