Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Yep, wordt ongeveer net als bij de Lamborghini.
Leuk om te lezen hoe je nieuwe fiets eruit gaat zien. Wat voor mij handig zou zijn is dat de forumslader ook als optie voor de 2.6 beschikbaar kan worden en wel zo dat er geen kabels van de Son naaf met stekkertjes oid gemonteerd moeten worden. Gelijk aan de 3 + . Ben namelijk van plan om een nieuwe 2.6 te gaan bestellen . Qua budget is dit het maximaal haalbare naast het feit dat de 2.6 het mooiste model is in mijn ogen.

Of is dit al mogelijk als optie ?
henk huizenga schreef: Qua budget is dit het maximaal haalbare naast het feit dat de 2.6 het mooiste model is in mijn ogen.
Hé wat leuk, ik ben ook een liefhebber van de 2.6 :D Anders begin je een topic 'mijn nieuwe Santos 2.6"
henk huizenga schreef:
ma 09 sep, 2019 20:20
Wat voor mij handig zou zijn is dat de forumslader ook als optie voor de 2.6 beschikbaar kan worden en wel zo dat er geen kabels van de Son naaf met stekkertjes oid gemonteerd moeten worden.
Voor een stekkerloze Son dynamo heb je een voorvork voor nodig die dat ondersteunt. Krijg je een speciaal contactdeel voor in je voorvork.

Misschien dat Santos dat voor je wil doen, maar anders zou je een framebouwer kunnen vragen voor jou een vork te maken waarbij dat wel kan. Gewoon een mailtje aan de diverse Nederlandse framebouwers sturen, en eventueel zou je dan je nieuwe Santos voorvork kunnen verkopen om het kostentechnisch weer interessanter te maken.

Bij een 2.6 is het zo dat de voorvork extra lang is om een verende voorvork mogelijk te maken in het frame. Als je die stekkerloze Son dan weer in die verende voorvork monteert dan werkt dat niet, omdat een verende voorvork die ingebouwde bedrading niet heeft. Mocht je er nooit een verende voorvork in willen plaatsen heb je daar natuurlijk geen last van.

Een Forumslader erin is uiteraard geen probleem.
Henk dank - altijd leuk als iemand een draadje leuk vind en wie weet heb je of doe je nog ideeën voor jezelf op. Qua mooiste fiets vinden volgens mij lijken de 2.6 en 3+ nogal erg op elkaar :wink: Voor wat betreft het maximaal haalbare: je kunt altijd nog een stukje door sparen. Heeft mij ook een paar jaar gekost voor ik er was.

Voor wat betreft het stekkerloze van de voorvork denk ik dat Jurr in de war is met de 2.9. Net in de configurator gekeken en daar heeft Santos geen mogelijkheid tot verende voorvork. Ik denk dat je in de war bent met de 2.9 want kan wel beidde voorvorken aan.

Doch mail eens met Robbert want als het bij de 3+ kan dan kan het denk ik ook bij de 2.6. De forumslader inbouwen kan in ieder geval.
Inge1 schreef:
di 10 sep, 2019 06:38
Net in de configurator gekeken en daar heeft Santos geen mogelijkheid tot verende voorvork. Ik denk dat je in de war bent met de 2.9 want kan wel beidde voorvorken aan.
In de configurator wordt geen verende voorvork meer aangeboden inderdaad voor een Travelmaster 2.6. Ook de tekst op de website vermeldt het niet meer als ik er even snel doorheen scan.

Toch is het 2.6 frame suspension corrected. Afgeleid van een Santos SCC mountainbike, die overigens ook niet meer in de configurator staat. Zet ze maar eens naast elkaar en zoek de verschillen.
Ah, dat wist ik dan weet niet. Weer wat geleerd.
Inge1 schreef:
ma 09 sep, 2019 16:06
...mijn vereiste voor Dropperpost
Wat is een Dropperpost? En waarvoor dient dat?
Een dropper post is een zadelpen die je kunt laten zakken en weer omhoog kunt laten komen zonder iets met je zadelpenklem te hoeven doen. Waarom je het op een reisfiets nodig hebt weet ik niet, het is iets dat in het mountainbiken wordt gebruikt om meer bewegingsvrijheid boven je fiets te hebben. Met name met steile afdalingen is dit een groot voordeel, maar ook steil snel bochtenwerk wordt stukken eenvoudiger.

Maar ik vermoed dat Inge het wil gebruiken om makkelijker op- en af te kunnen stappen?
Leon - mooi uitgelegd - hoef ik het niet mer te doen :D . En ja ik heb het nodig om makkelijker op-en af te stappen. De rug wil af en toe niet meewerken.
Inge1 schreef:
di 10 sep, 2019 13:42
Leon - mooi uitgelegd -
Die Leon... krijgt gewoon credits voor een uitleg die niet eens van hem is ;)
Dacht dat Travelmaster, Leon was. maar als dat niet zo is: Travelmaster dank voor de duidelijke uitleg.

Jurr dank voor de oplettendheid.
Graag gedaan :wink:
Jurr schreef:
ma 09 sep, 2019 20:54
henk huizenga schreef:
ma 09 sep, 2019 20:20
Wat voor mij handig zou zijn is dat de forumslader ook als optie voor de 2.6 beschikbaar kan worden en wel zo dat er geen kabels van de Son naaf met stekkertjes oid gemonteerd moeten worden.
Voor een stekkerloze Son dynamo heb je een voorvork voor nodig die dat ondersteunt. Krijg je een speciaal contactdeel voor in je voorvork.

Misschien dat Santos dat voor je wil doen, maar anders zou je een framebouwer kunnen vragen voor jou een vork te maken waarbij dat wel kan. Gewoon een mailtje aan de diverse Nederlandse framebouwers sturen, en eventueel zou je dan je nieuwe Santos voorvork kunnen verkopen om het kostentechnisch weer interessanter te maken.

Bij een 2.6 is het zo dat de voorvork extra lang is om een verende voorvork mogelijk te maken in het frame. Als je die stekkerloze Son dan weer in die verende voorvork monteert dan werkt dat niet, omdat een verende voorvork die ingebouwde bedrading niet heeft. Mocht je er nooit een verende voorvork in willen plaatsen heb je daar natuurlijk geen last van.

Een Forumslader erin is uiteraard geen probleem.
Mijn TravelLite heeft dat contactdeel voor de SON. Destijds was het nieuw, maar toch gewoon aangevinkt op de bestellijst. Inderdaad een uitkomst, want die stekkertjes zijn niet handig als je met koud weer en koude handen een band moet wisselen.
Inge1 schreef:
di 10 sep, 2019 06:38
Henk dank - altijd leuk als iemand een draadje leuk vind en wie weet heb je of doe je nog ideeën voor jezelf op. Qua mooiste fiets vinden volgens mij lijken de 2.6 en 3+ nogal erg op elkaar :wink: Voor wat betreft het maximaal haalbare: je kunt altijd nog een stukje door sparen. Heeft mij ook een paar jaar gekost voor ik er was.

Voor wat betreft het stekkerloze van de voorvork denk ik dat Jurr in de war is met de 2.9. Net in de configurator gekeken en daar heeft Santos geen mogelijkheid tot verende voorvork. Ik denk dat je in de war bent met de 2.9 want kan wel beidde voorvorken aan.

Doch mail eens met Robbert want als het bij de 3+ kan dan kan het denk ik ook bij de 2.6. De forumslader inbouwen kan in ieder geval.
Hoi Inge, dat ga ik zeker eens doen een mailtje wagen aan de bouwer. Wat mij opvalt is dat de configurator na mijn idee niet echt consistent is. BV wie optie er nu een 3+ zonder een lowrider? Deze is optioneel, terwijl hij bij de 2.6 weer standaard is. Trek ik alles een beetje gelijk is er een behoorlijk verschil in prijs wat na mijn idee niet opweegt tegen de mogelijke voordelen tijdens het reizen, de forumslader en de 3+ voorvork dragen daarentegen wel weer bij aan een verbetering van de 2.6 . Kortom we zullen het zien.

Veel plezier met je 3+
Inge1 schreef:
di 10 sep, 2019 14:46
Dacht dat Travelmaster, Leon was. maar als dat niet zo is: Travelmaster dank voor de duidelijke uitleg.
Van hieruit ook bedankt voor de vermeende credits. Ik ben vereerd. :wink:
En nee, Travelmaster is niet mijn alter ego. Ik heb ook geen alter ego's. Een eega is genoeg.

BTW ik zou voor de bestelling van zoeits fraais toch graag kunnen vertrouwen op een echt persoon met wie ik IRL zou kunnen communiceren en wiens brein compleet volgestouwd zit met kennis van deze fiets, in plaats van een app waar hopelijk uit komt wat je er in stopt.
Graag gedaan Leon :wink:

En ja ik koop hem bij Beagle bikes dus dat komt goed. Verder heb ik een hoop input gehad van Robbert toen ik met hem ene afspraak bij Santos had.
Je kúnt vanuit de customizer ook niet bestellen he. Het is meer een soort eerste indruk van de mogelijkheden, maar bestellen gebeurt altijd in de winkel - en datn blijkt er gewoon nog een hoo pmeer mogelijk. Zelfs bij de simpelse Travelmaster 2.6 "Special"(die dus juist niet zo special is, maar wel een tikkie goedkoper).
Dat klopt als een bus - er vaak veel meer dan de configurator laat zien. Zo staat de door mij gekozen voordrager er bijvoorbeeld nog niet in (terwijl dat wel de bedoeling is) - was een goede suggestie van Robbert om deze te nemen.
Travelmaster schreef:een tikkie goedkoper).
Goedkoper?......minder duur :wink: