Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Art slot maar geen ringslot - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Art slot maar geen ringslot

Het slot probleem heeft zich inmiddels opgelost. Santos had moest zelf een paar fietsen afleveren met 70mm banden en zijn ook op de Abus Ringslot SHIELD™ 5650L uitgekomen https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... IELD-5650L. Deze gaat het dus worden met een kabel zodat hij aan objecten ook vast te zetten is. Vanaf nu zou het slot ook in de configurator moeten staan - als je op ringslot klikt.

Houdt in dat ik de verzekering met tracker gewoon kan doen. Verzekering gaat via de ANWB lopen en loopt gedurende 5 jaar. Fiets is als ik het goed heb onthouden 5 jaar voor nieuwwaarde verzekerd.
Wat kost dat nou: slot, kabel en verzekering?

Ik bedoel dit niet sarcastisch (voordat ik dat verwijt krijg). We verzekeren onze auto ook all-risk, dus waarom niet een mooie fiets.
Slot zal iets van euro 30 kosten, kabel? (ben niet thuis maar misschien ook zo iets.) En de verzekering ik dacht iets van 297 euro per jaar. rekening houdend met het feit dat Utrecht altijd top prijs bij verzekeringen is.
Als ik kijk op de website zie ik dat jouw slot beveiligings niveau 9 heeft. De te kleine sloten van Axa hebben 14 oid.
Gaat dat geen problemen geven voor de verzekering?
Inge1 schreef: (...) met een kabel zodat hij aan objecten ook vast te zetten is. (...)
Misschien nog ter overweging: geen kabel die je in het Abus-slot steekt maar een losse kabel met los slot. Is wel weer meer gewicht maar met een ingeklikte kabel hoeft het dievengilde maar één slot te overwinnen.
Maar misschien is dit meer iets voor na 5 jaar, tot die tijd is de fiets toch verzekerd. :)
wim59 schreef: Als ik kijk op de website zie ik dat jouw slot beveiligings niveau 9 heeft. De te kleine sloten van Axa hebben 14 oid.
Gaat dat geen problemen geven voor de verzekering?
Volgens de site wel ART 2, en dat schijnt de eis te zijn.
geen kabel die je in het Abus-slot steekt maar een losse kabel met los slot. Is wel weer meer gewicht maar met een ingeklikte kabel hoeft het dievengilde maar één slot te overwinnen.
Je haalt de woorden uit m'n mond. 8)

Op mijn fiets zit zo'n zelfde soort ringslot, eveneens geschikt voor gebruik icm ketting / kabel maar gebruik steevast een los kabelslot.

Er is een uitspraak binnen de bushcraft communitty: "Two is one. One is none". Dat geldt mi ook voor fietssloten. Uiteraard is eea afhankelijk van hoe vlot je weer retour bent en waar je woont. Ik woon niet in de randstad en kan mijn fiets zelfs open bij de dorpssuper neerzetten zonder mij al te druk te hoeven maken. Voordeel van mijn versie is wel dat mijn sleutel er nooit in blijft, daardoor lijkt het alsof ie op slot staat. Helaas wordt zo'n versie niet geaccepteerd door verzekering omdat je op die manier altijd over 2 sleutels beschikt..

Voordeel van ABUS boven AXA vind ik dat ze minder dik gezaaid zijn en er daardoor wellicht minder ervaring binnen het boevengilde mee is..

Anyway, een redelijk goed slot maar voor Utreg zou ik - nogmaals - toch iets zwaarders verkiezen.
Het lijkt mij stug dat Inge deze fiets voor dagelijks gebruik gaat gebruiken en hem dan in Utrecht oid ergens buiten stalt.
Als ik kijk op de website zie ik dat jouw slot beveiligings niveau 9 heeft. De te kleine sloten van Axa hebben 14 oid.
Deze vergelijking kun je niet maken. Merken hanteren namelijk hun eigen criteria / normen en bepalen dus zelf hun kwalificatie, zou dus goed kunnen dat 14 en 9 heel dicht bij elkaar blijken te liggen wanneer je betreffende sloten naast elkaar zou leggen. :twisted:
Ik lees elders dat Inge haar fiets voor 5 jaar heeft verzekerd. Dat lijkt leuk, want per jaar goedkoopste oplossing met de meeste vergoeding. Echter, als je fiets na 1 jaar wordt gestolen, moet je je nieuwe fiets gewoon weer opnieuw verzekeren.
Een Abus ringslot met rating 9 is Art gecertifieerd. Een Abus beugelslot met rating 12 is niet Art gecertifieerd. Wie begrijpt dat?
nicolevelo schreef:
do 12 sep, 2019 14:25
Een Abus ringslot met rating 9 is Art gecertifieerd. Een Abus beugelslot met rating 12 is niet Art gecertifieerd. Wie begrijpt dat?
Dat kan allerlei oorzaken hebben.
1) Die 12 en 9 zijn verschillende soorten normen. Geen idee of dat zo is.
2) Fabrikanten moeten betalen voor die certificatie. Sommigen vinden dat wellicht te duur.
wim59 schreef:
do 12 sep, 2019 15:09
nicolevelo schreef:
do 12 sep, 2019 14:25
Een Abus ringslot met rating 9 is Art gecertifieerd. Een Abus beugelslot met rating 12 is niet Art gecertifieerd. Wie begrijpt dat?
Dat kan allerlei oorzaken hebben.
1) Die 12 en 9 zijn verschillende soorten normen. Geen idee of dat zo is.
2) Fabrikanten moeten betalen voor die certificatie. Sommigen vinden dat wellicht te duur.
In dit geval is het dezelfde fabrikant.
Jan - ikk heb nog een los kabelslot liggen (ook Abus geloof ik) wat ik op vakanties ernaast gebruik. En anders komt er een losse kabelbij die ik aan iets kan vastleggen.

FE rider- 2 sloten inderdaad want one = none.

Bert - je slaat de spijker op zijn kop. Zal allen toertochten gebruikt gaan worden en mocht ik incidenteel ermee naar school rijden dan staat hij binnen en dus veilig. Hij moet nog verzekerd worden + je betaald de premie per maand of per jaar. Maw je bent dus niet de hele premie kwijt mocht hij gestolen worden.

Nicolevelo - net als jij snap ik er ook niet veel van - als de verzekering het maar snapt.

Belle - echt off road zal ik niet gaan dwz geen mtb single tracks alleen gravel op zijn tijd. Maar snap wat je bedoeld.