Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelkeuze ... - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Zadelkeuze ...

daulagari schreef:
zo 30 jun, 2019 18:42
Als het zadel (het leder) erg hard aan voelt maar veder goed zit zou ik niet op zoek gaan naar een ander zadel maar kijken naar verende zadelpen.
De Suntour NCX SP12 is niet duur en als je 11 cm zadelpen hebt uitsteken zou ik het zeker eens proberen.
Ed kettingvet schreef: Oplossing zoek ik zeker niet in een verende zadelpen.
Leon schreef:
zo 30 jun, 2019 18:58
Als tijdens het fietsen pijn aan je kont krijgt heb je een punt vind ik. :-)
Zo is dat, vaak reeds na ±5 km fietsen.
Fedor schreef:
zo 30 jun, 2019 19:53
Misschien voor jou een idee om het hele zadel te behandelen? Bij meer GB-zadels (volgens internet ;)) maakte dat het zadel een stuk zachter.
De Lepper is reeds meermaals behandeld met bijenwas.
Ed kettingvet schreef:
zo 30 jun, 2019 20:02
Leon schreef:
zo 30 jun, 2019 18:58
Als tijdens het fietsen pijn aan je kont krijgt heb je een punt vind ik. :-)
Zo is dat, vaak reeds na ±5 km fietsen.
Ik denk dat het verschil tussen beide raakvlakken dan, na 10 maanden proberen, wel erg groot is om daar met smeersels aan beide zijden nog gelijkvormigheid in te krijgen. Je zegt wel dat de vorm klopt, maar daar twijfel ik dus aan.
Leon schreef:
zo 30 jun, 2019 20:56
Ed kettingvet schreef:
zo 30 jun, 2019 20:02
Leon schreef:
zo 30 jun, 2019 18:58
Als tijdens het fietsen pijn aan je kont krijgt heb je een punt vind ik. :-)
Zo is dat, vaak reeds na ±5 km fietsen.
Ik denk dat het verschil tussen beide raakvlakken dan, na 10 maanden proberen, wel erg groot is om daar met smeersels aan beide zijden nog gelijkvormigheid in te krijgen. Je zegt wel dat de vorm klopt, maar daar twijfel ik dus aan.
Ik voel wat ik voel, houding lijkt me goed, ik zit goed op het zadel, zitbotjes worden goed ondersteund.
Ed kettingvet schreef:
do 06 dec, 2018 14:02
Ik ben de Lepper Tourer , die overigens een erg hard zadel is, al een tijdje aan 't inrijden.
Ik sta ervan te kijken hoe snel dit zadel zich vormt / zet.
Maar, wat ik ook merk is dat er een groot verschil is in vorm links en rechts van het zadel.
Links drukt mijn zitbotje duidelijker meer als rechts. Dit is duidelijk te merken aan de afdruk op het zadel.
Moet ik nu ervan uitgaan dat dit normaal is of toch niet?
Iedereen die mijn houding heeft beoordeelt tijdens het fietsen komt met de conclusie dan ik mooi recht en vrij stil op mijn zadel zit.
Even een update aangaande onregelmatige vorm Lepper ...
Het zadel vervormde steeds meer en meer.
Heb het zadel dan ook maar van de fiets gehaald en tot mijn grote verbazing zag ik dat het zadel helemaal scheef getrokken en vervormd was langs alle kanten was dit waar te nemen.
Ben er dan mee naar verkoper geweest, deze beoordeelde dit meteen als afwijkend / niet normaal.
Zadel is voor verder onderzoek terug naar Lepper gestuurd.
Ed kettingvet schreef:
do 06 dec, 2018 14:02
Ed kettingvet schreef:
zo 21 okt, 2018 20:38
Intussen mijn fiets terug opgehaald bij de fietsenmaker met een nieuw Lepper Tourer (test) zadel erop.
Ik ben de Lepper Tourer , die overigens een erg hard zadel is, al een tijdje aan 't inrijden.
Ik sta ervan te kijken hoe snel dit zadel zich vormt / zet.
Maar, wat ik ook merk is dat er een groot verschil is in vorm links en rechts van het zadel.
Links drukt mijn zitbotje duidelijker meer als rechts. Dit is duidelijk te merken aan de afdruk op het zadel.
Moet ik nu ervan uitgaan dat dit normaal is of toch niet?
Iedereen die mijn houding heeft beoordeelt tijdens het fietsen komt met de conclusie dan ik mooi recht en vrij stil op mijn zadel zit.