Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Edge 1000 Scherm defect - Forum Wereldfietser

Garmin Edge 1000 Scherm defect

Soms is het simpel om iets te repareren.

Ik fiets al jaren met een Garmin Edge 1000. Ineens verscheen er een horizontale zwarte lijn in het beeld van 1 pixel breed. Na 2 dagen was het een balk, daarna werden het blokken. Dit was het moment dat de GPS onbruikbaar werd.
( Waarschijnlijk is door de jaren de waterdichtheid afgenomen )
Op Ali een nieuw scherm besteld, dit werd binnen twee weken geleverd, na 15 minuten schroeven en kabeltjes losmaken werkt alles weer. Kosten < €40,00
Geweldig dat YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=utbKpULUvr4
Ben geen fan van Ali maar dit is natuurlijk wel een mooie en goedkope oplossing.

Moet je verder wel het geschikte gereedschap hebben ;)
Ik vind het overigens ook op het filmpje best een complexe operatie :P
2 torx schroevendraaiers, maat 5 en 6, kun je in een box kopen bij Gamma/Karwei.
In totaal ben ik 15 minuten bezig geweest.
Twee jaar geleden een oude dakota 10 op vergelijkbare manier gerepareerd. Functioneert weer naar tevredenheid.
Het probleem met Garmin apparaten is dat je er maar net de onderdelen voor moet hebben. Als je het door de dealer (die het waarschijnlijk doorstuurd naar Garmin) laat doen dan zijn de kosten vaak veel hoger,

Het fixen van de rubber rand van de Etrex was ook niet het probleem, wel het ervoor zorgen dat je de goede spullen krjgt.
_Peter_ schreef:
za 25 jul, 2020 19:51
Het probleem met Garmin apparaten is dat je er maar net de onderdelen voor moet hebben. Als je het door de dealer (die het waarschijnlijk doorstuurd naar Garmin) laat doen dan zijn de kosten vaak veel hoger,

Het fixen van de rubber rand van de Etrex was ook niet het probleem, wel het ervoor zorgen dat je de goede spullen krjgt.
Garmin repareert zelf niks. Bij schade buiten garantie kan je vervangend toestel kopen tegen een lagere prijs.
fout draadje