Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata randonneur extra - Forum Wereldfietser

Koga Miyata randonneur extra

Kan iemand me zeggen wat de lengte van de bovenbuis (CC) is voor een maat 57? Vintage model 1986, vind het niet terug in de catalogi.
Als je wel de graden van het balhoofd- en de zitbuis weet is dat uit te rekenen. Weet niet of dat wel in de catalogi vermeld staat.
Klopt, maar ik heb geen geometrie-gegevens gevonden. Weet eigenlijk ook niet zeker of voor dit frame geldt "maat = lengte zitbuis CC", maar ga daar wel van uit.
ik vind de geometrie ook niet in de brochures van enkele jaren er na.
aangepast 3okt20: ik wou nog iets zeggen, maar gezien onderstaande reacties: laat maar.
De vraag veronderstelt dat er een universeel maatsysteem bestaat: lengte zitbuis 57cm..., dan is bovenbuis CC zo en zo lang.
Dat is een mythe, heeft nooit bestaan. Je zelf wijs gemaakt.
Mijn vraag veronderstelt dat er mensen zijn die dit type frame hebben of er bekend mee zijn en die het weten of desnoods snel eens kunnen nameten, juist nièt dat er een universeel maatsysteem bestaat.
Intussen zelf kunnen nameten:
Maat 57 / bovenbuis 57 cm CC, zitbuis 57 cm CT.
Is een nieuwe fiets geworden, niet meer dan 2500 km op de teller denk ik.
kogarRx.jpg
kogaRRx4.jpg
CarlW schreef:
ma 09 nov, 2020 11:01
Is een nieuwe fiets geworden, niet meer dan 2500 km op de teller denk ik.
:shock: mag hopen dat daar voor de rest van de toekomst geen meter bij gaat komen?
Er hangt al modder en mest op... Plan is vééél km.
Wow, wat een juweel! Prachtige fiets. Mijn favoriete Koga Miyata. Helemaal mijn ding.
De voorste remblokjes zijn zo te zien verkeerdom gemonteerd; ze moeten met de lange kant naar achteren. Of passen ze er anders niet in?
Belemmeren het vlotte in/uit bij bandwissel en zijn ook moeilijker af te stellen in de wat jij de juiste stand noemt. Het zijn cantilevers, geen v-brakes.
CarlW schreef:
ma 09 nov, 2020 17:23
Belemmeren het vlotte in/uit bij bandwissel en zijn ook moeilijker af te stellen in de wat jij de juiste stand noemt. Het zijn cantilevers, geen v-brakes.
25 jaar gehad. Omdat de tweede fiets met die remmen (LX-versies) die ik had wat kortere cantilevers had, heb ik een van de remmen van de oude fiets op de nieuwe gezet, zodat de voorrem het krachtigste was. Die rem heeft me bijna 80.000 km gediend, waarvan een heleboel niet bepaald subtiele momenten ... en vijf frames, wat betekent dat vier het niet volhielden. Gevolg is dat het andere setje (kort en lang) nog in een lade ligt te wachten om nog een reeks frames te pijnigen.
Ik vraag me alleen af waar de verlichting zijn stroom vandaan haalt, ik zie namelijk (ook bij de bracket) geen dynamo.
Oorspronkelijk zat er wel een Sanyo bracket dynamo op, zie folder op de Koga site.
Goed gezien van de bracketdynamo, die er nog niet in zat voor de foto. Net als de achterdrager uiteraard. Ga nog een naafdynamo inspaken en afhankelijk van hoe snel dat klaar is blijft die bracketdynamo misschien wel in de doos.
Ik zou die dynamo lekker in de doos laten zitten. Ik heb er zelf de nodige versleten, hoe goed ik ook probeerde het ding te onderhouden. Het vuil, vocht en zout deden het ding elke keer de das om.
Leon schreef:
ma 09 nov, 2020 17:17
De voorste remblokjes zijn zo te zien verkeerdom gemonteerd; ze moeten met de lange kant naar achteren. Of passen ze er anders niet in?
Grappig genoeg monteerde Koga-Miyata in die periode de remblokjes standaard op die manier. Het helpt om de cantilever remmen verder naar buiten te laten klappen bij het verwijderen van de band. Is nog steeds een tip wanneer je een oud frame met smalle canti-nokken hebt. ;)

Afbeelding
Prachtig!

benieuwd hoe het lijstje van gedemonteerde onderdelen voor de 12,5kg setup eruit zou zien.