Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon vakantiefiets - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Decathlon vakantiefiets

154 berichten
Overal 0 stuks van, net zoals met de nieuwe Ti gravelbike. Gaat lekker zo ;)

Hopelijk kan die ring snel uit het achterwiel gesloopt worden. Wel lekker veel montagepunten voor bikepacking.
bdr schreef:
wo 04 mar, 2020 22:11
Ik hoop wel dat de fietsen ook voorzien zijn voor conventionele bagagedragers.
Nee dus.
[/quote]

Wellicht heeft Leon het in de haast verkeerd gelezen (of heb ik het na tig pagina's "stack & reach" verkeerd begrepen) maar Decathlon zelf schrijft over hun nieuwe vakantiefiets: "Compatibel met alle bagagedragers op de markt".

Als je goed naar de plaatjes kijkt zie je ook op de min of meer traditionele plaatsen (nabij het uitvaleinde en de zitbuis) de vier nokjes voor een gewone drager. En als het klopt dat die drager echt 40 kilo aan kan, heb je misschien ook nooit meer een gewone drager nodig?!
Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 14:10

Hopelijk kan die ring snel uit het achterwiel gesloopt worden.
Gratis frisbee. Wordt 'ie niet fotogenieker van inderdaad....

Vind die 920 wel een leuke fiets:

https://www.decathlon.nl/p/toerfiets-to ... GROEN_KAKI

Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 14:10
[...] de nieuwe Ti gravelbike.
En die ook trouwens (-:
Jurr schreef:
vr 20 nov, 2020 14:26
Vind die 920 wel een leuke fiets:

https://www.decathlon.nl/p/toerfiets-to ... GROEN_KAKI

En de nieuwe Ti gravelbike ook trouwens (-:
Beide best leuke fietsen, zeker voor het geld. Die Ti fiets (made in Italy!) is echt een prijskiller. Helaas zijn het imho niet de mooie frames qua layout (maar voor zo'n prijs sluit ik graag een compromis ;))
Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 14:56
Die Ti fiets (made in Italy!) is echt een prijskiller. Helaas zijn het imho niet de mooie frames qua layout (maar voor zo'n prijs sluit ik graag een compromis ;))
Eruit met de Koga met Rohloff en overstappen naar een Decathlon fiets. ;) Op naar de 100 likes voor het bericht waarin je dat wereldkundig maakt ;) ;)
Jurr schreef:
vr 20 nov, 2020 15:09
Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 14:56
Die Ti fiets (made in Italy!) is echt een prijskiller. Helaas zijn het imho niet de mooie frames qua layout (maar voor zo'n prijs sluit ik graag een compromis ;))
Eruit met de Koga met Rohloff en overstappen naar een Decathlon fiets. ;) Op naar de 100 likes voor het bericht waarin je dat wereldkundig maakt ;) ;)
Dat gaat niet lukken met al die merkensnobs hiero :lol: :wink:

Beide geen voorderailleur en de Ti Gravelbike heeft geen mogelijkheid voor spatbordjes. Als er nou een model zou zijn tussen de gravelbike en de Touring 920 (en dan met 2 bladen voor) dan zou het best interessant wezen. oh wel in Ti dan uiteraard ;)
Ook handig voor het verlichten van de boomtoppen trouwens :lol:
Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 14:56
Beide best leuke fietsen, zeker voor het geld.
Idd, merk op dat de 920 voor 1500€ een naafdynamo en een USB-omvormer aan boord heeft.
bdr schreef:
vr 20 nov, 2020 17:15
Idd, merk op dat de 920 voor 1500€ een naafdynamo en een USB-omvormer aan boord heeft.
Ik zou denk ik zelf liever gehad hebben dat ze dat geld hadden besteed aan een tweede blad voor.

Ik kan trouwens nergens het gewicht van de fiets vinden.... ook bij andere fietsen niet.
sowieso weinig specificaties
Fedor schreef:
vr 20 nov, 2020 17:20
bdr schreef:
vr 20 nov, 2020 17:15
Idd, merk op dat de 920 voor 1500€ een naafdynamo en een USB-omvormer aan boord heeft.
Ik zou denk ik zelf liever gehad hebben dat ze dat geld hadden besteed aan een tweede blad voor.

Ik kan trouwens nergens het gewicht van de fiets vinden.... ook bij andere fietsen niet.
Op de Franse site: 12,7 kg. Staat niet bij voor welke maat.
https://www.decathlon.fr/p/velo-de-voya ... ER4fyF5Otw
Je kunt ze (Decathlon) het ook gewoon vragen:

" Auch bei der Größe M beim GRAVELBIKE TRIBAN GRVL 900 ist das Rahmengewicht 11 KGM.".

Dat is dan de titanium gravelbike. De toerfietsen zullen ongetwijfeld niet licht zijn (alleen die banden van de "touring 520" wegen al ruim 1 kilo per stuk) en een frame/fiets die 170 kilo totaalgewicht aan kan, zal vermoed ik (heel wat) meer dan 2 kilo wegen...
abre facil schreef:
Leon schreef:
bdr schreef:Ik hoop wel dat de fietsen ook voorzien zijn voor conventionele bagagedragers.
Nee dus.
Wellicht heeft Leon het in de haast verkeerd gelezen (of heb ik het na tig pagina's "stack & reach" verkeerd begrepen) maar Decathlon zelf schrijft over hun nieuwe vakantiefiets: "Compatibel met alle bagagedragers op de markt".

Als je goed naar de plaatjes kijkt zie je ook op de min of meer traditionele plaatsen (nabij het uitvaleinde en de zitbuis) de vier nokjes voor een gewone drager. En als het klopt dat die drager echt 40 kilo aan kan, heb je misschien ook nooit meer een gewone drager nodig?!
Het hangt wat mij betreft van het oogje af waar op onderstaande foto het spatbordstangetje aan zit. Daar rust het gewicht van de drager op. Ik twijfel er aan of dat oogje daar bedoeld voor is of geschikt voor is:
* het oogje zit op de buis en niet op het patje. Je kunt je afvragen of je op deze plek een gat in de buis wilt.
* ik zie geen versterking zoals je op de foto wel ziet op het oogje waar de onderste bevestigingsbout van de huidige drager zit; het lijkt meer een oogje voor een bidon. Op een bidonoog kun je geen zware drager monteren.
* ik zie niet of dit oogje door de hele buis heen gaat of alleen oppervlakkig is
* als het oogje door de hele buis heen gaat kun je je afvragen of je op deze plek twee gaten in de buis wilt.
* ik zie niet of er aan de achterkant ruimte is voor een moertje op een doorgaande bout. Voor een drager is borging van een moer wel erg fijn.
* op de foto zit de boutkop scheef.
Als je de foto groter wilt zien: https://contents.mediadecathlon.com/p19 ... ?f=800x800
Afbeelding
Leon... je hebt het (weer) scherp gezien! Dat, dat spatbordoogje wellicht helemaal niet geschikt is voor een (zware) bagedrager zover had ik nog helemaal niet nagedacht... Ik weet alleen dat ik soortgelijkijke "bagagedrager" nokjes ook bij andere merken (Fuji, Surly) met stalen frames had gezien. Ik mag daarom aannemen/hopen dat die Decathlon achtervorkbuizen een behoorlijke wanddikte hebben.
Wat meer foto's en text bij Rennrad News:
https://www.rennrad-news.de/news/rivers ... os-preise/
Ook bikepacking.com heeft wederom een artikel erover:

https://bikepacking.com/news/decathlon- ... uring-920/
handig zo'n zadel waar geen plasje water op blijft staan :wink:
Lekkere cijfers ook in de reacties onder het stuk :)

1500 winkels in 50 landen
Verkopen 4 miljoen fietsen per jaar

Dan praat je wel over schaalvergroting. daarbij ook nog geen importeurs en tussenhandel voor de fietsen.
Behoorlijk ja...
Dan praat je wel over schaalvergroting. daarbij ook nog geen importeurs en tussenhandel voor de fietsen.
Daar is toch niets mis mee? Als het resultaat is dat er meer mensen gaan bewegen, is dat zelfs alleen maar positief. Voor de kleinere fabrikanten is voorlopig nog werk genoeg. Ik fiets zelf al een paar jaar op een fiets van Canyon, zelfde concept op een iets kleinere schaal. Onovertroffen prijs/kwaliteit en prima service, alleen wel allemaal mainstreamfietsen.