door
bdr » do 04 jun, 2020 12:08
RalphP schreef: ↑do 04 jun, 2020 10:48
Bedankt voor alle tips. Ik ga de handlebars iets rechter zetten (comform de post van BDR) en eens kijken naar mijn houding vanuit dat plaatje.
Ik bedoelde de positie van de handvaten. Die moeten naar omhoog gedraaid, zoals Bert Van Sprang al
aangaf.
RalphP schreef: ↑do 04 jun, 2020 10:48
- Minder KM per dag (70-90-90-70 i.p.v. 130-170-100).
Ik vind dit fikse afstanden, waaruit ik afleid dat er weinig mis is met je basispositie. Je lichaam is niet gemaakt om de hele tijd in dezelfde houding bllijven zitten. Als er meerdere handposities mogelijk zijn kan je afwisselen, dat kan ook de zenuwpijn verlichten. Je kan daarvoor barends gebruiken zoals de Ergon GP5 maar er zijn ook inner barends, grepen die je tussen je handvaten en je remmen monteert*. Ik ben fan van
Spirgrips, andere zweren dan bij de SQLab inner barends. Inner barends hebben het voordeel dat je vanuit die positie nog kunt remmen, in tegenstelling tot outer barends.
* kwade tongen zullen beweren dat deze dingen dienen om een recht stuur een beetje op een racestuur te laten lijken qua handpositie, ik ga ze niet tegen spreken want ik ben ook fan van een racestuur.