Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga miyata stuur defect - Forum Wereldfietser

Koga miyata stuur defect

Hoi,

ik heb een oude koga, verkocht via marktplaats nu begint de koper te sputteren.....
Hij krijgt het stuur niet vast, hij beweert dat de bout aan de zijkant is dolgedraaid waarmee je het stuur in hoogte kunt verstellen. Ik wil hem wel helpen maar hij woont aan de andere kant van het land.

Welke bout moet er in? en is dat makkelijk te repareren?

Alvast bedankt voor de tips.

Afbeelding
Ik ken dit type stuurpen niet. Zou het echter niet kunnen dat je beide kanten tegelijk moet vastschroeven omdat anders de contraschroef aan de tegenoverliggende kant meedraait? Met andere woorden aan elke kant een inbussleutel (of wat er dan ook in past) erin en tegen elkaar vastdraaien.

Greetz,
Bram
Lekker laten sputteren.
er is van alles mogelijk:

haal de hele stuurpen uit elkaar en kijk of er iets niet goed is. wissel meerdere foto's uit.

wees daarnaast heel duidelijk over of koper recht heeft op service of garantie (bij iets op marktplaats-niveau: niet! maar da's voer voor juristen) (een tweedehands fiets voor een redelijke prijs kan vroeg of laat een reparatie of onderhoud nodig hebben! dat weet een koper ook).
de koper moet zich beseffen dat hij misschien aannemelijk moet maken dat het al kapot was voordat hij (m/v) en aan ging sleutelen. heb je als koper misschien zelf iets kapot gedraaid? wat is het je waard om er zelf een andere stuurpen op te zetten?

wees daarbij duidelijk over wat je wel en niet wilt betekenen voor de ander (uit goodwill, behulpzaamheid).

en zo nodig: meet de onderdelen op en kijk wat bijvoorbeeld de plaatselijke bouwmarkt (Hornbach of zo) of gereedschapswinkel voor je kan betekenen.

hou ook in de gaten wat het gezeur je 'kost' (niet alleen uitgedrukt in euro's, maar ook aan 'hoofdpijn') en wat bijvoorbeeld delen van de kosten van een vervangende stuurpen kost (dat hoeft geen nieuwe stuurpen te zijn want deze is ook niet nieuw!).

of wat Bert hierboven aangeeft :D

succes! hoogframe
:oops: is het geen verende stuurpen??
in de foto: waarom loopt de voorbouw aan de kant van de schacht naar onderen uit?
merk? type? misschien met model en bouwjaar op de site van koga de oude specificaties nakijken om te zien wat voor stuurpen dit is en of 'ie verend is?
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Het sputteren begon vervelende vormen aan te nemen dus ik heb de koper geblokkeerd. man man wat kunnen sommigen er toch problemen van maken die er niet zijn. Voor de verkoop al een waslijst aan berichten aan gehad en nu na de verkoop weer. Echt balen!

nogmaals dank! en voor diegene die op fietsvakantie gaan, fietsze!!!
Misschien komt hij binnenkort advies vragen hier op het forum :lol:
En dan krijgt hij dat van harte!
Voor de verkoop al een waslijst aan berichten aan gehad en nu na de verkoop weer.
/quote]

Heel herkenbaar. Zelf laatst het gezeur zo zat van een koper dat ik uit mezelf het geld weer heb teruggestort. En het ging maar om €5 (ok en de verzendkosten)

Ik heb hier maar één verklaring voor: dit zijn gewoon onzekere types.
tja, nou ik werd er wel gek van! hij wilde weer geld zien. van het hele verhaal klopte geen bal. Nu geblokkeerd en hopelijk is het klaar.

Hij heeft een mooie koga voor weinig gekocht, en nu niet meer zeuren. ;)
Zo is het. Blokken die handel! Anders gaat het op je zenuwen werken.

En nog voor een kleine prijs gekocht ook.....ach, ach. Tja, deze categorie mensen kennen we denk ik allemaal wel. Je zal er maar mee getrouwd zijn.
Gewoon een niet-verstelbare stuurpen op, ben je van alle gezeur en gekraak af en nog een paar honderd gram lichter ook.
Ach,

Ik zie dezelfde fiets met dezelfde stuurpen weer op marktplaats staan, onder een ander account. Prijs 3 keer zo hoog!

Bij de beschrijving wordt niet gerept over een kapotte stuurpen.

Tja, wat zal ik er van zeggen. Niet iedereen is schijnbaar zo eerlijk ;)


gr Tom
tomdejong schreef:
di 11 dec, 2018 10:09
Ach,

Ik zie dezelfde fiets met dezelfde stuurpen weer op marktplaats staan, onder een ander account. Prijs 3 keer zo hoog!

Bij de beschrijving wordt niet gerept over een kapotte stuurpen.

Tja, wat zal ik er van zeggen. Niet iedereen is schijnbaar zo eerlijk ;)
Hmmm ... misschien is het allemaal schijn ... is de koper echt een sukkel die het niet snapt ... en heeft ie de fiets weggeven aan iemand die er wel handel in ziet (of heeft ie 'm laten stelen) ...

Als je het echt wilt weten moet je een strooman contact laten opnemen en laten hengelen naar de details.

Ik kocht pas een 2º hands Bridgestone en de verkoper had een vergelijkbaar verhaal, hij verkocht nooit meer "ongezien". Hij verkocht ooit een verstelbare stuurpen, ongeveer ongebruikt en beslist goed, stuurde het ding op en de ontvanger deed moeilijk .... uiteindelijk bleek de koper echt van z'n gezond niet af te weten en wist niet dat ie achter een afdekkapje moest kijken.


BSM
tja, je maakt op Marktplaats van alles mee, van bedrog tot en met superaardige en behulpzame mensen.
je mag hopen dt deze figuur zo sportief is om er zelf een andere stuurpen op te zetten....
en hij mag zo vrij zijn te proberen er wat aan te verdienen, maar het klinkt allemaal niet echt 'fair' met alle gedoe: deels uit onkunde over zo'n stuurpen en deels dat je een gebruikte fiets voor niet te veel geld koopt en dat wat werk voor lief neemt, lijkt me.
ik vind het ook altijd zoeken qua prijs en wel of niet laten bieden vanaf een minimumprijs. meestal geef ik een vaste prijs aan. met die vaste prijs zorg ik dan dat ik én uit de kosten ben én een beetje marge heb (nog geen 10% op rond de 300euro, zeg maar. zo heb ik beetje centjes om eens een nieuw fietsgereedschap te kopen of te vervangen. het is maar hobby :D )
Nu ben ik natuurlijk weer nieuwsgierig om welke fiets het nou gaat
Ik heb hem nog niet ontdekt door de foto uit dit topic :)
Zoek maar op een koga 50 cm Traveller. Hij komt via 2 verschillende verkopers op marktplaats, zelfde foto's. Bijna elke dag een nieuwe advertentie.
Deze?

https://link.marktplaats.nl/m1356040458

Das al wel een oudje ja :)
Jep!
maar is het nog dezelfde stuurpen? ik vind het lastig te zien, maar ik denk een andere stuurpen te zien nu op marktplaats dan op de eerste foto in dit topic.
qua prijs is het aan de hoge kant met vrij gewone/oudere cantileverremmen. wel mooi de geovaliseerde buizen.
groet! hoogframe