Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overzicht openbare werkplaatsen - Forum Wereldfietser

Overzicht openbare werkplaatsen

Net ontdekt dat er bij mij in de buurt (Rotterdam Noord) sinds kort een openbare werkplaats is waar je gebruik kan maken van het gereedschap en de expertise van de aanwezige vrijwilligers: http://dhzwerkplaats.blogspot.com/

IMG_4818_edit.JPG
Lijkt me leuk om binnenkort eens een kijkje te nemen aangezien mijn stadsfiets een opknapbeurt nodig heeft en ik in een appartement woon! (geen zin om een Azor heavy duty 3 verdiepingen omhoog te sjouwen :wink: )

Weet iemand of er ergens anders in Nederland ook dit soort openbare werkplaatsen zijn? Misschien leuk om hier een overzicht aan te maken...
Ik weet niet of het helemaal aan jouw omschrijving voldoet, maar de slappe band in Eindhoven komt wel in de buurt.
Niet in Nederland, en daarbij ook wel heel erg open:

Onlangs ontdekte ik geheel toevallig in NW-Frankrijk (ongeveer op het zuidelijkste punt van de Vlaamse plaatsnamen) bij een klein stationnetje een tweetal palen met daaraan kabeltjes waaraan fietsgereedschap zat, en daarbij was een en ander ook nog als wasplaats ingericht.

Een paar jaar terug kwamen we ook als eens langs een paar vergelijkbare palen (maar als ik me niet vergis zonder wasplaats), en dat was juist weer in NO-Frankrijk, en langs een nogal obscuur als fietspad ingericht jaagpad.
Bridgestone SM schreef:
vr 02 nov, 2018 23:56
Onlangs ontdekte ik geheel toevallig in NW-Frankrijk (ongeveer op het zuidelijkste punt van de Vlaamse plaatsnamen) bij een klein stationnetje een tweetal palen met daaraan kabeltjes waaraan fietsgereedschap zat, en daarbij was een en ander ook nog als wasplaats ingericht.
Blijkbaar staan er in Nederland ook hier en daar van die "fietsreparatiezuilen" maar moet zeggen dat ik me niet kan herinneren er eentje "in het wild" te zijn tegengekomen... :?

Een andere plek waar je evt naar toe zou kunnen zijn de Repair Cafés (onder andere ook weer in Rotterdam Noord!)
Niall schreef:
wo 07 nov, 2018 12:17
Bridgestone SM schreef:
vr 02 nov, 2018 23:56
Onlangs ontdekte ik geheel toevallig in NW-Frankrijk (ongeveer op het zuidelijkste punt van de Vlaamse plaatsnamen) bij een klein stationnetje een tweetal palen met daaraan kabeltjes waaraan fietsgereedschap zat, en daarbij was een en ander ook nog als wasplaats ingericht.
Blijkbaar staan er in Nederland ook hier en daar van die "fietsreparatiezuilen" maar moet zeggen dat ik me niet kan herinneren er eentje "in het wild" te zijn tegengekomen... :?

Een andere plek waar je evt naar toe zou kunnen zijn de Repair Cafés (onder andere ook weer in Rotterdam Noord!)
Ziehier eentje - ik meen dat het de eerste is die ik tegenkwam, in ieder geval de eerste die ik fotografeerde - langs het Canal du Rhône au Rhin (het gedeelte in de Elzasser vlakte) een stukje ten zuiden van Marckolsheim.
Ik heb die palen niet gauw nodig, normaal gaat er een ijskastdoos met gereedschap(jes) mee, daarmee kan ik ongeveer de hele fiets demonteren (en vooral ook weer monteren).
 
Canal au Rhin - 2014-06-30 P1120133.JPG.jpg
Canal au Rhin - 2014-06-30 P1120132.JPG.jpg
NB   Interessant is dat ze indertijd aldaar vergelijkende proeven deden met verschillende fietspad- afwerkingsmethoden

BSM
Repair Cafes zijn toch niet altijd open, dacht ik.
En dan hier de reparatie- en reinigingspalen die ik onlangs tegenkwam
 
- 2018-03-10 Lumbres (F-62) MCS_2256.JPG.jpg
- 2018-03-10 Lumbres (F-62) MCS_3473.JPG.jpg
Je vindt ze naast dit station, aan de rand van Frans Vlaanderen
 
- 2018-03-10 Lumbres (F-62) MCS_2254.JPG.jpg
 

BSM
Las dat het initiatief uit de startpost dreigt te verdwijnen:

http://dhzwerkplaats.blogspot.com/

Men is nu een petitie gestart:

https://dhzwerkplaats.petities.nl/