Ridley Kanzo Adventure Carbon

Hallo Matty,

De Ridley ziet er keurig uit, mede door deze foto,s en review ook deze besteld. Helaas nog 6 weken levertijd.

2 vraagjes,

Welk maat frame staat er op de foto?
En welk type crankas Is er gemonteerd?

Alvast bedankt voor de info, groeten van Ray
Hallo Mattie,

Mooie bike en goeie uitleg👍

Zou je mij kunnen vertellen welke maat er op de foto staat en wat voor trapas er in zit?

Alvast dank

Groeten van Raymond
Marco Meijerink schreef:
di 03 mar, 2020 13:04
Ben benieuwd Matty, hou ons op de hoogte.
De tijd van 48 spaaks wielen ligt ver achter ons. Nu de helft.....vroeger zou ik het nooit aangedurfd hebben maar wellicht dat het nu wel kan.
In jouw wereld misschien, ik bouw nog best wat wielen met 48 spaken :D
Maar voor vakantiefietsen zou ik het op minimaal 32 houden, liever 36. Die paar gram merk je niet en die luchtweerstand is voor vakantiefietsers van minder belang. Voor Ridley wel, die pakken gewoon wat er in voorraad is van de racefietsdivisie.
Verhalen van ‘mountainbiken doe ik ook al jaren met 24 of 28 spaken’ die ken ik, dat gaat prima, maar met veel belading op 40mm banden door een keienveld stuiteren overleven ze op den duur gewoon niet. Als je je daar op insteld is er niks aan de hand.
RBakker01 schreef:
wo 27 mei, 2020 19:56
Hallo Mattie,

Mooie bike en goeie uitleg👍

Zou je mij kunnen vertellen welke maat er op de foto staat en wat voor trapas er in zit?

Alvast dank

Groeten van Raymond
Het passport, gewoon te vinden op de Ridley website, spreekt van ‘BSA 68mm’ bracket, dan weet je, afhankelijk van de groep, wat er in zit. Dit was Sram geloof ik dus dan zal het GXP of T47 zijn. Met een beetje goeie wil kun je dus makkelijk een duurzame trapas van SKF monteren en een JIS vierkant, Octalink of ISIS crankstel monteren.
De spatborden zijn van SKS, BLUEMELS PRIMUS 28″ 53 BLACK SET
https://www.sks-germany.com/nl/producte ... black-set/

Er zit een SRAM-Force 1 crankstel op en die heeft de volgende eigenschappen:
· GXP crankstel met geïntegreerde as Ø 24/22 mm
· geschikt voor frames met BB86 (86,5x41 mm) en BSA (68 mm) standaard

Het frame is 86,5mm breed bij de bracket en heeft dus press-fit lagers.

Daarnaast heb ik inmiddels de banden vervangen voor Schwalbe marathon supreme evolution tle
De TLE staat voor Tubeless banden. Deze velgen zijn daar geschikt voor. Banden erom gelegd, ventieltjes besteld (duur!!) en vloeistof besteld om de band te vullen. Maar wat rijdt dat fantastisch zeg. Banden zijn lichter en voelen veel meer solide aan. Slijtage na 1000km nihil, de randjes op het hart van de band van het spuiten van het rubber in de mail zitten er nog steeds op.
RBakker01 schreef:
wo 27 mei, 2020 13:27
Hallo Matty,

De Ridley ziet er keurig uit, mede door deze foto,s en review ook deze besteld. Helaas nog 6 weken levertijd.

2 vraagjes,

Welk maat frame staat er op de foto?
En welk type crankas Is er gemonteerd?

Alvast bedankt voor de info, groeten van Ray
Leuk om te horen Ray! Ik heb wel de remgrepen recht gezet, die stonden op die gekke scheve (hipster) manier. :-)
De maat op de foto is maat L. Ik ben 1.87
Hoi Matty,

Thanks voor de reactie. Heb hem inmiddels ook besteld een L ben 185. Was gewoon benieuwd hoe een l er uit zou zien op de foto. Zoals die van jou dus.

Nogmaals thanks voor de reactie, kan niet wachten tot ie binnen is en kan gaan bouwen.