Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vouwband bewaren? - Forum Wereldfietser

Vouwband bewaren?

Even een vraag: Ik heb deze week voor het eerst een vouwband gekocht, om als reserve thuis op voorraad te hebben als er aan mijn fiets eens een band schade oploopt. Hij hoeft verder niet mee tijdens de rit, dus de vraag: kun je zo'n band thuis het beste uit de doos halen, uitvouwen en in z'n ronde vorm platliggend opslaan, of moet je 'm opgevouwen laten? Hij zit nu (en in de winkel) immers ook opgevouwen in de doos maar als ik zelf zo gevouwen in een doosje zou zitten zou ik mijn benen ook wel eens willen strekken dacht ik zo, ik bedoel, zouden de hieldraden op de plaats van de vouwen bij langere bewaartijden nog schade op kunnen lopen? Ik heb Continental deze vraag ook gemaild, maar die zijn waarschijnlijk te druk met banden fabriceren :wink: .
Mijn gevoel zegt: uit de doos halen en in de 'natuurlijke vorm' bewaren. Zo zou ik het in elk geval doen.
Wat is het voordeel van een vouwband tov een normale band ,als je hem niet meeneemt voor onderweg?
Ps. Ik zou hem wel uitpakken
Dirk
Dan zal ik zeggen; ze liggen bij de leverancier soms ook lang opgeslagen, je kan ze gewoon opgevouwen laten, de kevlar hieldraad heeft weinig tot geen ‘mechanisch geheugen’ en zal gewoon weer recht trekken.
Op reis heb ik er altijd 1 bij me en die komt soms jaren niet uit de doos maar blijft prima .
Geweldige uitvinding !
Hoe zit het eigenlijk met vulcanisatie? Ik bewaar mijn buitenbanden voor de zekerheid in een afgesloten plastic zak, maar is dat nodig?