Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkope Gates CDX belt? - Forum Wereldfietser

Goedkope Gates CDX belt?

Beste,

Hebben jullie een tip waar ik voordelig en betrouwbaar een Gates CDX belt kan kopen? Prijzen lopen nogal uiteen zie ik... Bij 11ANTS (11antsbikes.com) in de shop zie ik de goedkoopste, maar ik ken die club niet, hebben jullie hier mss ervaring mee? Geen waarborg certificaat oid, dus ik twijfel...

Bedankt, Lenny
wat je voordelig vindt, geen idee. Dit is een betrouwbare leverancier: https://www.bikeonlineshop.net/search?keyword=gates+cdx
lennyfrom69 schreef:
vr 07 dec, 2018 22:26
Bij 11ANTS (11antsbikes.com) in de shop zie ik de goedkoopste, maar ik ken die club niet, hebben jullie hier mss ervaring mee? Geen waarborg certificaat oid, dus ik twijfel...
Nederlands bedrijf, als je in de buurt bent zou je het zelfs op kunnen halen lijkt me.

Opgericht door liefhebbers, op het mountainbike.nl forum kom je ze ook tegen.
lennyfrom69 schreef:
vr 07 dec, 2018 22:26
Hebben jullie een tip waar ik voordelig en betrouwbaar een Gates CDX belt kan kopen?
Weliswaar een zijspoor, maar kun je vertellen hoe lang de vorige CDX riem het heeft volgehouden - tenminste wanneer er sprake is van vervanging.
https://bibikes.nl
Is veel info over de riem en ook te bestellen .
Weet niet of ze goed koop zijn.

Martin
sjefke schreef:
za 08 dec, 2018 23:26
lennyfrom69 schreef:
vr 07 dec, 2018 22:26
Hebben jullie een tip waar ik voordelig en betrouwbaar een Gates CDX belt kan kopen?
Weliswaar een zijspoor, maar kun je vertellen hoe lang de vorige CDX riem het heeft volgehouden - tenminste wanneer er sprake is van vervanging.
heb er nu dik 3500 km opzitten, is nog weinig aan te zien, maar ik las ergens dat je beter preventief kan vervangen, gewoon voor de zekerheid
bedankt voor de tips allemaal; heb er een bij 11ANTS besteld, was de goedkoopste immers, en prima en snel thuisbezorgd, zelfs zonder verzendkosten
lennyfrom69 schreef:
wo 12 dec, 2018 09:04
heb er nu dik 3500 km opzitten, is nog weinig aan te zien, maar ik las ergens dat je beter preventief kan vervangen, gewoon voor de zekerheid
Haal je niet een riem en een ketting door elkaar?

Voor een ketting is 3500 km geen gek getal, voor een CDX riem zou ik beduidend meer verwachten tenzij je er mee gaat "mountainbiken".

Ik zie ook niet in waarom je hem preventief zou moeten vervangen, zeker als er nog weinig aan te zien is.
hey,
Met 3500 km is de riem eigenlijk net 'ingereden' en tenzij je zichtbare shade of slijtage ziet lekker mee blijven fietsen. De berichten verschillen maar moet nog wel een tijd meegaan, zeker 10.000 km. Als je een lange tocht maakt (in het buitenland) is het altijd handig een reserve riem mee te nemen, in blik...... :P

Gr Patrick
Hanenpoten schreef:
ma 17 dec, 2018 21:15
hey,
Met 3500 km is de riem eigenlijk net 'ingereden' en tenzij je zichtbare shade of slijtage ziet lekker mee blijven fietsen. De berichten verschillen maar moet nog wel een tijd meegaan, zeker 10.000 km. Als je een lange tocht maakt (in het buitenland) is het altijd handig een reserve riem mee te nemen, in blik...... :P

Gr Patrick
Bedankt voor de tip Patrick, ik rij vooral woon-werk waarbij ik dus regelmatig door de regen rij en er zand en ander vuil op de riem komt. Na jullie berichten twijfel ik wel of ik de riem ga vervangen, mss rij ik nu een paar maanden door en neem ik de gok op een eventuele riembreuk, al is er uiterlijk eigenlijk nog weinig te zien...
Groetjes Lenny
Ik heb er geen verstand van maar uit interesse: raadt de handleding of zo je aan om deze riem na 3500 km te vervangen? Waar komt dit advies anders vandaan?
Goed idee om lekker door te fietsen, wat sowieso het belangrijkste is.....
Ik meen gelezen te hebben dat er door een zekere eigenaar van een hele leuke fietsenzaak in Amsterdam op allerlei manieren geprobeerd is om de zwakheden van de riemaandrijving op een fiets bloot te leggen.
https://www.vakantiefietser.nl/onderdel ... rijvingen/

Fijne fietsdagen!!