Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus Lowrider standaard montage - Forum Wereldfietser

Tubus Lowrider standaard montage

Ik krijg mijn standaard niet gemonteerd. Ik heb 2 klemmen meegeleverd gekregen en naar het schijnt, moet ik die zelf zodanig naar elkaar toe knijpen, dat ze om de Tubus Tara gaan en dan proberen de bout er door te krijgen. De ene klem wordt zelfs zo geleverd dat het ene gat 90 graden staat t.o.v. het andere gat. Zie daar maar eens een bout door te krijgen. Vreemd dat ze zo gemaakt worden.
Iemand dit eerder opgelost? Graag advies of ik werkelijk die metalen klemmen moet verbuigen.

Bijlagen

Menno007,

Waarschijnlijk mis je in je gereedschap-set de tube "beleid" en het blikje "gepast geweld".

Met beleid en gepast geweld krijg je heel veel op z'n plek.

Groeten BSM
Je moet de klemmen om de buis doen en dan even met een (waterpomp)tang de ogen naar elkaar toe buigen.
Dan komen de gaten vanzelf tegenover elkaar te staan
SanderZ schreef:
vr 10 mei, 2019 21:54
Je moet de klemmen om de buis doen en dan even met een (waterpomp)tang de ogen naar elkaar toe buigen.
Dan komen de gaten vanzelf tegenover elkaar te staan.
Dat van dat "vanzelf" gaat alleen goed als je genoeg "beleid" gebruikt.
Alleen "gepast geweld" geeft te vaak een ongepast resultaat, bijv gaten die net niet passend corresponderen.

Groeten BSM
Ondertussen contact gezocht met de verkoper en die gaf aan dat de geleverde spullen inderdaad zó hoorden. Ik heb nog even de plaatjes op internet bekeken en inderdaad. Bruut geweld bijna, maar uiteindelijk zat de klem er om heen. Vond het toch raar voor zoiets. Er had nog wel een extra moer geleverd kunnen worden, want de bovenste had geen schroefdraad in de Tubus Tara waar hij in moest, gelukkig had ik er zelf ook nog één. Het frame van mijn Koga Traveller had daar geen oogje.
Nu nog testen met bagage of het geheel goed gemonteerd is.
Bedankt ook voor de vlotte beantwoording!