Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietscomputer met instelbare dagafstand. - Forum Wereldfietser

fietscomputer met instelbare dagafstand.

Al enige tijd ben ik, ter vervanging van mijn defecte fietscomputer, op zoek naar een gelijkwaardig exemplaar.
Omdat ik regelmatig tochten uit fietsgidsjes maak, waarin de afstanden staan vermeld tot de volgende afslag wil ik er graag een waarin ik de de dagtrip afstand kan instellen. Dus niet de volgende dag de dagafstand resetten naar nul maar ik wil hem instellen op een bepaalde start afstand.

Op mijn ciclomaster CN 2.2 kon ik dit instellen en ik maakte daar vaak gebruik van.

Op mijn speurtocht op het internet kom ik heel veel merken en modellen tegen. Echter bij de specificaties kan ik deze mogelijkheid negens vinden.

Is er iemand die toevallig een exemplaar heeft die deze mogelijkheid heeft? Dan zou ik graag het merk en model horen. Bij voorbaat dank.
De Ciclomaster CM 4.21 heeft Einstellbare Tageskilometer.
Op de site misschien niet echt duidelijk, maar je kunt deze vergelijken met andere fietscomputers van Ciclosport, dan krijg je een tabel en dan zie je het wel staan. https://ciclosport.com/produkt/cm-4-21/
Sinds een jaar rij ik met de Sigma BC 14.16 die voldoet aan die optie. En veel meer nog, met draad en licht, handig als klokje in de tent. De bediening vinden sommige onlogisch maar als je de structuur ziet in de handleiding is die wel logisch, is mijn mening althans. Nadeel vind ik het wat kwetsbare/fragiele bevestiging op het stuur.
Dank voor jullie reactie. Ik heb inmiddels de Cyclomaster besteld.
De Cyclomaster is al weer terug gestuurd omdat hij na 1 dag al kapot ging. Grrr.
Zelf gebruiken wij al jaren alleen nog fietscomputers van VDO (versie M3 of M4 met draad). Sommige gaan al tienduizenden kms mee. Voor mij is het enige minpuntje van de M4.x dat de hoogte- en hellingpercentageweergave hapert bij nat weer, wanneer het luchtgaatje aan de onderkant van het apparaatje verstopt raakt door een waterdruppel. Verder doen ze het feilloos.
keesswart schreef:
di 22 sep, 2020 12:18
Zelf gebruiken wij al jaren alleen nog fietscomputers van VDO (versie M3 of M4 met draad). Sommige gaan al tienduizenden kms mee. Voor mij is het enige minpuntje van de M4.x dat de hoogte- en hellingpercentageweergave hapert bij nat weer, wanneer het luchtgaatje aan de onderkant van het apparaatje verstopt raakt door een waterdruppel. Verder doen ze het feilloos.
Dag Kees,

Kan je met die VDO de dagteller gedurende je dagrit instellen op een zelfgekozen waarde. Zodat je, als je van je route uit een gidsje afgaat, naderhand die stand weer kan instellen.
Ja, dat kan bij de M3 en hoger (zie hier) met de navigator. Ook ik gebruik deze veelvuldig bij veldwerk voor fietsgidsen.
Neem er wat een met draad, zodat je teller niet doorloopt als je even van de route af gaat om iet te bezoeken.
keesswart schreef:
di 22 sep, 2020 15:09
Ja, dat kan bij de M3 en hoger (zie hier) met de navigator. Ook ik gebruik deze veelvuldig bij veldwerk voor fietsgidsen.
Geweldig, precies wat ik zoek. Voor controle van routes voor de Europafietsers gebruik ik dat ook vaak.

Bedankt.
De M3 bedraad is niet meer te koop! Daarvoor in de plaats is de M3.1WL gekomen met digitale zender. Heb nu deze bij de ANWB besteld met ledenkorting. Ben benieuwd hoe die bevalt.