Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks B17 zadel tips gevraagd - Forum Wereldfietser

Brooks B17 zadel tips gevraagd

Hallo,

Ik heb een Brooks B17 zadel waar ik lekker op rij, maar dat helaas al mijn broeken sloopt. Ik gebruik de vakantiefiets ook om naar mijn werk te gaan en draag dan een gewone (spijker)broek, en die slijten nu wel heel hard. Ik denkt dat het door de nagels komt. Is er een manier om die verder te laten verzinken of eventueel afdekken met iets? Heeft iemand een tip? Een zadelhoes kan natuurlijk ook, maar dat rijdt niet ideaal, vind ik.
Misschien niet echt een gouden tip maar eerder een randbemerking: ik heb ooit nog een nylon zadelhoes gebruikt (om mijn zadel te beschermen, niet om mijn broek te beschermen), maar dat bleek uiteindelijk de grootste veroorzaker te zijn van broekslijtage. Verder wil ik nog een open deur intrappen: hoe droger de broek en het zadel, hoe minder slijtage. Dus als het regent of je zadel is nog nat: regenbroek aantrekken om je broek te beschermen!
Geen garantie whatsoever: Ik heb die van mijn B66 wel eens met een vijl en daarna schuurpapier bewerkt. Je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet te diep in de krachtdragende delen van de klinknagel gaat zitten vijlen. Alle braampjes en scherpe randjes moeten daarna ook helemaal weg want anders krijg je niet alleen gaten in je spijkerbroek. Als het mislukt kun je andere klinknagels zoeken. Misschien werk dat wel prima.

Of je doet er een leuk bonthoesje overheen. :lol: / :cry:
Fietsbroek niet gewoon een optie dan?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb ook geprobeerd om het te vijlen en op te poetsen, maar dat hielp niet genoeg. Uiteindelijk een ander GB) zadel aangeschaft.