Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Velotraumer schreef:
zo 13 okt, 2019 09:15
Helaas leveren sommige dieven hun diensten ook aan huis. Dus ook in de schuur of berging de fiets op slot.
Dit. Ik heb de fiets in de schuur zelfs nog aan een (min-of-meer) vast punt staan. Misschien overdreven maar ik voel me er weer net wat beter bij.
Goed idee Fedor - ga ik met de Santos ook maar doen.

Beagle Bikes zou de verzekering kunnen afsluiten maar twijfel nog of het misschien de Enra 3 jaar optimaal diefstal of de 3 jaar optimaal casco gaat worden omdat die voordeliger is. Tips graag...
Dit. Ik heb de fiets in de schuur zelfs nog aan een (min-of-meer) vast punt staan. Misschien overdreven maar ik voel me er weer net wat beter bi
Je kunt ook nog een vloeranker kopen voor bevestiging aan de muur of vloer en daar je ketting aan vast maken
Je zou ook eens naar kingpolis kunnen kijken voor de verzekering van je fiets. Online regelen, werelddekking en verder geen gedoe.
Inge1 schreef:
zo 13 okt, 2019 08:06
Shadow - volgens mij moet dat goed op slot zetten met iedere beetje knappe fiets.
Hangt een beetje van de regio af...
Joor schreef:
zo 13 okt, 2019 10:40
Je zou ook eens naar kingpolis kunnen kijken voor de verzekering van je fiets. Online regelen, werelddekking en verder geen gedoe.
Als ik de website bekijk kan je kiezen tussen een stadsfiets en e-bike. Zodra je Santos ergens in Spanje gejat gaat de verzekering vast zeggen dat de verzekering niet geldig is.
En verder klikkend: alleen stadsfietsen tot 3000. Sluit in ieder geval veel Rohloff fietsen uit.
Oei, je hebt gelijk, tot 3000. Ik heb een electrieke en die verzekeren ze wel tot hogere waarde, vandaar de verwarring. Helaas, slecht advies...
Caroline7 schreef:
za 12 okt, 2019 21:55
groverr schreef:
do 05 sep, 2019 18:19
Ik heb een ingetogen kleur gekozen, omdat hij niet hoeft op te vallen als hij vast staat (met een dik slot) tijdens het dagelijks gebruik. De vorm is al gek genoeg, waardoor hij erg uniek is. Als je hem niet onbeheerd achterlaat kan je er natuurlijk wat contrasterende kleurtjes kiezen.
Ik heb voor een TM 3+ gekozen in een knalroze kleur en dan ook nog eens met rode letters! Wie wil die nu stelen? 😂 en als hij gestolen wordt, hij is zo uniek dat ie opvalt! Maar ik laat hem zelfs dan niet onbeheerd achter, ben er super zuinig op!
Haha, die wil ik niet! Je kleurtje werkt dus goed.

Ik heb een reisverzekering met dekking voor extra hobby uitrusting. Dat dekt een redelijk deel van mijn fiets. Het loeizware 21 sterrenslot wil ik namelijk ook weleens thuislaten als ik ga wielrennen of op fietsvakantie ga. Ik neem altijd een klein slotje mee en laat hem niet lang onbeheerd achter. Daarnaast is hij verzekerd door de fietsenwinkel via de ANWB en moet ik dat geregistreerde 21 sterrenslot gebruiken. Ik laat hem dan langer onbeheerd achter. De wielen en het zadel zitten vast met Pitlock, dus die kunnen er niet uit gehaald worden zonder het sleuteltje. Tot op heden heb ik niet het idee gehad dat mensen aan mijn fiets hebben gezeten.
Over die extra hobby dekking heb ik ook nagedacht - M-Gineering was ook zo verzekerd doch mijn reisverzekering met aanvullend voor hobby dekt dan lang niet genoeg vandaar dat ik de fiets nu echt apart bij een fietsverzekering wil onderbrengen.
Het nadeel van een reisverzekering is vaak dat de vergoeding meestal minder is dan :D de vervangingswaarde en in ieder gevel minder als de nieuwwaarde.
Bert van Sprang schreef:
ma 14 okt, 2019 09:03
Het nadeel van een reisverzekering is vaak dat de vergoeding meestal minder is als de vervangingswaarde en in ieder gevel minder als de nieuwwaarde.
Dan... Het is minder Dan.

Anyway, om de een of andere reden herhaalt zich de discussie over verzekeringen van enkele weken geleden, ook voor deze fiets... eh... deze Santos.
Vermoed dat verzekeren altijd iets zal blijven wat de 1 een veilig gevoel geeft en de ander overbodig vindt. Niets zo persoonlijk - naast natuurlijk welke fiets :wink: - als wat wel/ niet te verzekeren.
Verzekeren is niets meer dan afdekken van het niet hebben van (voldoende geld) om de schade op te vangen.
Tomtom2012 schreef:
ma 14 okt, 2019 10:45
Verzekeren is niets meer dan afdekken van het niet hebben van (voldoende geld) om de schade op te vangen.
Heel veel mensen hebben dat geld wél en toch verzekeren ze zich...
peter de rijk schreef:
ma 14 okt, 2019 12:50
Tomtom2012 schreef:
ma 14 okt, 2019 10:45
Verzekeren is niets meer dan afdekken van het niet hebben van (voldoende geld) om de schade op te vangen.
Heel veel mensen hebben dat geld wél en toch verzekeren ze zich...
Maar dat is dan een onhandige en gemiddeld gesproken dure keuze.
peter de rijk schreef:
ma 14 okt, 2019 12:50
Tomtom2012 schreef:
ma 14 okt, 2019 10:45
Verzekeren is niets meer dan afdekken van het niet hebben van (voldoende geld) om de schade op te vangen.
Heel veel mensen hebben dat geld wél en toch verzekeren ze zich...
Heel veel mensen met een koopwoning hebben niet voldoende eigen geld om de woning opnieuw op te bouwen na een volledig tenietgaan door bijvoorbeeld brand en het vervangen van alle meubels, huisraad, witgoed, etc. (opstalverzekering en inboedelverzekering), of voor de kosten van een helicopter bij het gered worden van een berghelling tijdens het klimmen, bergwandelen of skiën (reisverzekering), het kopen van een nieuwe auto nadat de oude is gestolen of in de poeier gereden is (WA casco verzekering), hebben een (flink) aantal jaren gespaard voor die nieuwe fiets van € 5000,- + en zullen dat weer een aantal jaren moeten doen als de fiets gestolen wordt (fietsverzekering), hebben niet enkele tienduizenden euro's ter beschikking om de kosten van een ziekenhuisopname, operatie, behandeling, etc. te betalen (zorgverzekering).... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is overigens inderdaad wel bijzonder dat het onderwerp "verzekeren" in diverse draadjes de kop weer opsteekt, hoewel er in dit draadje ook weer een vraag over gesteld wordt door de TS.

Zoals eerder opgemerkt, maar dan in andere bewoordingen: een verzekering is niets anders dan een voorziening die voorziet in een schadeloosstelling voor het (financiële en verzekerbare) risico wat je zelf niet kunt en/of wilt dragen.

Mijn Santos Travelmaster 3+ is wel verzekerd. Reden: ik wil het financiële risico niet zelf dragen.
Precies - ik ook niet en omdat ik het wiel in verzekeringsland niet opnieuw wil uitvinden vragen om tips naar welke verzekering te kijken.
Polling schreef:
ma 14 okt, 2019 13:27
peter de rijk schreef:
ma 14 okt, 2019 12:50
Tomtom2012 schreef:
ma 14 okt, 2019 10:45
Verzekeren is niets meer dan afdekken van het niet hebben van (voldoende geld) om de schade op te vangen.
Heel veel mensen hebben dat geld wél en toch verzekeren ze zich...
Maar dat is dan een onhandige en gemiddeld gesproken dure keuze.
Dat klopt als je naar hele groep kijkt van verzekerden die het eigenlijk zouden kunnen betalen. In de meeste gevallen wordt de fiets niet gestolen en is de verzekering dus weggegooid geld (*).

Maar voor het individu wiens fiets gestolen wordt, is die verzekering doorgaans wel een goeie zaak.

(*) Hierop is vanzelfsprekend het hele businessmodel van een verzekeringsmaatschappij gebaseerd.
Inge1 schreef:
ma 14 okt, 2019 14:19
Precies - ik ook niet en omdat ik het wiel in verzekeringsland niet opnieuw wil uitvinden vragen om tips naar welke verzekering te kijken.
Inge, mijn fiets is verzekerd bij Unigarant (via onze assurantietussenpersoon). De eerste 3 jaar tegen de nieuwwaarde bij diefstal. De premie voor het afgelopen jaar bedroeg € 73,22.

Je kunt bij Unigarant op hun site vrij eenvoudig de premie berekenen. Daarbij kun je twee soorten dekkingen kiezen: diefstal en/of schade aan de fiets. En nog uit te breiden met verhaalsbijstand, etc.

Mijn fiets wordt binnenkort 3 jaar en is daarna dus tegen dagwaarde verzekerd. Voor de premie wil ik het niet laten, die zal wellicht ietsjes omhoog gaan, maar voor die € 0,20 per dag die ik nu betaal wil ik het risico niet lopen.
Ik heb overigens alleen de diefstaldekking.
Edwin - dank je we l ga ik ook naar kijkenen vergelijken met enra/ anwb. Doch vermoed dat de laatste af gaat vallen ivm de hoge prijs. Een tussenpersoon heb ik niet maar ga er vanuit dat het ook vast rechtstreeks kan.

Net even snel geen en kom bij alleen diefstal uit op ca 81,00 euro per jaar en voor diefstal + beschadiging op ca 213,00 euro per jaar. Dus dat scheelt nogal wat.

Bij enra kom ik uit bij 3 jaar optimaal casco (diefstal + gevolgschade na diefstal) op ca 431,00 euro voor 3 jaar - wat weer een heel stukje duurder is de unigarant. Van de week de 3 partijen en hun verzekeringen maar even tegenover elkaar gaan zetten.

Vermoed zoals ik nu op het 1e gezicht zie dat het Edwin net als jij hebt gedaan wel eens unigarant zou kunnen worden met alleen diefstal. Dat is een bedrag wat goed te doen is.