Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Separaat E bike forum - Forum Wereldfietser

Separaat E bike forum

Hoi Met het oog op de vergrijzing van ons ledenbestand. Is het mss een idee om een separaat E bike forum te openen. Aanleiding/inleiding ik ben 62 en kom net terug uit Ijsland. Geweldig land, maar die wind was erg zwaar. Je mag geen accu s meenemen in het vliegtuig. De vraag is wat kan er wel. Dus alles tussen bijvoorbeeld ...cargo een accu verzenden en ... aldaar collectief een deal sluiten met een verhuurder. Of compacte accu s uitwisselbare accu aldaar op een bevriend adres enz enz . Graag reactie of daar behoefte aan is. Groet Albert
Pijna001 schreef:
zo 26 jul, 2020 16:02
Is het mss een idee om een separaat E bike forum te openen.

Deze?

viewforum.php?f=59
Pijna001 schreef:
zo 26 jul, 2020 16:02
Hoi Met het oog op de vergrijzing van ons ledenbestand. Is het mss een idee om een separaat E bike forum te openen. Aanleiding/inleiding ik ben 62 en kom net terug uit Ijsland. Geweldig land, maar die wind was erg zwaar. Je mag geen accu s meenemen in het vliegtuig. De vraag is wat kan er wel. Dus alles tussen bijvoorbeeld ...cargo een accu verzenden en ... aldaar collectief een deal sluiten met een verhuurder. Of compacte accu s uitwisselbare accu aldaar op een bevriend adres enz enz . Graag reactie of daar behoefte aan is. Groet Albert

Als dat zo is - vergrijzing van het ledenbestand - gaat er iets denk ik niet goed, want fietsen - fietsvakanties zijn steeds populairder aan het worden.
Ik denk dan meer aan een eigen website met eigen forum voor e-bikers.

Iets in de richting van www.e-wereldfietser.nl met daaraan een eigen forum gekoppeld.

Zou een hoop rust brengen hier, denk ik.
Edwin* schreef:
zo 26 jul, 2020 18:38
Iets in de richting van www.e-wereldfietser.nl met daaraan een eigen forum gekoppeld.

Zou een hoop rust brengen hier, denk ik.
Zou je denken Edwin? Weet zo nog tig onderwerpen op te noemen waar men hier erg onrustig van wordt... :wink:
Ach, altijd maar met de stroom mee is ook niet leuk, er mag best wat spanning zijn af en toe toch? Om maar even in de e-bike hoek te blijven (:
We kunnen natuurlijk tal van separate websites bedenken voor de diverse types fietsen waarmee we als fietsers op pad gaan. Veel onderwerpen die op dit forum passeren zijn natuurlijk algemeen voor iedere fietser.
Er is al een speciale pagina voor met de elektrische fiets op reis.
bert sitters schreef:
zo 26 jul, 2020 21:45
We kunnen natuurlijk tal van separate websites bedenken voor de diverse types fietsen waarmee we als fietsers op pad gaan. Veel onderwerpen die op dit forum passeren zijn natuurlijk algemeen voor iedere fietser.
Er is al een speciale pagina voor met de elektrische fiets op reis.
Theoretisch ben ik dat met je eens, maar dat is nou juist bij de meeste onderwerpen over elektrische fietsen niet het geval. De meeste discussies gaan over technische gegevens, welles-nietes waarbij de schuttersputjes worden betrokken en wetgeving etc. Ervaringsverhalen van mensen die op elektrische fiets op vakantie gaan, zijn er niet veel.
Dat er al een subforum voor is vind ik overigens wel logisch omdat er steeds meer elektrische fietsen komen. Moderatie zou op vakantierelevantie kunnen plaatsvinden...
De vragen en opmerkingen waar TS mee komt, zijn zeer relevant voor fietsers die ondersteund reizen, van plan zijn dat te gaan doen, of degenen die de on/mogelijkheden hiervan aan het verkennen zijn.
Er zal nog veel ontwikkeling zijn de komende jaren op dit gebied.

Maar daarvoor is het eerder genoemde subforum prima geschikt.
Edwin* schreef:
zo 26 jul, 2020 18:38
Ik denk dan meer aan een eigen website met eigen forum voor e-bikers.

Iets in de richting van www.e-wereldfietser.nl met daaraan een eigen forum gekoppeld.

Zou een hoop rust brengen hier, denk ik.
Waar moet ik dan de vraag stellen: "Hoe krijg ik mijn vrouw van de e-bike af?" :lol:

Dat gaat vast niet werken op een forum als www.e-wereldfietser.nl ;)
Fedor schreef:
ma 27 jul, 2020 07:45
Edwin* schreef:
zo 26 jul, 2020 18:38
Ik denk dan meer aan een eigen website met eigen forum voor e-bikers.

Iets in de richting van www.e-wereldfietser.nl met daaraan een eigen forum gekoppeld.

Zou een hoop rust brengen hier, denk ik.
Waar moet ik dan de vraag stellen: "Hoe krijg ik mijn vrouw van de e-bike af?" :lol:

Dat gaat vast niet werken op een forum als www.e-wereldfietser.nl ;)
Nee, dat werkt hier dan weer wel. Er zullen vast mede forumleden zijn die je daar maar wat graag in willen ondersteunen :wink:

Vooropgesteld dat ze gezond is, niets mankeert en uit gemak op een e-bike rijdt, zou ik bijvoorbeeld de volgende tips geven:

- ga eerst eens met haar praten (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) en probeer haar met goede argumenten te overtuigen :wink:

en als dat niet helpt:

- zorg dat haar accu niet opgeladen is als ze met de e-bike weg wil
- saboteer de verbinding tussen de accu en de aandrijving
- zet er een echte fiets naast, die ze zelf moet trappen en zeg tegen haar: "Je kunt in ieder geval de gewone fiets pakken voor nood"
Vraag haar na afloop hoe ze het ervaren heeft.

Herhaal bovenstaande net zo lang totdat ze het gewone fietsen weer als normaal is gaan beschouwen en de e-bike geen blik waardig meer gunt. :lol: :lol: :lol:
Jurr schreef:
zo 26 jul, 2020 21:41
Ach, altijd maar met de stroom mee is ook niet leuk, er mag best wat spanning zijn af en toe toch? Om maar even in de e-bike hoek te blijven (:
Daar valt ook weer wat voor te zeggen. Het is dan in ieder geval niet saai.

Only dead fish go with the flow...
E-bikes hebben wezenlijk eigen problemen en uitdagingen. Echter, dat heeft bv fietsen met kinderen ook. Fietsen van hotel naar hotel is wezenlijk anders dan zelfvoorzienend wildkamperen. Er zijn mensen die met 30 kilo bagage fietsen, anderen fietsen met 6. Er zijn mensen die hun spullen inventief met een paar grijpstuivers bij elkaar snuffelen, er zijn er die voor fiets en bagage rond de 10.000 euro voor hebben neergelegd.

Het mooie is dat we uiteindelijk allemaal wereldfietsers zijn. Met veel verschillende problemen en uitdagingen, maar tegelijkertijd ook veel dingen die we gemeen hebben. Waarbij we hier leren en inspireren, ondanks alle unieke situaties. Het zou mij zonde lijken als dat zou versplinteren in separate forums en ik zou er geen voorstander van zijn als dat vanuit dit forum officieel wordt geïnitieerd. Een subforum zoals nu lijkt me dan veel meer op zijn plek.
Ik denk dat het nogal nutteloos is om ebikers af te splitsen van het forum. 80% van de zaken waar beide mensen tegenaan lopen zijn identiek aan de zaken waar fietsers tegenaan lopen. Wat ik zelf wel prettig zou vinden als ik de notificaties van "Reizen per elektrische fiets" kon uitzetten.

Na de middagpauze log ik vaak even in en ik kies dan voor "Nieuwe berichten" en van daar uit kijk ik vaak wat ik wil lezen. Een groot deel van de titels zijn dan onduidelijk en kom ik vaak in allerlei topics waar ik niet zoveel interesse in heb. Een topictitel als "Keuzestress en onervaren", "Flexibel zonnepaneel" en "Cannondale" zijn voorbeelden van topics waar ik best in wel kijken en misschien wat toe te voegen heb, maar als ik ze dan open gaat het over e-bikes dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde laat staan dat ik daar iets nuttigs in kan bijdragen.

Wat mij betreft hoef ik van dat sub-forum geen notificaties, dat lijkt me een interessante optie.
egopro schreef:
ma 27 jul, 2020 13:16
Na de middagpauze log ik vaak even in en ik kies dan voor "Nieuwe berichten" en van daar uit kijk ik vaak wat ik wil lezen.
De naam van het subforum staat in deze lijst onder de topictitel.
Misschien ben ik heel simpel, maar: Je gaat naar IJsland, daar waait het hard en dat vind je zwaar. Dan is je oplossing dat je een e-bike moet hebben???
Ik zou zeggen, dan kies je een bestemming waar het minder waait....

Als je 62 bent en gezond (neem ik aan) dan is er toch niets mooier dan op eigen kracht rond te kunnen fietsen.
egopro schreef:
ma 27 jul, 2020 13:16
Ik denk dat het nogal nutteloos is om ebikers af te splitsen van het forum. 80% van de zaken waar beide mensen tegenaan lopen zijn identiek aan de zaken waar fietsers tegenaan lopen. Wat ik zelf wel prettig zou vinden als ik de notificaties van "Reizen per elektrische fiets" kon uitzetten.

Na de middagpauze log ik vaak even in en ik kies dan voor "Nieuwe berichten" en van daar uit kijk ik vaak wat ik wil lezen. Een groot deel van de titels zijn dan onduidelijk en kom ik vaak in allerlei topics waar ik niet zoveel interesse in heb. Een topictitel als "Keuzestress en onervaren", "Flexibel zonnepaneel" en "Cannondale" zijn voorbeelden van topics waar ik best in wel kijken en misschien wat toe te voegen heb, maar als ik ze dan open gaat het over e-bikes dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde laat staan dat ik daar iets nuttigs in kan bijdragen.

Wat mij betreft hoef ik van dat sub-forum geen notificaties, dat lijkt me een interessante optie.
Lijkt mij nogal ingewikkeld: die wil dit niet en iemand anders wil nu juist dat niet.
Ik zie het probleem van "nieuwe berichten" niet, want binnen een paar seconden is het bericht weer gesloten.
Berger schreef:
ma 27 jul, 2020 15:21
Misschien ben ik heel simpel, maar: Je gaat naar IJsland, daar waait het hard en dat vind je zwaar. Dan is je oplossing dat je een e-bike moet hebben???
Ik zou zeggen, dan kies je een bestemming waar het minder waait....

Als je 62 bent en gezond (neem ik aan) dan is er toch niets mooier dan op eigen kracht rond te kunnen fietsen.
En als je nu 62 bent, en geen zin om jezelf continu in het zweet te trappen, maar meer te genieten van de omgeving?
Blackbelt schreef:
ma 27 jul, 2020 16:10
Berger schreef:
ma 27 jul, 2020 15:21
Misschien ben ik heel simpel, maar: Je gaat naar IJsland, daar waait het hard en dat vind je zwaar. Dan is je oplossing dat je een e-bike moet hebben???
Ik zou zeggen, dan kies je een bestemming waar het minder waait....

Als je 62 bent en gezond (neem ik aan) dan is er toch niets mooier dan op eigen kracht rond te kunnen fietsen.
En als je nu 62 bent, en geen zin om jezelf continu in het zweet te trappen, maar meer te genieten van de omgeving?
Nou, dan ga je dus met de camper/motor/brommer/e-bike/auto etc.

Dat de wereldfietser langzaam veranderd in een wereld-e-fietsers vereniging is gezien de leeftijd van veel leden misschien logisch, maar met fietsen heeft het natuurlijk weinig te maken.
Blackbelt schreef:
ma 27 jul, 2020 16:10
Berger schreef:
ma 27 jul, 2020 15:21
Misschien ben ik heel simpel, maar: Je gaat naar IJsland, daar waait het hard en dat vind je zwaar. Dan is je oplossing dat je een e-bike moet hebben???
Ik zou zeggen, dan kies je een bestemming waar het minder waait....

Als je 62 bent en gezond (neem ik aan) dan is er toch niets mooier dan op eigen kracht rond te kunnen fietsen.
En als je nu 62 bent, en geen zin om jezelf continu in het zweet te trappen, maar meer te genieten van de omgeving?
Dan kun je het fietstempo aanpassen en wat langzamer fietsen. Het voordeel is dat je je dan niet in het zweet werkt en door de lagere snelheid juist nog meer kunt genieten van de omgeving.

Ik zie de keuze voor een e-bike dan ook niet als een logische oplossing (achteroverleunend met het stuur op wenkbrauwhoogte door de omgeving heen racen met 25 km/u, zonder je daarvoor in het zweet te hoeven werken).