Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie rijdt er met een Avaghon? Wat zijn jullie ervaringen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wie rijdt er met een Avaghon? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb sinds zomer 2018 een S28: gates riem, rohloff naaf, Magura remmen, Almotion 50 mm banden, , Son naafverlichting,..
Ik heb vooral voor deze combinatie gekozen omdat ik een onderhoudsarme fiets wilde (riem, Rohloff naaf).

Voordien reed ik enkel met stadsfietsen, en nooit met een racefiets. Dit is mijn eerste vakantiefiets.
Ik gebruik hem vooral voor kleine tochtjes tot een paar dagen, en woon-werkverkeer (11 km), een langer tocht is nog niet gelukt. Vooral asfalt, soms onverhard, maar niet bewust 'off-road'

Mijn belangrijkste bevindingen:
- Fiets rijdt veel 'stijver' dan een gewone stadsfiets. Als het een eerste ervaring is met een stijf frame (zoals mezelf), dan is het wel even aanpassen. Je voelt dus elke oneffenheid op de weg, door wat lucht uit de banden te laten rijd je soepeler.
- Door de betere en nieuwere onderdelen (riem, Rohloff) rijd ik makkelijk enkele km sneller dan met mijn stadsfiets.
- Schakelen met Rohloff naaf is zeer aangenaam, enkel tussen versnelling 7 en 8 moet je even stoppen met trappen (wisseling van tandwiel).
- Om samen te vatten: ik ben zeer tevreden over mijn Avaghon S28. Ook advies en naverkoop service van de winkel in Rotterdam is zeer goed.

Ik zou nog 1 accessoire willen aanraden, ook voor een andere fiets :) . Plaats een Santos flessenhouder XL https://www.bike4travel.nl/drinksysteme ... er-xl.html . Deze houder is veel groter, en kan je ook gebruiken voor andere zaken als een drankreservoir. Ik gebruik dit zeer veel om er een T-shirt lange mouw in te plaatsen, en het makkelijk te kunnen aan/uit doen.
frank12 schreef:
do 22 aug, 2019 21:59
- Fiets rijdt veel 'stijver' dan een gewone stadsfiets. Als het een eerste ervaring is met een stijf frame (zoals mezelf), dan is het wel even aanpassen. Je voelt dus elke oneffenheid op de weg, door wat lucht uit de banden te laten rijd je soepeler.
Een Avaghon is gemaakt om veel bagage aan te hangen. De mijne reed het lekkerste als er 30 kilo aanhing.
Leon schreef:
do 22 aug, 2019 22:18
Een Avaghon is gemaakt om veel bagage aan te hangen. De mijne reed het lekkerste als er 30 kilo aanhing.
30kg? :shock: Wat vervoerde je dan?

Om de fietstoerist met lichtgewicht spulletjes gerust te stellen: de Avaghon rijdt ook prima met een kwart mud aardappelen - of minder.
willem.m schreef:
vr 23 aug, 2019 07:56
Leon schreef:
do 22 aug, 2019 22:18
Een Avaghon is gemaakt om veel bagage aan te hangen. De mijne reed het lekkerste als er 30 kilo aanhing.
30kg? :shock: Wat vervoerde je dan?

Om de fietstoerist met lichtgewicht spulletjes gerust te stellen: de Avaghon rijdt ook prima met een kwart mud aardappelen - of minder.
Idem :wink: