Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remkabels Shimano cantilever rem. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Remkabels Shimano cantilever rem.

Je kan een travel agent van Problem Solvers gebruiken als je STI's met V-brakes wil combineren.
Canti's remmen, mits goed afgesteld en met een juiste hoek van de kabel, prima.
Shadow schreef:
ma 01 jul, 2019 15:15
Je kan een travel agent van Problem Solvers gebruiken als je STI's met V-brakes wil combineren.
Canti's remmen, mits goed afgesteld en met een juiste hoek van de kabel, prima.
Klopt. De hoek in het plaatje - even vanaf de sublieme website www.m-gineering.nl gelinkt - moet haaks zijn voor maximale remkracht:
Afbeelding
De fout die daarbij echter vrijwel altijd gemaakt wordt is dat men vergeet dat die hoek haaks moet zijn op het moment van hard remmen en in bovendien in een reallife situatie waarbij de blokjes al deels versleten zijn, dus niet tijdens de montage van nieuwe blokjes in een ontspannen toestand van de remhendels.
In de praktijk komt dat er meestal op neer dat je een zo kort mogelijk kabeltje nodig hebt.
Leon schreef:
ma 01 jul, 2019 16:38
Shadow schreef:
ma 01 jul, 2019 15:15
Je kan een travel agent van Problem Solvers gebruiken als je STI's met V-brakes wil combineren.
Canti's remmen, mits goed afgesteld en met een juiste hoek van de kabel, prima.
Klopt. De hoek in het plaatje - even vanaf de sublieme website www.m-gineering.nl gelinkt - moet haaks zijn voor maximale remkracht:
Afbeelding
De fout die daarbij echter vrijwel altijd gemaakt wordt is dat men vergeet dat die hoek haaks moet zijn op het moment van hard remmen en in bovendien in een reallife situatie waarbij de blokjes al deels versleten zijn, dus niet tijdens de montage van nieuwe blokjes in een ontspannen toestand van de remhendels.
In de praktijk komt dat er meestal op neer dat je een zo kort mogelijk kabeltje nodig hebt.
Shimano had daarvoor vroeger speciale plastic dingetjes waarmee je dat precies af kon stellen, door de komst van V-brakes en HS33 een beetje in de vergetelheid geraakt denk ik.
EA6E552E-C7FC-4F53-9848-EFA5169BDE7C.jpeg
Hermannetje schreef:
ma 01 jul, 2019 12:57
cervus schreef:
ma 01 jul, 2019 07:07
Het verschil tussen A link en B link weet ik niet maar ik weet dat er verschillende lengtes van dergelijke links zijn.
Zie; https://www.internet-bikes.com/remmen/c ... nderdelen/
Even scrollen.
Is internet-bikes een fijne winkel? Trust pilot geeft 4.6/10.
Jaarlijks bestel ik daar wel wat en dat is altijd goed gegaan.
2 x garantie geval gehad wat ook netjes is afgehandeld.
Een minpunt is de ondeskundigheid van de medewerkers bij telefonische info.
Heren, dames (als die er zijn?),

Mijn fietsje rijdt als de duivel, zo soepel en fijn. Op fietsgebied kan ik me weinig wensen en hebben alle smeerbeurtjes kennelijk hun uitwerking niet gemist. Ik laat het er een beetje bij omdat ik nu erg fijn fiets. 25 jaar oud en zo fijn fietsen, het is een mirakel.
Ik zal dit fietsje inzetten voor eventuele rondjes Amsterdam, hoewel ik als obese man niet hoop terecht te komen in een groep leptosome speedfreaks, maar daarover kunt u mij vast inlichten.
Lekker toch, gewoon die remmetjes weer in orde maken en uit de buurt blijven van racegespuis :D
Ik heb me aangemeld voor rondjes Amsterdam. Vandaar.
Shadow schreef:
ma 01 jul, 2019 17:17
EA6E552E-C7FC-4F53-9848-EFA5169BDE7C.jpeg
Precies, ergens heb ik die nog liggen denk ik.
Shadow schreef:
ma 01 jul, 2019 17:17
EA6E552E-C7FC-4F53-9848-EFA5169BDE7C.jpeg
Wat is dit voor een mooi setje?
Oud spul van Shimano, kun je met een beetje geluk nog op ebay kopen...