Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Ok, ik dacht als ik het snel type valt het niemand op;).

Goedkoop zijn ze niet - maar goedkoop is vaak duurkoop :wink:
Net terug van BeagleBikes. Fiets is besteld en de kleur is geworden....... Ocean blue. Dit is een mooie, klassieke kleur blauw. De night blue vond ik teveel naar zwart neigen in dit grauwe weer. De crank lengte is 170mm geworden - deze suggestie ( ik had het nog niet genoemd) sloot dus mooi aan bij jullie adviezen. De remmen zijn de XT's geworden (totale kostenplaatje). Verder moeten we nog kijken naar een goed passend slot want zowel de tektro als abus passen niet echt met 70mm banden op 27.5" velgen - komen g one Allround in 70mm op. Jorma gaat nu nog contact met de anwb opnemen over welk los slot ivm hun 5 jarige verzekering waar een tracker bij hoort. Hopelijk is de fiets eind oktober klaar.
Vandaag de Lamborghini bij Jorma achtergelaten zodat de dropperpost + 2e stuurpen verwijderd kunnen worden. Voor de dropperpost komt een vaste in de plaats. Verder krijgt de Lamborghini meteen een nieuwe ketting + kabels.

In het kort - wat is anders dan de Santos configuratiemogelijkheden:
Cranks 170mm.
Kettingbladen 46/22
Jones h bar (66cm) + lizardskin bartape
Tubus grand expedition front rack
Innerbar ends ergotec evo 1 of SQ Innerbar ends - net wat fijnste blijkt te zijn.
70mm g one all round banden
Dropperpost ipv vaste zadelpen
2e stuurpen voor stuurtas
NL vlag boven logo op balhoofdbuis
INGE' S BIKE op de bovenbuis
Om de buizen komt meteen bikeshield ter bescherming tegen opspattende steentjes
Het zal wel even duren maar ik ben erg nieuwsgierig naar het totaalplaatje - die dropper, is die stealth of buitenom?
Stealth. In de zitbuis komt onderin een gaatje (cm of 7 boven het bracket) en loopt dan onder de schuine buis naar het stuur waar de hydraulische knop op een spacer zit vast geschroefd.

Als ik hem heb zal ik foto's maken en plaatsen.
Ik heb geen idee of het dezelfde kleur is, maar mijn auto heeft ook Ocean Blue als kleur. Inderdaad een mooie kleur.
Dat worden zes spannende weken :wink:!
Wim - ik heb natuurlijk ook geen idee :wink: maar we gaan het zien.

Nicolevelo - zeker weten. Maar mijn geduld zal uiteindelijk beloond gaan worden. En het wachten tov de Lamborghini valt mee want dat was bijna 1 jaar wachten.
Hoe gaan die speciale opties in zijn werk?

Zijn dat opties die wel aanwezig in de configurator van de dealer?
Regelt de dealer dit met Santos?
Of vervangt hij de niet gewenste onderdelen zelf nadat de fiets van Santos komt?
Og nog anders?
Hoe gaan die speciale opties in zijn werk?

Zijn dat opties die wel aanwezig in de configurator van de dealer?
Regelt de dealer dit met Santos?
Of vervangt hij de niet gewenste onderdelen zelf nadat de fiets van Santos komt?
Og nog anders?
Niet alle opties ( lees mogelijkheden) staan natuurlijk in de dealer configurator. Paar voorbeelden. Bij de 3+ staat mijn voordrager niet bij de opties (staat wel bij de2+) dus dan betaal je gewoon de meerprijs tov de lowrider. Zadel omdat mijn eigen zadel erop komt kruiste de dealer het zadel aan dat het voordeligste was en dat gaat dan weer van de prijs af. Mijn stuur zorgt Jorma bijvoorbeeld zelf voor.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Gefeliciteerd! Leuk die 70mm banden :)

Weloverwogen configuratie geworden met zo'n topic ;)

Wanneer wordt'ie geleverd?
Dank je wel, Jurr.
Ik hoop over 5 a 6 weken. Dan zou ik hem misschien kunnen inrijden in de herfstvakantie als het weer meezit.
Krijg je nog voortgangsrapporatages? Of kan je op een geschikte vrijdag langs gaan in Nieuw Vennep om je fiets in opbouw te zien?
Update over het slot zie draadje viewtopic.php?f=8&t=33799:
Het slot probleem heeft zich inmiddels opgelost. Santos had moest zelf een paar fietsen afleveren met 70mm banden en zijn ook op de Abus Ringslot SHIELD™ 5650L uitgekomen https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... IELD-5650L. Deze gaat het dus worden met een kabel zodat hij aan objecten ook vast te zetten is. Vanaf nu zou het slot ook in de configurator moeten staan - als je op ringslot klikt.

Houdt in dat ik de verzekering met tracker gewoon kan doen. Verzekering gaat via de ANWB lopen en loopt gedurende 5 jaar. Fiets is als ik het goed heb onthouden 5 jaar voor nieuwwaarde verzekerd.
Wim - ik vermoed dat Jorma me wel op de hoogte zal houden.

Ik weet dat alles nu in werking is gezet. En nee, ik ga niet naar Nieuw-Vennep om de fiets in opbouw te zien. Weet ook niet of dat mogelijk is maar sta op vrijdag gewoon voor de klas :lol: .

Lettertype van Inge's bike wordt arial, slot de Abus 5650L en daarmee zijn alle "hindernissen" opgelost.
wim59 schreef:
do 12 sep, 2019 07:05
Krijg je nog voortgangsrapporatages? Of kan je op een geschikte vrijdag langs gaan in Nieuw Vennep om je fiets in opbouw te zien?
Santos leest vast mee. Kan vast wel een opbouw foto bij dit draadje na vijf pagina's 3+ configurator ;)
Dat zou zo maar kunnen dat Robert en/Jorma meelezen. Een onverwacht geplaatste foto door Santos zou leuk zijn.

Aanvulling- net bericht van Santos dat de levering voor nu gepland staat voor week 43. En dat is precies met de herfstvakantie :D :D :D
Wil je hem niet voor je herfstvakantie hebben?

En inmiddels verwachten we die foto wel een beetje. Dus een onverwachte foto wordt lastig.
Zou leuk zijn aan het begin van de vakantie maar aangezien er nogal wat andere en dus extra dingen moeten gebeuren en dat zijn tijd nodig heeft vind ik week 43 al mooi. Goed werk heeft tijd nodig denk ik dan maar, gewoon. En wie weet gaat alles voorspoedig en is hij eerder klaar.
Veel plezier vast gewenst met je mooie fietsje. Heb hem zelf ook met de hope remmen en de 27.5 banden.
Hij bevalt super. Staat nu al een paar weken bij mijn dealer omdat ik een ongevalletje had en er een nieuw wiel en een nieuwe voorvork in moet 😥
Wat betreft het slot heb ik gekozen voor een art2 los kettingslot van Abus van 85cm. iets meer dan 2 kg. Kreeg ik de fiets ook mee verzekerd voor 5 jaar bij Enra. Weegt niet veel meer als een ringslot en een insteekketting tezamen.
Als Santos een ringslot monteert worden opvulbusjes gebruikt voor je spatbord wat daardoor lager op je band komt te hangen. Iets wat ik niet mooi vond.
Aangezien ik altijd een ortlieb tas aan mijn fiets heb kan het slot daar mooi in.
Wat een leuk topic!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's als 'ie af is.