Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenkabel afgebroken in frame - Forum Wereldfietser

Buitenkabel afgebroken in frame

Ik ben bezig met nieuwe remkabels te monteren aan mijn fiets
Toen ik de buitenkabel wilde verwijderen uit het frame is deze afgebroken en zit er een stuk vast in het frame
Heeft er soms iemand een idee hoe ik deze hier uit kan krijgen?
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die een buitenkabel met de blote hand kan breken, dus denk ik dat er iets anders aan de hand is. Je beschrijving is heel onduidelijk, kan je geen foto plaatsen? Waar ging die kabel het frame in en waar komt die kabel eruit?
Doorgeroest?
* Precies schudden. Spits tangetje.
* Bevriende chirurg vragen. :wink:
* Trapas demonteren en hopen dat je er bijkunt.
* Idem balhoofdstel, maar minder kans.
* Pur-schuim.
Leon schreef:
za 04 mei, 2019 22:10
* Precies schudden. Spits tangetje.
* Bevriende chirurg vragen. :wink:
* Trapas demonteren en hopen dat je er bijkunt.
* Idem balhoofdstel, maar minder kans.
* Pur-schuim.
Met pur-schuim krijg je kabel er niet uit maar heb je geen last van gerammel, of heb ik dat mis?
Check.
Heb je het idee dat er nog een stuk kabel los in de buis zit? Ik zie het niet echt voor me. Je zou de buitenkabel er uit moeten kunnen trekken, als het een doorlopende buitenkabel is. Zit-ie ergens vast? Eruit halen vanaf de andere kant?

Welk type fiets hebben we het over?
BDB1302 je bent nu schijnbaar al vier dagen aan het schudden. We zijn benieuwd of het een beetje lukt!
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
BDB1302 je bent nu schijnbaar al vier dagen aan het schudden. We zijn benieuwd of het een beetje lukt!
Ik hoop niet dat BDB1302 de moed heeft opgegeven en zonder remkabels is gaan fietsen... :D
St_Jacobus schreef:
wo 08 mei, 2019 15:43
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
BDB1302 je bent nu schijnbaar al vier dagen aan het schudden. We zijn benieuwd of het een beetje lukt!
Ik hoop niet dat BDB1302 de moed heeft opgegeven en zonder remkabels is gaan fietsen... :D
BDB1302 was het laatst actief op za 04 mei, 2019 16:30 !!

Dus ... wellicht toch maar gaan fietsen zonder remmen ?

BSM
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
BDB1302 je bent nu schijnbaar al vier dagen aan het schudden. We zijn benieuwd of het een beetje lukt!
hij heeft zijn frame met de haakse slijper open gemaakt, de kabel vervangen en is het frame nu aan het dichtlassen maar kwam erachter dat hij de binnenkabel is vergeten en is overnieuw begonnen met de slijptol. Dat duurt wel even. :wink:
Misschien met een binnenkabel een lus maken in de hoop dat je een stukje draad of het uiteinde van de buitenkabel kunt 'oppikken' die waarschijnlijk door het stuktrekken een beetje 'ontrafeld' is en dan helemaal 'ontrafelelend' waarschijnlijk, het frame uittrekken? Het lijkt me irritant te weten dat er zo'n stuk nog in je frame zit, hopelijk lukt het je somehow, succes!