Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets zou voor mij handig zijn? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke fiets zou voor mij handig zijn?

Als ik naar jouw lijstje kijk, denk ik: "ligfiets". Maar ja, ik denk altijd: "ligfiets". :roll:
Inge1 schreef:
ma 21 sep, 2020 07:05
Jurr - je hebt helemaal gelijk - soms is reageren op een telefoon niet zo handig - blijkt die een eigen leven erop na te houden. Natuurlijk bedoelde ik Surley. :wink: :D
Surly :wink: :lol:
Dit merk wordt nauwelijks genoemd: Templecycles uit Bristol. Daar worden mooie fietsen gemaakt van Reynolds staal.
Bijvoorbeeld deze: https://www.templecycles.co.uk/products ... 1081861206
Ook wel een goede prijs, vind ik. Kale fiets rond de € 1650,--
BertKremer schreef:
wo 23 sep, 2020 14:25
Dit merk wordt nauwelijks genoemd: Templecycles uit Bristol. Daar worden mooie fietsen gemaakt van Reynolds staal.
Bijvoorbeeld deze: https://www.templecycles.co.uk/products ... 1081861206
Ziet er zeker fraai uit.

Alleen een bestel-drempel voor (dure) zaken uit het buitenland misschien (zou ik wel hebben iig)? Shand heeft wat dat betreft hetzelfde "probleem".
Zo een Mambo heb ik ook gehad. Je gaat er stuk op, omdat alles zwaar loopt.

Ik rij nu dagelijks op een Velotraum Speedster in gewone kleding en met flypedals. Ik rij er namelijk ook in racekleding rondjes en wilde fietsvakanties mee. Dan wil ik SPD-SL pedalen ter voorkoming van puntbelasting in mijn voeten. De brede Almotion banden zijn heerlijk op de klinkers in de stad en de paden in de natuur. En als het druk is op het fietspad rij je met onverminderde snelheid door de berm de weg op. Die brede banden dempen flink en de belastbaarheid van de fiets is zelfs 150/180 kg.
Bij gewone kleding moet je opletten dat je niet teveel bezweet raakt, want katoen droogt echt heel langzaam en gaat stinken. Dat gedoe met lycra heeft wel een goede reden.

Lees de PDF van Wim goed door. Ik fiets inmiddels op mijn derde Domane, omdat het stuk gaat onder mij. Inmiddels kunnen daar ook 32 mm banden in en ik krijg de indruk dat de standaard wielen een stuk steviger zijn geworden. De Checkpoint heeft ook een max. gewicht van 125 kg. Tegenwoordig is dat inclusief fiets en ik vind dat weinig voor zo een type fiets met nokjes etc. die door kuilen moet kunnen stuiteren. Je zit al snel aan de limiet met bagage en mijn ervaring is dat als je er onder zit, het toch nog vrij snel kapot gaat als de nieuwigheid er af is.

Mijn advies is goed te inventariseren hoeveel bagagegewicht je wil meenemen en dan een fiets te zoeken die dat ruimschoots kan dragen. Je wil kookspullen meenemen, dus dan vast ook een tent, matje, beetje kleding.

p.s. 90% van de fietsers met een racestuur rijdt met zijn handen op de remmen. Het voordeel van een racebocht is juist dat je verschillende posities hebt en dat is juist fijn als je wat verder rijdt. Alleen in een afdaling horen je handen in de beugels, zodat je handen er niet af kunnen stuiteren, je bij de remmen zit en je het beste kan sturen.