Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aankoop Nieuwe fiets. - Forum Wereldfietser

Aankoop Nieuwe fiets.

Hallo iedereen.

Nu mijn plannen vrij concreet zijn, om een nieuwe fiets te kopen binnen enkele maanden.
Paar jaar geleden fietste ik makkelijk 10 000km per jaar. Met de koersfiets. Maar Tijdens mijn studies. Ben ik de liefde voor de fiets volledig kwijt geraakt. Maar tijdens Corona is mijn passie voor de fiets terug gekomen maar eerder voor de lange toertochten de fietsvakanties.

Waarvoor wil je de fiets gebruiken?
-voor zowat alles.
-fietsvakanties (zowel kort als enkele maanden)
-woon werk verkeer
- bike packing

Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
-ik hou van beide.

Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
- dit maakt weinig uit. De gulden middenweg denk ik.

Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard?
- ja onverhard zal toch af en toe eens voorkomen weekendje per jaar mss?
Binnen enkele jaren zou ik toch graag eens de pamir highway willen befietsen.

Waar gaan de fietsvakanties naar toe?
Is moeilijk te zeggen. Graag zou ik eens een jaar op de fiets willen zitten volgend jaar waarschijnlijk de eurovelo 12 route.
Met de tent en eigen kookspullen mee.

Je lichaamslengte: 175cm
Gewicht: 85 kilo (studenten kilo’s moeten er nog af)😄
Lichaamsbouw: slank
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets: geen idee. Slaapzak, kookspullen, kleding 12 - 30 kg?

Waar woon je?
West Vlaanderen

Ben je bereid verder te reizen om je fiets te kopen? JA
Wat is je budget?
- heb ik niet echt, aangezien ik een fiets voor het leven wil mag hij wel 5000 euro kosten. Door woon werk verkeer verdien ik er tot groot stuk van terug.

Welke fietservaring heb je?
Racefiets

Hoe ver fiets je gemiddeld per dag? Hoeveel jaar al?
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Gaat tot 150 km te zien hoeveel tijd er is.

En wat was je ervaring met deze fietsen?
Goed, maar ik vind zo'n stadsfiets met 3 versnellingen daar nu niet ideaal voor.

Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
-aan mijn race fiets deed ik zoveel mogelijk zelf. Maar een opleiding zou niet slecht zijn met de nieuwe materialen zoals schrijfremmen.

Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Nee

Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Heb een speciaal gevoel voor santos.
Let nooit op welke fietsen er passeren maar is het een Santos die heb ik zeker gezien.
Maar zijn vrij duur zullen ongetwijfeld wel andere goedkopere alternatieven zijn.

Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Ik heb geen haast.
Stujnvnh schreef:
za 19 sep, 2020 09:55

Paar jaar geleden fietste ik makkelijk 10 000km per jaar. Met de koersfiets. Maar Tijdens mijn studies. Ben ik de liefde voor de fiets volledig kwijt geraakt. Maar tijdens Corona is mijn passie voor de fiets terug gekomen maar eerder voor de lange toertochten de fietsvakanties.

[...]

Waarvoor wil je de fiets gebruiken?
-voor zowat alles.
-fietsvakanties (zowel kort als enkele maanden)
-woon werk verkeer
- bike packing

[...]

Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard?
- ja onverhard zal toch af en toe eens voorkomen weekendje per jaar mss?
Binnen enkele jaren zou ik toch graag eens de pamir highway willen befietsen.
Met zoveel racefiets ervaring, kijk eens naar een gravelracer. Schijfremmen, dropbars, brede banden en bij aardig wat frames ook de nodige bevestigingsmogelijkheden voor zowel voor- en achterdrager als diverse cages bij bikepacking gebruik.

Bij Kona naar een Sutra bijvoorbeeld, maar er zijn veel meer mogelijkheden.
Ik dacht ook aan een gravelracer, desnoods één met Rohloff-naaf (zoals bijv. een Santos Cross Lite ;))

Hoeveel km woonwerk-verkeer doe je?
Daar heb ik ook al aan gedacht. Om een trek 520 of 920 frame te kopen en zelf opbouwen. De afmontage en kleur vindt ik maar niets
Maar is die gravel bike dan ook geschikt om 5 fiets tassen mee te sleuren?
En woon werk verkeer stelt weinig voor. 50 km in een week.
Kona Sutra, Sonder Camino...kun je echt alle kanten mee op. Ik heb zelf een Sutra ltd en die gebruik ik voor zwaar beladen fietsvakanties met de familie, bikepack-tochtjes solo, crossen door de bossen en licht toeren met 30 mm bandjes. Alleskunner.
Wat ik ook zeker zou willen doen is mijn b&m voorlicht op naafdynamo nog kunnen gebruiken. Wat ik fiets echt vaak in de donker. Daarom dat ik het idee gravel bike beetje aan de kant had geschoven.
Stujnvnh schreef:
zo 20 sep, 2020 11:02
Wat ik ook zeker zou willen doen is mijn b&m voorlicht op naafdynamo nog kunnen gebruiken. Wat ik fiets echt vaak in de donker. Daarom dat ik het idee gravel bike beetje aan de kant had geschoven.
Gravelbike + wieltje met naafdynamo laten spaken?
Het is goed om veel verachillende fietsen te proberen. Bike4travel in Rotterdam bouwt Avaghon, maar heeft ook veel andere merken staan die je kunt uitproberen.