Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets ombouwen of vervangen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Fiets ombouwen of vervangen

Jurr schreef:
di 29 dec, 2020 10:56
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 10:06
Toch nog even een berichtje hoe dit is afgelopen. Ik heb mijn fiets van de week verkocht en ga op zoek naar een andere die beter geschikt ik voor mijn lengte. :)
Toch is het pas echt afgelopen zodra er een nieuwe fiets staat ;) Ben benieuwd wat het wordt =)
Ik word wel een beetje zenuwachtig van het kopen van een nieuwe fiets. Ik heb opeens zoveel keuzes.. Die zoektocht is niet mijn favoriete. Lig licht, goede remmen, mixed frame of dames, Son-verlichting en wellicht gewoon een derailleur. Al ga ik dit jaar de Alpen over naar Genua. Ik denk dat ik maar eens een kenner ga inhuren voor advies :lol:
Hier wat stof om na te denken: https://fietsvakantie.home.blog/
Zelf heb ik een fiets op maat laten maken bij m-gineering. Dat beviel goed en was niet duurder dan confectiefietsen van Santos, Idworx etc. De levertijd is wel lang, maar dan heb je ook wat.
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 12:11

Ik word wel een beetje zenuwachtig van het kopen van een nieuwe fiets. Ik heb opeens zoveel keuzes.. Die zoektocht is niet mijn favoriete. Lig licht, goede remmen, mixed frame of dames, Son-verlichting en wellicht gewoon een derailleur. Al ga ik dit jaar de Alpen over naar Genua. Ik denk dat ik maar eens een kenner ga inhuren voor advies :lol:
Rustig proefrijden en kijken wat je wil en ook vooral wat niet.

Waarom dat dames of mixte frame? De vorige was een wel een herenframe zag ik.
Wim schreef:
di 29 dec, 2020 12:15
Hier wat stof om na te denken: https://fietsvakantie.home.blog/
Zelf heb ik een fiets op maat laten maken bij m-gineering. Dat beviel goed en was niet duurder dan confectiefietsen van Santos, Idworx etc. De levertijd is wel lang, maar dan heb je ook wat.
Aanrader idd, zeker nu de prijzen voor een basis Rohloff fiets bij Santos (TM3) gewoon 5k+ zijn nu...
Shadow schreef:
di 29 dec, 2020 12:42
Wim schreef:
di 29 dec, 2020 12:15
Hier wat stof om na te denken: https://fietsvakantie.home.blog/
Zelf heb ik een fiets op maat laten maken bij m-gineering. Dat beviel goed en was niet duurder dan confectiefietsen van Santos, Idworx etc. De levertijd is wel lang, maar dan heb je ook wat.
Aanrader idd, zeker nu de prijzen voor een basis Rohloff fiets bij Santos (TM3) gewoon 5k+ zijn nu...
"Standaard" Koga WT-S met SON en Rohloff is nu ook al 5161 (wel met USB)... dat is hard gegaan de laatste jaren.
Fedor schreef:
di 29 dec, 2020 13:48
Shadow schreef:
di 29 dec, 2020 12:42
Aanrader idd, zeker nu de prijzen voor een basis Rohloff fiets bij Santos (TM3) gewoon 5k+ zijn nu...
"Standaard" Koga WT-S met SON en Rohloff is nu ook al 5161 (wel met USB)... dat is hard gegaan de laatste jaren.
Hier schrik ik toch wel van.
Leon schreef:
di 29 dec, 2020 13:59
Fedor schreef:
di 29 dec, 2020 13:48
"Standaard" Koga WT-S met SON en Rohloff is nu ook al 5161 (wel met USB)... dat is hard gegaan de laatste jaren.
Hier schrik ik toch wel van.
Zonder USB rond de 5000 euro. Ruim 600 euro duurder in nog geen drie jaar tijd. 4-5% prijsstijging per jaar dus.
In Azië zijn de lonen ook omhoog gegaan, en bij ons was het hoogconjunctuur, dus er werd toch wel betaald.
Jurr schreef:
di 29 dec, 2020 12:22
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 12:11

Ik word wel een beetje zenuwachtig van het kopen van een nieuwe fiets. Ik heb opeens zoveel keuzes.. Die zoektocht is niet mijn favoriete. Lig licht, goede remmen, mixed frame of dames, Son-verlichting en wellicht gewoon een derailleur. Al ga ik dit jaar de Alpen over naar Genua. Ik denk dat ik maar eens een kenner ga inhuren voor advies :lol:
Rustig proefrijden en kijken wat je wil en ook vooral wat niet.

Waarom dat dames of mixte frame? De vorige was een wel een herenframe zag ik.
Omdat ik dit toch wat fijner vind met op en afstappen. Ik heb in 2018 mijn elleboog gebroken door een onhandige fout met uit balans raken, vastgeklikt zitten en dan ook nog die buis van het herenframe :shock: Dus mijn voorkeur gaat naar een fiets waar ik makkelijk op en af kan stappen. Ik word toch ook een dagje ouder :lol: Ik heb mijn vorige fiets verkocht voor €1800,00 dus wil ook rond dit bedrag uitgeven. Of wellicht ook iets meer maar dan moet het wel heel erg de moeite waard zijn. Ik moet er lig de Alpen mee over kunnen wat al een hele uitdaging op zich is met een racefiets dus met bepakking e.d. helemaal. Vandaar iets lichts. Nah, het komt vast goed tzt.
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 17:13

Omdat ik dit toch wat fijner vind met op en afstappen. Ik heb in 2018 mijn elleboog gebroken door een onhandige fout met uit balans raken, vastgeklikt zitten en dan ook nog die buis van het herenframe :shock: Dus mijn voorkeur gaat naar een fiets waar ik makkelijk op en af kan stappen. Ik word toch ook een dagje ouder :lol: Ik heb mijn vorige fiets verkocht voor €1800,00 dus wil ook rond dit bedrag uitgeven. Of wellicht ook iets meer maar dan moet het wel heel erg de moeite waard zijn. Ik moet er lig de Alpen mee over kunnen wat al een hele uitdaging op zich is met een racefiets dus met bepakking e.d. helemaal. Vandaar iets lichts. Nah, het komt vast goed tzt.
Als eens naar de Soma Buena Vista gekeken? Mooie mixte met naar keuze velgremmen of schijfremmen, Jelle van Justpedal levert die, toffe keerl en je kan in overleg met hem samenstellen.
Shadow schreef:
di 29 dec, 2020 19:08
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 17:13

Omdat ik dit toch wat fijner vind met op en afstappen. Ik heb in 2018 mijn elleboog gebroken door een onhandige fout met uit balans raken, vastgeklikt zitten en dan ook nog die buis van het herenframe :shock: Dus mijn voorkeur gaat naar een fiets waar ik makkelijk op en af kan stappen. Ik word toch ook een dagje ouder :lol: Ik heb mijn vorige fiets verkocht voor €1800,00 dus wil ook rond dit bedrag uitgeven. Of wellicht ook iets meer maar dan moet het wel heel erg de moeite waard zijn. Ik moet er lig de Alpen mee over kunnen wat al een hele uitdaging op zich is met een racefiets dus met bepakking e.d. helemaal. Vandaar iets lichts. Nah, het komt vast goed tzt.
Als eens naar de Soma Buena Vista gekeken? Mooie mixte met naar keuze velgremmen of schijfremmen, Jelle van Justpedal levert die, toffe keerl en je kan in overleg met hem samenstellen.
Nee, ik ken het niet. Maar leuk! Ik ga het checken :D
Fedor schreef:
di 29 dec, 2020 13:48

"Standaard" Koga WT-S met SON en Rohloff is nu ook al 5161 (wel met USB)... dat is hard gegaan de laatste jaren.
Voor 4000 euro heb je deze Koga in e-bike uitvoering geloof. Weliswaar met derailleur en ketting, maar toch. Ikzelf zou niet meer dan 2000 euro voor een gewone fiets uitgeven en met de overige 3000 euro lekker op vakantie gaan. Maar dat is een andere discussie en ik wil niet deze topic kapen 8)
Go fietst schreef:
di 29 dec, 2020 17:13
Ik heb mijn vorige fiets verkocht voor €1800,00
:shock: voor (met alle respect) een oude derdehands Koga, knap gedaan...
Ach, als je ziet wat de handel ervoor vraagt...

Was wel een mooie uitvoering met Rohloff, Son en Edelux als ik het op de foto's goed zie.
Jurr schreef:
wo 30 dec, 2020 21:24
Ach, als je ziet wat de handel ervoor vraagt...

Was wel een mooie uitvoering met Rohloff, Son en Edelux als ik het op de foto's goed zie.
Dan is het gewoon een heel nette prijs.
Jurr schreef:
wo 30 dec, 2020 21:24
Was wel een mooie uitvoering met Rohloff, Son en Edelux als ik het op de foto's goed zie.
ja maar ook buitenboordlagers :wink:
Jurr schreef:
wo 30 dec, 2020 21:24
Ach, als je ziet wat de handel ervoor vraagt...
Daar heb je een punt.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr