Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gravel beste allrounder? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Gravel beste allrounder?

170 berichten
Fedor schreef:
wo 10 feb, 2021 18:06
willem.m schreef:
di 09 feb, 2021 13:49
Je mist nog de iPhone, drone (en extra accu's) en statief om de epic and unique ride in a dramatic landscape and having encounters with authentic local people op social media vast te leggen.
In dat kader moét je dit filmpje gaan kijken ;)

https://bikepacking.com/plog/big-lockdo ... rse-video/
Dank voor het delen - you make my day!

Wat een epische tocht! Knap hoor om zo'n lastige trip in je eentje te volbrengen; ik zou al snel hebben opgegeven. Naast de bombastische muziek (check!) vind ik ook heel typisch dat de memory card crasht (check!). Ik mis alleen wel de onvergetelijke ontmoetingen met de gastvrije locals, maar misschien komt dat in deel 2.
Wel gelukkig het filosofische toontje voor het slapen gaan :D
Zonder dat is een bikepacking-filmpje niet compleet ;)
Wow! Deze komt op mijn bucket-list. Jammer dat hij niet een paar mooie drone-shots van het landschap heeft kunnen maken.
alstro schreef:
ma 08 feb, 2021 23:16
Rondo blijft ook nog steeds bekoren moet ik zeggen.
Mij ook.

Het is de lichtblauwe Mutt AL 2021 geworden (de spatborden gaan er overigens wel af). Donderdag kan ik ‘m ophalen. De achterband wordt vervangen door eenzelfde type als de voorband.

En voor mijn zoontje is het de Kona Rove nrb 2021 geworden, met Pirelli Cinturato gravel banden. Kan mij ook wel bekoren.
Ze hadden er beter zwarte sportborden op kunnen zetten , ben benieuwd naar je foto’s
alstro schreef:
di 16 mar, 2021 22:14
Ze hadden er beter zwarte sportborden op kunnen zetten , ben benieuwd naar je foto’s
Helemaal mee eens. Je brengt me daar wel mee op een idee. Misschien breng ik ze wel naar een lokale spuiterij met de vraag om ze zwart te spuiten. Ik denk ook dat dat mooier is en ze worden dan wellicht eerder door mij gebruikt.

Foto’s volgen :wink:
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 22:20
Helemaal mee eens. Je brengt me daar wel mee op een idee. Misschien breng ik ze wel naar een lokale spuiterij met de vraag om ze zwart te spuiten. Ik denk ook dat dat mooier is en ze worden dan wellicht eerder door mij gebruikt.:
Spatborden zijn volgens de puristen een no-go (en zonder staat vaak ook wel fraaier) maar ik vind ze toch verdraaid handig. Nooit na hoeven te denken welke route je met welk weer gaat rijden (en dan niet de angst hebben om onder de zooi thuis te komen).
Fedor schreef:
di 16 mar, 2021 22:47
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 22:20
Helemaal mee eens. Je brengt me daar wel mee op een idee. Misschien breng ik ze wel naar een lokale spuiterij met de vraag om ze zwart te spuiten. Ik denk ook dat dat mooier is en ze worden dan wellicht eerder door mij gebruikt.:
Spatborden zijn volgens de puristen een no-go (en zonder staat vaak ook wel fraaier) maar ik vind ze toch verdraaid handig. Nooit na hoeven te denken welke route je met welk weer gaat rijden (en dan niet de angst hebben om onder de zooi thuis te komen).
Voor mij zijn ze in principe ook een no-go, maar mocht het zo een keer uitkomen om ze toch te monteren (bijvoorbeeld met nat weer woon-/werkverkeer 30 km heen en 30 km terug), dan wel liever “in stijl” :wink:

Voorlopig maar even lekker km’s maken zonder de spatborden.
Dit is de Kona Rove nrb voor mijn zoon geworden.

4E9B502A-B742-4B9D-8312-D611EC381470.jpeg
De Kona Dew is inmiddels voor naar school.
Fedor schreef:
di 16 mar, 2021 22:47
Spatborden zijn volgens de puristen een no-go ...
Begrijp ik hieruit dat er weldenkende volwassenen rondlopen die zich iets aantrekken van wat een ander van hun fiets vindt? Het moet niet gekker worden...
willem.m schreef:
di 16 mar, 2021 23:09
Fedor schreef:
di 16 mar, 2021 22:47
Spatborden zijn volgens de puristen een no-go ...
Begrijp ik hieruit dat er weldenkende volwassenen rondlopen die zich iets aantrekken van wat een ander van hun fiets vindt? Het moet niet gekker worden...
Wat mij betreft niet hoor! De spatborden lijken mij alleen wat onhandig in het gebruik wat ik er voornamelijk mee wil gaan doen en alleen van toegevoegde waarde als ik niet met een streep vuil aan de achterkant op het werk wil aan belanden. Wat mij betreft zijn ze er zo vaak mogelijk af, ongeacht wat een ander ervan denkt.

En als ze er dan op komen, dan het liefst in het zwart. Was geen gek idee van Alstro. Maar is geen must.
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 23:07
Dit is de Kona Rove nrb voor mijn zoon geworden.


4E9B502A-B742-4B9D-8312-D611EC381470.jpeg

De Kona Dew is inmiddels voor naar school.
Het lijkt me dat hij zo moeilijk kan remmen en schakelen wanneer hij met zijn handen onderin de beugels fietst. Kortere stuurpen nodig?
R!k schreef:
di 16 mar, 2021 23:23
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 23:07
Dit is de Kona Rove nrb voor mijn zoon geworden.


4E9B502A-B742-4B9D-8312-D611EC381470.jpeg

De Kona Dew is inmiddels voor naar school.
Het lijkt me dat hij zo moeilijk kan remmen en schakelen wanneer hij met zijn handen onderin de beugels fietst. Kortere stuurpen nodig?
Ik heb hem er nog niet over gehoord (na 2 ritjes over de Holterberg), maar ik zal er eens op letten inderdaad.
Ik denk dat zijn stuur nog wat naar voren gekanteld kan worden. Wellicht is het daarmee ook opgelost.
alstro schreef:
di 16 mar, 2021 22:14
Ze hadden er beter zwarte sportborden op kunnen zetten , ben benieuwd naar je foto’s
Ik heb de foto van de fiets even van hun website afgeplukt. Maar dit is ‘m wel.

3DEE439B-006E-4904-AE77-B15E2B9524EA.jpeg

Dit is ‘m met spatborden (van een andere website afgeplukt). Die worden er bij geleverd, maar gaan er dus niet op.

1A4156E0-9B4B-43EA-89F5-D3B9C1AB8426.jpeg
Mijn gravelbike is ook voorzien van spatborden. Die gaan er pas aan het begin van het mooie weer van af. Met spatborden kan je meerdere ritten maken in slecht weer zonder direct te moeten poetsen. Je aandrijflijn blijft gewoon veel schoner en dat scheelt een hoop slijtage. En je kont blijft droog. De voordelen wegen zwaarder (bij mij)) dan de velo illuminati regels. Voor de beste resultaten zou ik het voorspatbord verlengen met een spatlap tot enkele centimeters boven de grond. Je wordt beloond met droge voeten! En je, ongetwijfeld, witte schoenen blijven smetteloos. :D
willem.m schreef:
di 16 mar, 2021 23:09
Fedor schreef:
di 16 mar, 2021 22:47
Spatborden zijn volgens de puristen een no-go ...
Begrijp ik hieruit dat er weldenkende volwassenen rondlopen die zich iets aantrekken van wat een ander van hun fiets vindt? Het moet niet gekker worden...
Retorische vraag... ;)
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 23:31
Dit is ‘m met spatborden (van een andere website afgeplukt). Die worden er bij geleverd, maar gaan er dus niet op.
Als je met slecht weer in een groep rijdt (bijv. tijdens audaxrit) dan zullen de lui achter jou je heel dankbaar zijn :D

De gravelbike van mijn vrouw heeft ook spatborden maar dan kortere. Ik reed eens achter haar (meter of 5) toen we een stuk dunne blubber (op asfalt) tegenkwamen en mijn gele jack had ineens een luipaardpatroon :wink:
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 22:20
Misschien breng ik ze wel naar een lokale spuiterij met de vraag om ze zwart te spuiten. Ik denk ook dat dat mooier is en ze worden dan wellicht eerder door mij gebruikt.
Zou dan eerder een setje zwarte erbij kopen. In kleur vind je ze niet zo snel, en als je spuitwerk gaat uitbesteden is een setje SKS of soortgelijk vast al snel goedkoper. Zwarte folie over de originele heen zou ook nog kunnen.

Leuke fiets trouwens!

En welkom terug (-:
Jurr schreef:
wo 17 mar, 2021 08:37
Edwin* schreef:
di 16 mar, 2021 22:20
Misschien breng ik ze wel naar een lokale spuiterij met de vraag om ze zwart te spuiten. Ik denk ook dat dat mooier is en ze worden dan wellicht eerder door mij gebruikt.
Zou dan eerder een setje zwarte erbij kopen. In kleur vind je ze niet zo snel, en als je spuitwerk gaat uitbesteden is een setje SKS of soortgelijk vast al snel goedkoper. Zwarte folie over de originele heen zou ook nog kunnen.

Leuke fiets trouwens!

En welkom terug (-:
Dank je!

Zwarte folie erover heen vind ik wel het beste idee. Blijven ze eronder toch nog origineel en het is meteen een beschermlaagje.
Carbonprintje dan toch wel? 8)

Mooie fiets man! Genieten. Die rare liggende achtervork snap ik tegenwoordig ook (in tegenstelling tot eerst dus :wink: ). Mijn gravelcrossover heeft met 584 velgen slechts ~5mm meer bandbreedte dan met 622 velgen. Heel jammer, had gráág met 35-622 én 50-584 (ongeveer) gereden.