Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mobiel op deksel fietstas - Forum Wereldfietser

Mobiel op deksel fietstas

Zijn er hier creatievelingen die een oplossing hebben bedacht om een smartphone te bevestigen op de deksel van een stuurtas?
Dus zonder bestaande kaarthoes of iets dergelijks. Maar zodanig dat de smartphone wel makkelijk te verwijderen is. Met klittenband bijvoorbeeld?
Dat weet ik niet. Je kunt je mobuel wel heel stevig monteren op je stuur met een systeempje waarbij een onderdeel aan de onderkant van een stevig mobielhoesje wordt geplakt en een ander onderdeel aan je stuur bevestigd wordt. Ik weet de naam niet meer. Kostte me een paar tientjes, ik rijd er al jaren mee en je kunt je fiets er bij wijze van spreken mee optillen, zo sterk is het.
https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... s=quadlock

Het is wel niet je vraag maar msg kan je er wat mee.
Aart Veldhuizen schreef:
zo 14 apr, 2019 20:43
Dat weet ik niet. Je kunt je mobuel wel heel stevig monteren op je stuur met een systeempje waarbij een onderdeel aan de onderkant van een stevig mobielhoesje wordt geplakt en een ander onderdeel aan je stuur bevestigd wordt. Ik weet de naam niet meer. Kostte me een paar tientjes, ik rijd er al jaren mee en je kunt je fiets er bij wijze van spreken mee optillen, zo sterk is het.
Dank voor je reactie.
Ik had mijn mobiel op het stuur via een houder, maar door de montage van de stuurtas is er weinig ruimte meer voor de smartphone. Nu wil ik deze op de deksel van mijn stuurtas monteren en zoek daarvoor een oplossing.

Terra
Terra schreef:
zo 14 apr, 2019 21:14

Ik had mijn mobiel op het stuur via een houder, maar door de montage van de stuurtas is er weinig ruimte meer voor de smartphone.
Als je balhoofd een ahead systeem is kun je met sommige montagesystemen de topcap vervangen door iets waar je je telefoon op vast kunt maken.

Zoals hier mijn Topeak RideCase:

Afbeelding
Heb je een Ortlieb stuurtas? Dan is dit misschien iets? https://www.ortlieb.com/nl/safe-it-for-ultimate
Je hebt ook speciale tools die je op je stuur kan monteren zodat mobiel wat hoger komt te liggen dan stuurtas

Bijv bij Aliexpres: WEST BKING Bike Handle Bar Extender

Lukt mij niet om link te kopiëren.

Maar misschien heb je niks aan deze tip.
Gr Anja
SP Connect heeft een setje met allerlei adapters voor de bevestiging van je foon op de fiets, ik gebruik een balhoofd cap connector, maar er zit genoeg in het setje om iets op een tas te schroeven of te lijmen.
Ik heb een tasje van Vaude waar mijn IPhone X inzit.
Ik heb met een pons tang een gaatje geprikt aan de onderkant zodat mijn laadkabeltje naar binnen kan.

https://www.bike4travel.nl/frametassen/ ... results=67
Als je een doorzichtig plastic kaartenhouder op je stuurtas hebt, kun je met behulp van een stukje klittenband je mobiele telefoon aan de binnenkant van de kaartenhouder 'plakken'; 1 stukje klittenband op de binnenzijde van de kaartenhouder, het andere strookje klittenband aan de onderkant van je mobiel ( ik heb daar dan, standaard, een bescherming zitten, van de HEMA) et voila! Je telefoonscherm in het zicht, droog en via een (lang) kabeltje oplaadbaar mbv bijvoorbeeld een naafdynamo. :idea: :idea: :idea:
Op mijn stuur heb ik de mogelijkheid een telefoon te bevestigen in een waterdichte houder van het merk Biologic, maar soms, uit gemak, leg ik mijn telefoon volgens bovenstaande methode in de kaartenhoes.
Bij beide methodes is het 'touchscreen' gewoon bruikbaar.
Werkt prima, sukses!