Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Denham stuur - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Denham stuur

Er is 180 mm ruimte op de Denham sturen (180 links en 180 rechts :D ). Ergon GP3 grip is 135 mm breed, de breedte van de beugel HS33 is 20 mm. Blijft dus 25 mm over voor de derailleurschakelaars. De breedte van een beugel van een XT schakelaar is 13 mm. Dus zou je nog 12 mm (1,2 cm) over moeten hebben...
Bijna goed, bij de XT shifters krijg je een mooi wijzertje en dat veranderd het verhaal. Die zit enorm in de weg, die kan er er wel af maar er bestaan volgens mij geen blindkapjes voor om het gat weg te werken.
Op de foto zie je dat ik 60mm nodig heb.

Bijlagen

egopro schreef:
do 04 jun, 2020 20:42
Bijna goed, bij de XT shifters krijg je een mooi wijzertje en dat veranderd het verhaal. Die zit enorm in de weg, die kan er er wel af maar er bestaan volgens mij geen blindkapjes voor om het gat weg te werken.
Op de foto zie je dat ik 60mm nodig heb.
Die blindkapjes zitten als het goed is onder de aanwijzing vastgeklemd :wink:

Anders heb je ze zo als je even googled op 'XT shifter indicator cover'
Shadow schreef:
do 04 jun, 2020 20:48

Die blindkapjes zitten als het goed is onder de aanwijzing vastgeklemd :wink:
Niet alle modeljaren helaas ;)
Goed dat je het hebt gepast. XT schakelaars anno 2020 die passen er in ieder geval op, met display.

Een alternatief zou kunnen zijn een stuur met dezelfde backsweep (38 graden) en dan twee korte bar-ends of de SQlab 411 inner bar-ends erop zetten.
Grum schreef:
zo 12 mei, 2019 19:19
bluebox10 schreef:
zo 12 mei, 2019 08:20
Mooi stuur dus, maar voor mij niet 100%. ik zoek nog naar bar-ends die gemaakt zijn om te gebruiken op een stuur met backsweep. Ik heb ze nog niet gevonden (tips? graag!).
Voor mijn Jones Bar gebruik ik GC1 van Ergon. Ze zijn gemaakt speciaal voor grotere backsweep.

http://www.ergon-bike.com/en/product.ht ... #gc-series
ik heb ook de jones bar, maar als ik de ergon grips gebruik heb ik een groot stuk ruimte tussen mijn remgreep/versnelling en de grip, of ik moet de rem grepen erg aan het einde plaatsen. Hoe heb jij dat opgelost?
Stukje foam er tussen
Inge1 schreef:
vr 05 jun, 2020 11:31
Stukje foam er tussen
Heb je daar een foto van? Hele stuur en detail. Ik neem aan dat het om de linkerkant van het stuur gaat.