Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon vakantiefiets - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Decathlon vakantiefiets

154 berichten
Bert van Sprang schreef:
do 03 dec, 2020 14:43
Dan praat je wel over schaalvergroting. daarbij ook nog geen importeurs en tussenhandel voor de fietsen.
Daar is toch niets mis mee?
Zeker niet. Hoe toegankelijker mooie fietsen zijn (en dus hoe meer mensen een reisfiets e.d. kopen), hoe beter :)

Moet de fiets wel leverbaar zijn bij Decathlon natuurlijk ;)
Oef, ik zit onwijs te twijfelen om deze 920 touring te bestellen. Handig alle info die al in dit forum staat!

Mijn vriendin woont in Duitsland en toen ik daar deze zomer een keer naar toe gefietst was ben ik behoorlijk met het bikepacking virus aangestoken.

Ik twijfel alleen nog of deze fiets niet teveel voor offroad fietsen gebouwd is, terwijl we in Nederland toch vooral prachtige fietspaden hebben liggen. Zou een standaard gravelbike (zoals bv een Cannondale Topstone) dan toch meer geschikt zijn?
Als je vooral op de harde weg fietst, lijkt mij deze fiets niet de juiste keuze. Ik zou dan graag meer versnellingen hebben, omdat je waarschijnlijk vaker langere stukken het zelfde tempo zult fietsen en dan zijn de stapjes te groot. Smallere banden passen natuurlijk ook op deze fiets.
Bert van Sprang schreef:
vr 04 dec, 2020 12:28
Als je vooral op de harde weg fietst, lijkt mij deze fiets niet de juiste keuze. Ik zou dan graag meer versnellingen hebben, omdat je waarschijnlijk vaker langere stukken het zelfde tempo zult fietsen en dan zijn de stapjes te groot. Smallere banden passen natuurlijk ook op deze fiets.
Ik ben op zich niet heel gevoelig voor grote stappen bij versnellingen, maar op een fietsvakantie 1 keer per jaar na zal ik de fiets inderdaad vooral op het asfalt gebruiken. Ik heb al zitten denken over een mooie Koga toerfiets (praktisch, maar niet zo snel) en een standaard gravelbike (snel maar niet zo praktisch). Deze fiets leek me wel een mooie tussenweg, maar misschien toch niet helemaal geschikt voor mij..

De XL is vandaag nog beschikbaar trouwens!
Dan zou ik voor een trek 920 gaan. On-road, Gravel en genoeg mogelijkheden als vakantie fiets. :D
JWUIT schreef:
vr 04 dec, 2020 12:04

Ik twijfel alleen nog of deze fiets niet teveel voor offroad fietsen gebouwd is, terwijl we in Nederland toch vooral prachtige fietspaden hebben liggen.
Setje lekker brede wegbanden erop en je kunt alle kanten op. Let met de breedte van de velgen op dat je niet te smal kunt gaan. Duroc 30 heeft een interne breedte van 30mm dacht ik.

Een setje Schwalbe Almotions erop, Super Moto of Big Apples bijvoorbeeld. Vittoria Tattoo Light zou je ook nog kunnen overwegen. Of wat meer offroad georiënteerd bijvoorbeeld Schwalbe Smart Sam.
Tijdens de feestdagen heb ik dit topic eens doorgelezen, toen stond de fiets op de website van decathlon.be.
Deze was zelfs bestelbaar, nu is er niets meer van terug te vinden, zelfs niet op de franse website..

Moet zeggen dat ik er zelfs door gecharmeerd was/ben. :P
In Nederland wel op de site, maar niet op voorraad: https://www.decathlon.nl/p/toerfiets-to ... p-X8575005
eindgebruiker schreef:
do 07 jan, 2021 13:41
In Nederland wel op de site, maar niet op voorraad: https://www.decathlon.nl/p/toerfiets-to ... p-X8575005
De XL wel, met XT naafdynamo :roll:
79808D79-7AB1-448E-A41D-29FBF97E3FED.png
706A63F3-F3C3-4DAC-9598-0B461E4B2D16.png
Dat is de 520, maar waar is de 920? Die stond wel op de websites.
Bleek het al rap toch niet zo’n goeie fiets als gehoopt? :roll:
Of snel uitverkocht en geen zicht op nieuwe voorraad? Vond die 920 wel de leukste deal van het stel...
Jurr schreef:
do 07 jan, 2021 15:13
Of snel uitverkocht en geen zicht op nieuwe voorraad? Vond die 920 wel de leukste deal van het stel...
Dan zou deze toch nog op de site staan met vermelding "niet op voorraad" denk ik toch.
Zag er inderdaad toch echt leuk uit.
mdw schreef:
do 07 jan, 2021 15:27

Dan zou deze toch nog op de site staan met vermelding "niet op voorraad" denk ik toch.
Zag er inderdaad toch echt leuk uit.
Als je in de huidige omstandigheden echt geen flauw idee hebt wanneer een nieuwe partij geleverd zou moeten gaan worden, dan snap ik wel dat ze zo'n fiets tijdelijk helemaal offline halen.

Maar het blijft gissen natuurlijk.
eindgebruiker schreef:
do 07 jan, 2021 17:40
In Hongarije nog één 920 in XL https://www.decathlon.hu/turakerekpar-t ... 43226.html
Ook verkocht :)
1 elérhető termék!
Ik ben wat laat, maar ook ik heb de fiets nu ontdekt haha.

Ik heb Decathlon gevraagd wanneer het weer op voorraad is, maar aangezien het een jaar geleden ook al niet op voorraad was beloofd dat weinig goeds.

Ik heb tevens het type velg en achteras gevraagd.
Kwam er toevallig eentje op Marktplaats tegen...

https://link.marktplaats.nl/m1872757027

...voor meer geld dan een nieuwe.
Jurr schreef:...voor meer geld dan een nieuwe.
Maar verkoper is er wel eerlijk over:
De nieuwprijs van de fiets is: 1359,00 euro.
Voor degenen die nu denken dat de fiets voor weinig weggaat, bespaar je de moeite van het bieden. Fiets is gewoon niet meer te koop, terwijl de vraag ernaar stijgt.
Iets van vraag en aanbod? 🏧