Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aankoop fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

aankoop fiets

Mijn versie, as far as I know:
Eerst verkochten ze bij Dynamo in Nijmegen Avaghons. Dat waren uitsluitend maatfietsen, en die werden in Nijmegen getekend, in Duistland gemaakt en in België gelakt.
Toen ging Dynamo ook Villigers verkopen. Villiger is een gerenommeerd zwitsers fietsenmerk.
Daarna fuseerde Dynamo met Re-cycle; de winkel in Nijmegen verdween en de winkel in Wageningen werd een boel know-how en een voorraad mooie onderdelen rijker. Avaghons werden echter nog steeds op dezelfde manier gemaakt en door dezelfde mensen getekend.
Zoals ik begrepen heb is men in Wageningen kale Villigerframes op wens van klanten gaan opbouwen; en de Villiger Cabonga is behoorlijk populair.
Afgelopen jaar heeft men ontdekt dat er een gaatje in de markt bestond voor Avaghons die ietsje minder duur waren. De maatbouw kost namelijk een aardige duit. Met heeft dit gedaan door Avaghonframes in "series" te laten bouwen, wel in verschillende maten, maar niet meer exclusief op maat.
Kennelijk worden die frames ergens anders gemaakt dan in Duitsland, maar dat is ook nieuw voor mij.
Ik neem aan dat de maatframes nog steeds op dezelfde plek gemaakt worden.
Groeten,
Leon

Hallo Leon,
Fijn dat je altijd zo begaan met ons bent. Jouw verhaal klopt precies. Ik zal nog wat aanvullen.

De handgebouwde AvaghonSeries frames worden nog steeds door dezelfde fabrikant gemaakt als waar ze de laatste jaren door Villiger gebouwd werden. Inderdaad in Tsjechië. Steeds meer vakmanschap en handwerk komt vanuit het voormalige oostblok onze kant, voor zolang het duurt. Op onze tekentafel zijn de frames aangepast en geoptimaliseerd. De frames worden daar ook gepoedercoat.

De Avaghon maatframes zijn nog altijd van Duitse makelij en worden nu in Nederland of in Duitsland gepoedercoat.

Het concept van de AvaghonSeries frames is inderdaad voortgekomen uit onze ervaring met de opbouw van de Villiger Cabonga frames. Het bleek dat, als je geen hele speciale wensen hebt qua een nokje zus en een nokje zo en je niet heel klein, groot bent of een hele specifieke zit wenst, je de serie frames met stuurpen/stuur/zadel behoorlijk goed op maat kunt afbouwen. En aangezien het AvaghonSeries frame ook van topkwaliteit is en het prijsverschil groot is, kan je inderdaad spreken van een succesvolle introductie.

Fietsgroetjes,
Philip Woudenberg
Recycle fietswinkel en Avaghon trekkingfietsen

:idea: Kijk, in die laatste alinea staat een waarheid, waar Fred Snel al heel lang geleden achter is gekomen. :wink: