Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe lang gaat een fiets GPS mee? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe lang gaat een fiets GPS mee?

Wij hebben al een aantal jaren een Garmin etrex 30 in gebruik. En de laatste tijd kregen we problemen met onze aan en uitknop. Deze begon te scheuren en verdween in het aparaat zelf. Kon hem dus niet meer aan krijgen ( en is ook niet meer waterdicht).
Eerst gaan Googlen op forfront voor etrex30. Maar geen resultaat. Wel heel veel batterij- achterkantjes.
En op marktplaats tweedehands kostte dat ook rond de 120 euro gebruikt.
We zijn toen zelf gaan knutselen en begonnen met een mini torx schroevendraaier de etrex 30 open te maken.
Mijn man heeft gelijk alle 5 de knoppen vervangen met een prikbordpunaise( die je in verschillende kleuren heb. Hier van het middelste stukje afgezaagd,.geschuurd aan pincet op schuurpapier, gelijmd via de binnenkant en via de buitenkant met bandenplakkers geplakt..
In de harde kunstopunaise zit nog het afgezaagde ijzeren pennetje.
De knoppen zijn nu makkelijk te bedienen en deze kunnen zeker niet verpulveren.
Met een paar foto's probeer ik het te verduidelijken.

Bijlagen

8) Ik ga dit draadje vast nog eens goed doorlezen als mijn 30x aan de beurt is. Ik heb hem nu in totaal zo'n 250 keer gebruikt.
Geweldig, dit soort DIY initiatieven.

Het is voor commerciële bedrijven natuurlijk wel de vraag hoe je een goede reputatie combineert met populaire producten die niet te lang mee gaan. Net zoals vroeger het grapje dat de eeuwig brandende gloeilamp bij Philips veilig in een kluis te vinden was.
Apple doet het "goed" wat dat betreft; hele dure dingen die na vier, vijf jaar waardeloos zijn door trage software. Misschien zijn de weinig duurzame (let op: traditioneel gebruik van het woord "duurzaam", red.) knopjes van de GPS-en Garmins variant daarvan.