Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sliding dropout wisselen - Forum Wereldfietser

Sliding dropout wisselen

Mijn Kona Unit kwam met sliding dropouts, zo kan ik de ketting spannen voor m'n Rohloffnaaf. Maar helaas levert Kona geen specifieke dropouts voor Rohloff, zodat ik nu daarvoor een Speedbone gemonteerd heb.

Aangezien ik de Speedbone van m'n andere fiets af geplukt heb kan ik daar natuurlijk een tweede Speedbone voor aanschaffen, maar liever nog laat ik de Speedbone op m'n Kona vervallen en ga ik daar met een Rohloff specifieke dropout werken voor een OEM asplaat.

Kent iemand een ander merk die soortgelijke dropouts maakt of gebruikt die wel Rohloff specifiek zijn, of is eentje laten maken helaas de enige optie?

Afstand tussen de twee niet-schijfrem gaten is 30mm, en die komen 8mm hoog uit de dropout.
Screenshot_20191009-172756_Gallery.jpg
Kwam bij Paragon Machine Works al de nodige opties tegen, maar die zijn helaas toch anders.
Koop je toch gewoon een extra Speedbone? Zo duur zijn die nu ook weer niet. Kona is nu eenmaal nog niet Rohloff minded, Salsa en Surly zijn dat al wel.
Gaat me niet om de kosten, maar als zo'n Speedbone er ook af kan dan lijkt me dat wel zo fraai :)

Maar ja, als ik een dropout moet laten maken wordt het financieel wel een stuk interessanter om gewoon een tweede Speedbone te kopen uiteraard.

Maar misschien zijn er merken die met een soortgelijk systeem verkopen in een Rohloff specifieke uitvoering, zodoende dus ook dit topic ;)
Volgens mij niet, maar wie ben ik? :oops:
Als je iemand kent met een CNC machine dan kan die je misschien helpen, je zal dan wel de juiste maten tot op de mm nauwkeurig moeten hebben, ik denk dat een originele Rohloff adapter goedkoper en sneller is.
Je kan altijd even vragen bij een van de ligfietsbouwers (https://www.ligfiets.net/company) of die iemand weten, of dat ze het zelf wel doen.
Hoi Jurr, mocht je toch voor een speedbone gaan en je hebt er nog een nodig, ik heb er nog een liggen. Kan je zo ophalen. Gratis😁
Klasse Marco!
Chiq Marco! Bedankt! Denk dat die nieuwe dropout dan maar op het volgende frame pas komt en ik binnenkort maar even de Algerabrug over fiets ;)
Jurr schreef:
wo 09 okt, 2019 17:34
Kent iemand een ander merk die soortgelijke dropouts maakt of gebruikt die wel Rohloff specifiek zijn, of is eentje laten maken helaas de enige optie?
In het duits heten die dingen Ausfallenden, en dan kom je dit soort dingen tegen via Google.