Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus dragers halleluja! - Forum Wereldfietser

Tubus dragers halleluja!

Mijn nieuwe Tubus dragers en dan in het bijzonder de tara aan de voorzijde passen in 1 keer zonder vloeken, vooraf vreesde ik het ergste.... Ik ben blij :D
Ik zou gelijk een staatslot halen morgen, de sterren staan gunstig voor je!
Totdat de verf er binnen no-time af is en de boel gaat roesten en je je bedenkt dat je toch misschien beter een rvs variant had kunnen nemen :twisted:
leuk topic, fijn om de dag zo te beginnen, maar waar is de foto of het filmpje?! :D

tja, maatvoering in de fietswereld, je zou er een boek over kunnen schrijven :roll:

mijn vader, een gelovig man, noemde het geen 'vloeken', maar 'het geloof aanroepen' of 'de catechismus achterstevoren uitspreken' :lol:
Totdat de verf er binnen no-time af is en de boel gaat roesten en je je bedenkt dat je toch misschien beter een rvs variant had kunnen nemen :twisted:
Ik heb een hele mooie oplossing daarvoor gevonden, gewoon een stuk aquariumslang opensnijden over de lengte en die om de drager heen vouwen op de plekken waar het schuurt, de tassen blijven ook beter op hun plek en je drager blijft netjes1
hiervoor had ik al een constructie bedacht zonder de doorlopende beugel over het wiel met een extra aluminium plaatje omdat de schroefgaten op de verkeerde plek zaten, dat zwabberde nogal en toen vorige week in een afdaling 1 van de plaatjes door midden brak was ik er klaar mee. Gezien al mijn eerdere getob om een voordrager op een fatsoenlijke manier te bevestigen had ik weinig hoop op een goede afloop maar gelukkig zit het eens een keer mee voor de verandering.
Zuiz schreef:
za 09 mar, 2019 08:20
Totdat de verf er binnen no-time af is en de boel gaat roesten en je je bedenkt dat je toch misschien beter een rvs variant had kunnen nemen :twisted:
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik ken een groot aantal leden van deze vereniging die kennelijk minder moeite hebben met het - inderdaad - feit dat de lak van deze dragers het vrij snel verliest van de haken van de bekende merken tassen. Van snel doorroesten is zeker geen sprake, gezien het feit dat ik mijn Tubus voordrager al bijna 25 jaar op mijn fietsen heb zitten. Fietsen, inderdaad want de drager houdt het veel langer vol dan de fietsen (3 fietsen en in totaal 6 frames) waar hij op heeft gezeten, en dat komt niet omdat ik weinig of voorzichtig fiets.
Ik heb het al eerder benoemd; beetje zelfvulcaniserende tape op plaatsen waar contact is tussen tas en rek en de lak blijft erop met als bonus dat de boel minder rammelt op de weg.
patrick_ijsselstein schreef:
za 09 mar, 2019 10:54
Totdat de verf er binnen no-time af is en de boel gaat roesten en je je bedenkt dat je toch misschien beter een rvs variant had kunnen nemen :twisted:
Ik heb een hele mooie oplossing daarvoor gevonden, gewoon een stuk aquariumslang opensnijden over de lengte en die om de drager heen vouwen op de plekken waar het schuurt, de tassen blijven ook beter op hun plek en je drager blijft netjes1
Ik heb er sinds 2008 stukken slang (tuinslang) op zitten, en dat werkt supergoed.