Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oldschool vakantiefiets: hoe op te bouwen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Oldschool vakantiefiets: hoe op te bouwen?

non-fixie mooi smalle spatbordjes, heb je die nieuw gekocht? (zo ja, waar?)
Gideon schreef:
zo 15 nov, 2020 14:01
non-fixie mooi smalle spatbordjes, heb je die nieuw gekocht? (zo ja, waar?)
Het zijn Bluemels Club Specials. Helaas niet meer nieuw leverbaar. Af en toe duikt er op eBay nog wel eens een NOS setje op, maar reken dan op een stevige prijs.

Ik heb nog wel eens nette betaalbare setjes op Marktplaats gevonden. Meestal zat er dan wel een fiets aan vast.
non-fixie schreef:
za 14 nov, 2020 00:47
Was jullie nog een update verschuldigd.

Afbeelding
tja wat kun je d'r van zeggen. Dat het stuurlint geen 100% match is met het zadel?

Wederom een prachtfiets man. Met behoud van alle kwaliteiten die het ding heeft. Mooi samengesteld. Om jaloers op te zijn.
Helaas, ik dacht al dat die spatbordjes niet meer gemaakt worden.
Grandonneur schreef:
zo 15 nov, 2020 20:47

tja wat kun je d'r van zeggen. Dat het stuurlint geen 100% match is met het zadel?

Wederom een prachtfiets man. Met behoud van alle kwaliteiten die het ding heeft. Mooi samengesteld. Om jaloers op te zijn.
Dank je!

En wat die kleur van het stuurlint betreft: na een paar honderd kilometer zal het kleurverschil al een stuk kleiner zijn. En als ik een keer in de regen een lekke band heb nog veel eerder. Dit stuurlint was een uur eerder nog maagdelijk wit:

Afbeelding
Gideon schreef:
ma 16 nov, 2020 17:44
Helaas, ik dacht al dat die spatbordjes niet meer gemaakt worden.
Helaas, inderdaad. Maar ik ben er wel een fan van. Ze zijn licht, ze rammelen niet, ze werken goed en hebben een soort ingetogen Engelse chique waarvan zelfs een eenvoudige fiets (daar waren de Engelsen goed in) enorm opknapt.

Mijn strategie (en hiermee verklap ik natuurlijk mijn geheim, maar vooruit) is af en toe op Marktplaats of Speurders door de goedkope fietsen te bladeren. Als ik een fiets zie met nette Bluemels voor €25, dan koop ik hem, ongeacht de rest van de fiets.
Fietsen voor onderdelen gebruiken doe ik ook, nu komen daar die smalle spatbordjes bij :-)
non-fixie schreef:
ma 16 nov, 2020 19:28

Mijn strategie (en hiermee verklap ik natuurlijk mijn geheim, maar vooruit) is af en toe op Marktplaats of Speurders door de goedkope fietsen te bladeren. Als ik een fiets zie met nette Bluemels voor €25, dan koop ik hem, ongeacht de rest van de fiets.
Een fiets kopen voor de spatborden, apart ;)

In welke breedte maken ze die spatborden nog wel dan? Want ze lijken wel op die SKS Bluemels spatborden die men nog steeds verkoopt.
Die spatbordjes die je wel kan kopen,beginnen bij 35mm
Jurr schreef:
do 19 nov, 2020 09:51

Een fiets kopen voor de spatborden, apart ;)
Niet alleen voor spatborden trouwens. Er zijn nog wel meer oudere onderdelen die ik graag gebruik, en die niet te vinden zijn (of alleen tegen hoge prijzen) net als je ze nodig hebt voor een projectje. Dus als ik die dan tegenkom, dan vul ik graag de rekken aan als de prijs redelijk is.

Jurr schreef:
do 19 nov, 2020 09:51

In welke breedte maken ze die spatborden nog wel dan? Want ze lijken wel op die SKS Bluemels spatborden die men nog steeds verkoopt.
Goed punt, want als je niet per se de oude types wilt hebben dan is een nieuw setje (vanaf 35 mm) net zo goed of beter, en ook goedkoper.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van het gootje (het "ruggetje") op de Club Special-versie, en ook de plastic veligheidsaansluitingen van de nieuwere versies vind ik voor op oudere fietsen niet zo mooi. Maar dat is uiteraard een heel persoonlijke voorkeur.