Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gravel beste allrounder? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Gravel beste allrounder?

170 berichten
Deze ook al gezien? Er staan drie tussen onder de 2k, heerlijk zoveel keuze;-)

https://granfondo-cycling.com/best-bike ... ke-review/
Zelfbouw? Het gravelframe dat PlanetX gebruikt (en ook Ridley en nog een paar) is voor ca $650 te krijgen incl 1 kleur en verzendkosten. Het is dan nog steeds een uitdaging om binnen €2000 te blijven, maar niet onmogelijk met wat bestaande onderdelen. Moet je wel alles zelf willen/kunnen doen.
J de Groote schreef:
ma 08 feb, 2021 10:58
Deze ook al gezien? Er staan drie tussen onder de 2k, heerlijk zoveel keuze;-)

https://granfondo-cycling.com/best-bike ... ke-review/
Ik vond de FERN erg mooi, zou een kandidaat zijn totdat ik de prijs zag... 10.999 euro :shock:
Fedor schreef:
ma 08 feb, 2021 18:32

Ik vond de FERN erg mooi, zou een kandidaat zijn totdat ik de prijs zag... 10.999 euro :shock:
Mijn vrouw heeft dat ook. Als ze iets moois ziet, is het steevast het duurste stuk in de winkel. :D
Ik had er vroeger last van met racefietsen. Dat is door de opkomst van de schijfrem verdwenen.

Om terug te komen op die test. Soms begrijp ik het niet. Een fiets is geweldig maar valt van het podium vanwege de meegeleverde banden?
Dan koop je toch andere banden?
En net nu we allemaal geleerd hebben dat het grootste deel van het rijcomfort van de banden en niet van het frame komt, wordt een fiets een beetje afgeserveerd omdat het frame van aluminium is?
Ik zou id gaan voor de Canyon en er meteen een ander voorblad en banden opleggen. Helaas kan dat niet af fabriek.
derdekeer schreef:
ma 08 feb, 2021 19:58
Om terug te komen op die test. Soms begrijp ik het niet. Een fiets is geweldig maar valt van het podium vanwege de meegeleverde banden?
Dan koop je toch andere banden?
En net nu we allemaal geleerd hebben dat het grootste deel van het rijcomfort van de banden en niet van het frame komt, wordt een fiets een beetje afgeserveerd omdat het frame van aluminium is?
Thnx. Iets zei me al dat ik die test niet moest gaan lezen.
derdekeer schreef:
ma 08 feb, 2021 19:58
Om terug te komen op die test. Soms begrijp ik het niet. Een fiets is geweldig maar valt van het podium vanwege de meegeleverde banden?
Dan koop je toch andere banden?
En net nu we allemaal geleerd hebben dat het grootste deel van het rijcomfort van de banden en niet van het frame komt, wordt een fiets een beetje afgeserveerd omdat het frame van aluminium is?
Je ziet het vaak bij tests. Een lagere score omdat de banden niet goed (genoeg) zijn, of nog erger... dat het zadel niet bevalt...

Echt totaal zinloos om zo te testen.
"To make our test as realistic as possible, we loaded each bike up with 7 kg of luggage. We think this corresponds to the average payload that you should be carrying for any trip longer than a night,"

Whoops, ik ben duidelijk nog niet lichtgewicht genoeg ;)
Rondo blijft ook nog steeds bekoren moet ik zeggen.
Fedor schreef:
ma 08 feb, 2021 21:03
Whoops, ik ben duidelijk nog niet lichtgewicht genoeg ;)
Stapje voor stapje ;)

Wel uitkijken, er kan een moment komen dat je ineens een tentje van een halve kilo koopt ;)
Fedor schreef:
ma 08 feb, 2021 21:03
"To make our test as realistic as possible, we loaded each bike up with 7 kg of luggage. We think this corresponds to the average payload that you should be carrying for any trip longer than a night,"

Whoops, ik ben duidelijk nog niet lichtgewicht genoeg ;)
Of je portefeuille is te licht ;-)

Wat zou erin zitten in die 7 kg? Deodorant en after-shave, beard grooming kit, een koffiebonenmaler en één of andere fancy handheld expresso-machine? Kan er dan nog wel een regenjas bij of hoort dat niet bij minimaal pakken?
bdr schreef:
di 09 feb, 2021 13:43
Fedor schreef:
ma 08 feb, 2021 21:03
"To make our test as realistic as possible, we loaded each bike up with 7 kg of luggage. We think this corresponds to the average payload that you should be carrying for any trip longer than a night,"

Whoops, ik ben duidelijk nog niet lichtgewicht genoeg ;)
Of je portefeuille is te licht ;-)

Wat zou erin zitten in die 7 kg? Deodorant en after-shave, beard grooming kit, een koffiebonenmaler en één of andere fancy handheld expresso-machine? Kan er dan nog wel een regenjas bij of hoort dat niet bij minimaal pakken?
Je mist nog de iPhone, drone (en extra accu's) en statief om de epic and unique ride in a dramatic landscape and having encounters with authentic local people op social media vast te leggen.
willem.m schreef:
di 09 feb, 2021 13:49
... and having encounters with authentic local people[/i] op social media vast te leggen.
Wat? :lol: :lol:
Afbeelding
(Foto wikipedia)
willem.m schreef:
di 09 feb, 2021 13:49
Je mist nog de iPhone, drone (en extra accu's) en statief om de epic and unique ride in a dramatic landscape and having encounters with authentic local people op social media vast te leggen.
Een statief? OK boomer, je verraadt jezelf :-) Een gimbal dus (met nog wat extra batterijen)
tent 1,0kg, matje 0,5kg, slaapzak 0,5kg, kookspullen 1,0kg, kleding voor na het fietsen 1,0kg, toilet+ehbo 1,0kg, tassen 1,5 kg, reparatie 0,5 kg, extra fietskleding 0,5 kg, totaal 7,5 kg, dus zonder eten en drinken.
bdr schreef:
di 09 feb, 2021 13:43
Wat zou erin zitten in die 7 kg? Deodorant en after-shave, beard grooming kit, een koffiebonenmaler en één of andere fancy handheld expresso-machine? Kan er dan nog wel een regenjas bij of hoort dat niet bij minimaal pakken?
Vergeet de obligate (meestal titanium) mok niet die altijd losjes aan de zadeltas hangt te bungelen ;)

Foto ter bewijs (uit dezelfde test) :D :
Afbeelding
Vergeet het houthakkers-shirt niet. Must-have! :wink:
En halflange zwarte sokken schijnen er ook bij te horen.
Het wordt wel een beetje off-topic
willem.m schreef:
di 09 feb, 2021 13:49
bdr schreef:
di 09 feb, 2021 13:43
Wat zou erin zitten in die 7 kg? Deodorant en after-shave, beard grooming kit, een koffiebonenmaler en één of andere fancy handheld expresso-machine? Kan er dan nog wel een regenjas bij of hoort dat niet bij minimaal pakken?
Je mist nog de iPhone, drone (en extra accu's) en statief om de epic and unique ride in a dramatic landscape and having encounters with authentic local people op social media vast te leggen.
:lol: :lol: :lol: :lol:
willem.m schreef:
di 09 feb, 2021 13:49
Je mist nog de iPhone, drone (en extra accu's) en statief om de epic and unique ride in a dramatic landscape and having encounters with authentic local people op social media vast te leggen.
In dat kader moét je dit filmpje gaan kijken ;)

https://bikepacking.com/plog/big-lockdo ... rse-video/