Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Capgnolo 10 speed Centaur Compact op Santos Traveller - Forum Wereldfietser

Capgnolo 10 speed Centaur Compact op Santos Traveller

Hoi,

Mijn racefiets is gebroken, ik heb al een nieuwe maar zou mijn nog in orde zijnde Capgnolo 10 speed Centaur Compact (50-36) groep + cranck en trappers willen aanbieden om op een nieuwe Santos Traveller te gaan bouwen. Mijn inziens bespaar ik dan veel kosten en zijn er enkel nog shifters nodig 10 en 2 speed. Zou dat gaan passen en werken?
Er zijn een aantal mogelijke problemen:
  • Er is veel kans dat je cranks de liggende achtervork gaan raken. Dat moet je eerst nameten. Je kan bij dit type crankset de trapaslengte niet aanpassen en een wegframe is aanzienlijk smaller dan een Santos frame dat brede banden aankan.
  • Santos frames hebben voor zover ik weet altijd BSA schroefdraad in het trapashuis. Campagnolo trapassen bestaan zowel met BSA, Italiaanse draad en voor BB30, enkel die eerste kan dus werken.
  • Als je een recht stuur wil gebruiken en dus nieuwe shifters wil, dan wordt het spannend: er bestaan campagnolo 10 speed flatbar shifters met geintegreerde remhendel, maar nieuw zijn ze als ik snel zoek nergens meer te krijgen.
  • Als je de shifters zoekt moet je meteen ook beslissen welke remmen je wil: er bestaat een versie voor wegtype velgremmen en één voor v-brakes. Combineer je met mechanische schijven dan moet je road/mtb versies hebben afhankelijk van welke remhendel je hebt.
Er is kans dat cranks Centaur met vierkante as is.

Waarom niet shifters hergebruiken? Met een racestuur kun je heerlijk travellen... :wink: