Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verschil Santos Trekking en Santos Trekking lite. - Forum Wereldfietser

Verschil Santos Trekking en Santos Trekking lite.

Ik zit de site van Santos te bekijken, en zie daar twee modellen staan die mijn belangstelling hebben:
De trekking en de trekking lite. Er wat verschillen in uitvoering (o.a. de firmtech remmen op de lite),
en de lite zal wel wat lichter zijn. Daarnaast is er een fors prijs verschil.

Mijn gebruik is dagtochten in Nederland, en als ik hem al zou gebruiken voor een vakantie is het een hotel vakantie.
Geen zware tochten dus, zowel qua heuvels als qua bagage.

Kan iemand iets meer roepen over de verschillen tussen beide modellen?
De Trekking Lite is een duurder frame door Firmtec remmen en smoothwelded lasnaden. Op de Trekking Lite kan geen voordrager gemonteerd worden.

De Trekking heeft hetzelfde frame als de Travelmaster 2.8 maar is doorgaans wat lichter opgebouwd en conventioneler t.o.v.de Trekking Lite.

Ga eens langs een Santos dealer en dan bij voorkeur bij een Santos dealer die meer merken verkoopt zodat je beter kunt vergelijken (als je dat wenselijk vindt).
wim59 schreef:
zo 18 aug, 2019 09:37

en de lite zal wel wat lichter zijn. Daarnaast is er een fors prijs verschil.
De naam "lite" is behoorlijk verwarrend.
Licht is die fiets bepaald niet. Als je "alles erop en eraan" wilt hebben komt ie al snel op 18 kilo uit.
"Alles erop en eraan" is dus incluis zadel van Brooks, spatborden, verlichting, flat pedalen, achterdrager en voordrager. De fiets kan je bepakken als een lastezel.

Elders doen andere fietsbouwers het beter als het om "light" gaat.
joukon schreef:
wim59 schreef:
zo 18 aug, 2019 09:37

en de lite zal wel wat lichter zijn. Daarnaast is er een fors prijs verschil.
De naam "lite" is behoorlijk verwarrend.
Licht is die fiets bepaald niet. Als je "alles erop en eraan" wilt hebben komt ie al snel op 18 kilo uit.
"Alles erop en eraan" is dus incluis zadel van Brooks, spatborden, verlichting, flat pedalen, achterdrager en voordrager. De fiets kan je bepakken als een lastezel.

Elders doen andere fietsbouwers het beter als het om "light" gaat.
Joukon, bedoel jij niet de Travel Lite? De Trekking Lite weegt iets meer dan 10 kilo?! :)
Dat de trekking hetzelfde frame heeft als de travelmaster 2.8 wist ik niet. Dat soort zaken zijn goed om te weten als de dealer in je omgeving niet alles heeft staan voor een proefrit.

Ook andere reactie: bedankt. Natuurlijk ga ik tzt naar een dealer in de buurt, en ook een bezoek aan Santos Nederland in Nieuw-Vennep staat in de planning.
Bel schreef:
zo 18 aug, 2019 12:04


Joukon, bedoel jij niet de Travel Lite? De Trekking Lite weegt iets meer dan 10 kilo?! :)
Goed gezien ja. Travel Lite is de zwaardere uitvoering.
Trekking Lite volgens de website 10 kg.