Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Schwalbe Almotion - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Schwalbe Almotion

247 berichten
De band op de fiets van mn meisje zit nu op 15.000km en zeker nog niet op, weeg zelf wat minder maar heb wat meer bagage en op velgen met 30mm intern en 55mm brede Almotion banden rij ik [ wel tubeless] op iets meer dan 2 bar zonder bagage en 2.5 bar met bagage achter, voor een halve bar minder en op slecht onverhard wegdek 2 bar met bagage.

Rolt prima en comfortabel en stabiel, ook met 60km/u berg af, met binnenbanden kan je beter niet onder de 2 bar gaan.
Mr. Z schreef:
wo 01 feb, 2023 22:20
... weeg zelf wat minder maar heb wat meer bagage en op velgen met 30mm intern en 55mm brede Almotion banden rij ik [ wel tubeless] op iets meer dan 2 bar zonder bagage en 2.5 bar met bagage achter, voor een halve bar minder en op slecht onverhard wegdek 2 bar met bagage. Rolt prima en comfortabel en stabiel, ook met 60km/u berg af, met binnenbanden kan je beter niet onder de 2 bar gaan.
Maar hoeveel km?
Zelf iets van 9.000km en weinig slijtage te zien, meisje is wat lichter en zit op 15.000km en daar zie je wel dat de band begint te slijten maar kan gok ik nog zo 5.000km mee, zijkanten van de achterbanden slijten ook niet extra dus deze druk kunnen ze prima aan.
Mijn mondials hebben nu zo'n 3000 kilometer gehad. Met een reis van ca 6500 km (Noordzee route) in het verschiet (als het allemaal door gaat) denk ik dat ik mijn achterband maar vervang en de oude als reserve meeneem.
Bronsky schreef:
do 02 feb, 2023 21:51
Mijn mondials hebben nu zo'n 3000 kilometer gehad. Met een reis van ca 6500 km (Noordzee route) in het verschiet (als het allemaal door gaat) denk ik dat ik mijn achterband maar vervang en de oude als reserve meeneem.
Als je idd een Mondial hebt gaat die ook rustig 15.000km mee dus vervangen is niet nodig en een reserve band die de hele reis in je tas blijft zitten omdat een Mondial bijna niet stuk te krijgen is zou ik ook niet doen.
Bronsky schreef:
do 02 feb, 2023 21:51
Mijn mondials hebben nu zo'n 3000 kilometer gehad. Met een reis van ca 6500 km (Noordzee route) in het verschiet (als het allemaal door gaat) denk ik dat ik mijn achterband maar vervang en de oude als reserve meeneem.
Je zou bij zichtbaar verschil in slijtage tussen voor en achter die twee nog kunnen wisselen onderweg, maar een reserve buitenband zou ik lekker schrappen van de paklijst. Zeker als dat een Mondial is die als reserve meegaat voor een Mondial met zo weinig kilometers.
Dank jullie wel heren, voor de tips.