Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gravel beste allrounder? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Gravel beste allrounder?

170 berichten
Hier even een detailfoto.
DF399C2D-E595-48C8-9177-09C5A3AD537F.jpeg

Ik begrijp van Leon dus dat het maar een lelijke fiets is met echt prullen van niks als accessoires, verkeerde keuze achtervork, etc :D

Het is ook echt Poolse rommel, voormalig Oostblok :lol: :lol: :lol:
Ik ga je deze keer maar niet tegenspreken. :lol:
Ik vind het wel een mooie fiets hoor (mag ook wel eens gezegd worden) en zelfs dat zou niet moeten uitmaken.

wat mij vooral opvalt is de buiging in die staande achtervork. Is dat om een verend effect te bekomen of ook 'voor de mooi'.
Ik dacht eerst dat het de lens van je fototoestel was die wat vervorming geeft maar zag het op de site zelf ook... (en als ik zo'n fiets zou zie passeren zou ik me afvragen of dat van een ongeval is)
kristiano schreef:
vr 19 mar, 2021 13:20
wat mij vooral opvalt is de buiging in die staande achtervork. Is dat om een verend effect te bekomen of ook 'voor de mooi'.
VanNicholas heeft dat ook op de Yukon. Is idd voor wat vering.
Leon schreef:
vr 19 mar, 2021 12:50
Ik ga je deze keer maar niet tegenspreken. :lol:
Zo te zien zijn onze smaken inderdaad heel verschillend en is mooi erg relatief :lol: :lol: :lol:

https://leonpoels.home.blog/vsf-t-400/

Dat zal een leuke verschijning zijn als we eens samen gaan fietsen! :wink:
Edwin* schreef:
vr 19 mar, 2021 16:47
Zo te zien zijn onze smaken inderdaad heel verschillend en is mooi erg relatief :lol: :lol: :lol:
Dat zal een leuke verschijning zijn als we eens samen gaan fietsen! :wink:
Geen probleem mee hoor.
Edwin* schreef:
vr 19 mar, 2021 16:47
Leon schreef:
vr 19 mar, 2021 12:50
Ik ga je deze keer maar niet tegenspreken. :lol:
Zo te zien zijn onze smaken inderdaad heel verschillend en is mooi erg relatief :lol: :lol: :lol:

https://leonpoels.home.blog/vsf-t-400/

Dat zal een leuke verschijning zijn als we eens samen gaan fietsen! :wink:
Prachtige fiets Edwin, gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Met name design voorvork vind ik echt heel mooi.
nou hebben we gelukkig de liggende achtervork, staande achtervork, voorvork, spatborden en decals al doorgenomen. en dat het een ubercooles fahrrad ist.

Ben best benieuwd of je van die twintip wat gaat merken. Het idee spreekt me best aan, geometrie is zo lastig maar kan zo'n groot verschil maken.

O ja. Plaatjes gekeken; de blauwe spatborden nooit weg doen, prachtig 8)
Grandonneur schreef:ubercooles
Het is übercool. Uber is dat met die taxi's.
U spreek je in het Duits uit als oe, als in ik ben zo moe.
Ü spreek je in het Duits uit als uu, als in huurverhoging.
Fedor schreef:
wo 17 mar, 2021 11:44
Maar waarom is dat bij de Kona of andere fietsen niet het geval (heeft ook brede achterbanden). Accepteren die een grotere Q-factor of is dat (mede) omdat die geen voorderailleur hebben (1 blad)?

Het zijn wel vaak carbonfietsen met zo'n lage achtervork.
Klopt, kijk maar naar de Open U.P. die Gios op pag. 1 van dit draadje postte.
(wel gek dat niemand dit lelijk vond :P )

Rondo is het als één van de weinigen/eersten/als enige(?) tot nu toe gelukt om dit met een bepaalde lasmethode bij aluminium frames toe te passen, heb ik me laten vertellen.
De Kona Rove nrb is overigens van ook aluminium, maar heeft een rechte achtervork en een kleiner voorblad en geen voorderailleur.

Een laag geplaatste liggende achtervork schijnt bij carbon vaker voor te komen en bij aluminium zo goed als niet. Als je er op let zijn er inmiddels best veel carbon gravelbikes op de markt met zo’n laag geplaatste liggende achtervork.

Vandaag 60 km getrapt op m’n Rondo en ben er zeer tevreden over. Het fietsje reageert snel in het korte bochtenwerk. Gravel, mtb route, asfalt, vandaag allemaal gehad en geen probleem. Ik heb het idee dat mijn racefiets, mtb en Travelmaster 3+ voorlopig onaangeroerd blijven.

Nog geen ervaring met (reis)bepakking op de gravelbike, maar het zou wel eens de beste allrounder kunnen zijn inderdaad.
Die ervaring gaat er komen, want tassensets voor bikepacking voor mijn zoon en mij zijn onderweg.

Zoonlief heeft overigens meegetrapt op zijn Kona en is ook helemaal in zijn nopjes :D