Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon vakantiefiets - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Decathlon vakantiefiets

154 berichten
Oh zeker, men mag van mij vragen wat men wil op marktplaats. Misschien heeft iemand er hier wel wat aan, blijft best een leuke fiets voor dat geld.

't Zou nog leuker zijn als ze een beetje verkrijgbaar worden in plaats van slechts druppelsgewijs verkocht worden. Denk dat het voor veel, zeker beginnende, fietsers een prima keuze kan zijn. Maar dat zei ik geloof ik al een paar pagina's geleden in dit topic ook al ergens ;)
Het zou ook leuk zijn als Decathlon zelf meer ervaring kreeg met deze fiets.
Een tijdje terug had ik ergens iets gelezen over dat de standaard tassen van Vaude en Ortlib niet op die bagagedrager zouden passen. Ik kan het nergens terugvinden. Ik zou het direct geloven, want Decatlon zal zelf wel tassen hebben die er wel op passen.

Weten jullie dit misschien? Ook kan ik nog nergens vinden wat voor achterwiel/as het is. Iemand die dit wel weet?

Anders moet ik maar eens gaan bellen.

De L is trouwens weer op voorraad.enkel online, dus het is blind kopen... Kun je ook niet passen... En laat mijn lengte nu net 178 zijn. de grens van M en L..
ik heb even gebeld met Decathlon

De andere maten komen in de komende weken beschikbaar.

Hoogstwaarschijnlijk betreft het achterwiel een Sunringel, in ieder geval de as. Hij wist het niet zeker, maar daar werkt Decahtlon veel mee gaf hij aan.

Hij kon mij niet vertellen hoe de kwaliteit zich verhoud met shimano. Weten jullie dit? Hij gaf wel aan dat het onderhoud iets lastiger was. Hij had het over de body dat vast zat met een ring.

Wat betreft de tassen. Het lijkt erop dat de Vaude en Ortlib tassen niet passen. Dat wist hij ook niet zeker en ging hij navragen. Maar op de foto's van de Decatlhon tassen en zijn omschrijving ging het wel om 2 cm diameter.

Een standaard voor je achtervork is lastig, want daar zit de schijfrem. Hij dat dat daar wel oplossingen voor waren. Is dat zo? Een ESGE standaar zou waarschijnlijk niet passen dacht hij.

Ik vraag mij sowieso af of een schijfrem wel of niet een goede keuze is. Ik heb enkel ervaring met velgremmen. En eigenlijk ben ik er wel klaar mee dat ik om de zoveel jaar een nieuw wiel moet kopen omdat de velg versleten is. Dus....

Dat is alle informatie. Ik ben benieuwd of jullie het kunnen aanvullen. Ik heb namelijk wel een nieuwe fiets nodig en dit is toch wel ongeveer het budget. Buitenkansje of niet?
luchtfietser schreef:
vr 14 okt, 2022 15:00
ik heb even gebeld met Decathlon

De andere maten komen in de komende weken beschikbaar.
Van welk type? Alle types?

Als je twijfelt tussen twee maten dan zou je twee maten kunnen bestellen en de fietst die je het minst goed past terugsturen.
luchtfietser schreef:
vr 14 okt, 2022 15:00

Een standaard voor je achtervork is lastig, want daar zit de schijfrem. Hij dat dat daar wel oplossingen voor waren. Is dat zo? Een ESGE standaar zou waarschijnlijk niet passen dacht hij.
Gewoon je fiets ergens tegenaan zetten is geen optie?
luchtfietser schreef:
vr 14 okt, 2022 15:00

Ik vraag mij sowieso af of een schijfrem wel of niet een goede keuze is. Ik heb enkel ervaring met velgremmen. En eigenlijk ben ik er wel klaar mee dat ik om de zoveel jaar een nieuw wiel moet kopen omdat de velg versleten is. Dus....
Daar is op dit forum genoeg over te vinden. Aangezien deze Decathlon fietsen allemaal schijfremmen hebben, zullen we een eventuele schijfrem versus velgrem discussie elders voeren?
luchtfietser schreef:
vr 14 okt, 2022 15:00

Dat is alle informatie. Ik ben benieuwd of jullie het kunnen aanvullen. Ik heb namelijk wel een nieuwe fiets nodig en dit is toch wel ongeveer het budget. Buitenkansje of niet?
Voor veel mensen zou het voor het geld een prima fiets kunnen zijn. Alternatief is wellicht een gebruikte fiets van een ander merk waar je al je wensen wel in kwijt kunt?
Ik heb geïnformeerd naar de Touring 900.
De andere modellen weet ik niet.

Als de standaard er op zat of ik er op kon plaatsen dan was de keuze wel makkelijker. Wij gebruiken de standaard heel veel, vandaar.
luchtfietser schreef:
vr 14 okt, 2022 15:00
Ik vraag mij sowieso af of een schijfrem wel of niet een goede keuze is. Ik heb enkel ervaring met velgremmen. En eigenlijk ben ik er wel klaar mee dat ik om de zoveel jaar een nieuw wiel moet kopen omdat de velg versleten is. Dus....
Da's meteen een belangrijke reden voor schijfremmen. Velgremmen werken prima maar vooral bij slechter weer of wegdek hebben schijfremmen zeker voordelen - mits het wiel er voor gebouwd is.
Fedor schreef:
vr 14 okt, 2022 17:40
Jurr schreef:
vr 14 okt, 2022 16:13
[...geen tekst van mij, maar wel op mijn naam gezet ;)...]
Hoooo, da's mijn tekst niet, kun je 'm even aanpassen?
Jurr schreef:
vr 14 okt, 2022 20:38
Hoooo, da's mijn tekst niet, kun je 'm even aanpassen?
Aangepast. Met al die quotes is het even mis gegaan. Excuses!
Fedor schreef:
vr 14 okt, 2022 20:44
Jurr schreef:
vr 14 okt, 2022 20:38
Hoooo, da's mijn tekst niet, kun je 'm even aanpassen?
Aangepast. Met al die quotes is het even mis gegaan. Excuses!
Ha, geen probleem. Dank!
Voor diegene die graag een Touring bij Decathlon willen kopen is het wellicht zinvol om de recensies van Decathlon op bijvoorbeeld Trustpilot te lezen. Het kan mogelijk veel teleurstelling en ergernis voorkomen. De mijne staat er nu ook op. Mijn allereerste review ooit, speciaal voor Decathlon. Omdat ik mij zo bijzonder stoor aan de gang van zaken.

Ik dacht de blije eigenaar te worden van een touring 900 want ik was één van de gelukkige die er één had kunnen bestellen. Er waren er maar tientallen beschikbaar voor Europa, vertelde de winkelmedewerker die ik aan de lijn had om mijn vragen te stellen. En dat stond zo ook op de site. Ik was er gelukkig op tijd bij. Na mijn bestelling zag ik het aantal in drie dagen afnemen naar 0. Een paar dagen later was er plots weer 1 stuk op voorraad en weer een aantal dagen later was ook die weg. Ik vond dat al vreemd...

Wordt ik eergisteren, bijna twee weken na mijn bestelling, gebeld dat er geen fiets voor mij beschikbaar is, maar ze wilde me graag een alternatief aanbieden. Het kwam er uit in dezelfde zin, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Niets ongewoons. Ik kan het gesprek wat verbazingwekkend was hier wel uittypen, maarja.. Ik kreeg gewoon geen fiets. Reserveren voor een volgende levering in December kon ook niet. Iets wat zo gek niet zou zijn aangezien Decathlon een fout had gemaakt. Kon niet en daar moest ik het maar mee doen.

Achteraf begon mij te dagen dat ze mogelijk expres de voorraad weer op 1 hebben gezet om al die kopers te lokken/misleiden met deze mooie deal. Het kan Decathlon echt niet zijn ontgaan in het geval de voorraad per ongeluk zomaar van 0 naar 1 zou zijn gesprongen... Ongetwijfeld dat veel mensen die dagen nog een fiets hebben gekocht... Ik denk dat Decathlon vervolgens willekeurig kopers is gaan afbellen om ze een alternatief aan te smeren. Ik denk namelijk dat de voorraad van dit online artikel de eerste paar dagen gewoon klopte. Ik heb de site constant in de gate gehouden voor andere maten omdat mijn vriendin zat te wachten op een M. De winkelmedewerker had mij namelijk verteld op welke datum de andere maten, met exacte hoeveelheid, online zouden komen. Ik zag de voorraad iedere paar uren heel langzaam slinken naar 0. Ik weet het niet zeker uiteraard maar gezien hoe dit verliep en het gesprek ging, is dit de indruk die ik heb overgehouden. Tsja, en je kunt niet tientallen of misschien wel honderden kopers die je moet afbellen compenseren door het reserveren van een fiets waar er straks maar tientallen van komen... Tsja. De vele negatieve reviews op trustpilot over vergelijkbare teleurstellende en frustrerende ervaringen rondom bestellingen, voorraad en service, sterken mij in dit idee. Of het nu bewust of onbewust is gegaan, super slecht natuurlijk. Blijft over dat ik wel de overtuiging heb dat ik een fiets gekocht had toen deze gewoon op voorraad was.

Wel heel erg jammer want ik keek erg uit naar mijn eerste nieuwe fiets ooit. En dan zo'n mooie... helaas. wellicht dat ik het later nogmaals probeer om er een te bemachtigen. Het voelt nu echter als een loterij, aangezien ik dus denk dat het zo is gegaan.

aanvulling: Exact hetzelfde gebeurd nu met de maat S. Deze is al dagenlang uitverkocht. Ik zie nu net dat er weer 1 stuk op voorraad is. En daaronder staat beschreven: nog maar enkele op voorraad.. Precies hetzelfde Let op. ze zijn er dus niet.
Klinkt alsof ze nog wat lesjes nodig hebben in het correct afhandelen van een gecreëerde hype...

Jammer voor je. En nu? Weer wachten of toch maar wat anders kopen?
Misschien is het maar beter zo. Iets kopen dat je nog nooit in het echt gezien hebt, waar nog geen reviews van zijn en waar de winkelier en zelfs de fabrikant nog geen ervaring mee heeft lijkt me namelijk best een avontuur, om het zo maar te zeggen.
Ik zat in de trein naar Eindhoven, onderweg naar Heerlen, toen er een fransman naast mij kwam zitten met een touring 500.

Ik vroeg hem naar de kwaliteit.

Hij zei: ik heb er mee door heel europa gefietst, ongeveer 12000km.

De achtervelg ging stuk en het voorlicht en de band, maar kreeg alles netjes vergoed van Decathlon in Frankrijk.

Ik vroeg: kunnen op de achter drager vaude of ortlieb tassen. Hij zei van wel.

Verder was hij tevreden over de fiets, zeker voor het geld.