Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grote bidonhouders en flessen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

grote bidonhouders en flessen

willem.m schreef:
ma 20 aug, 2018 14:28
(Behoor ik tot een zeldzame soort vakantiefietser die gewoon (lauw) water uit fles of bidon drinkt? Overigens ben ik nog wel op zoek naar een in een bidonhouder geintegreerde espressomachien 8) )

Nee hoor, ik ook, hydrateert net zo goed ;)

Ik heb drie bidonbouders op mijn fiets met 3*800ml. De truc met sok en aluminiumfolie werkt prima. Kwam een keer een fietser tegen die een spray bidom bijhad en die gebruikte om de sok steeds nat te houden. Als je de luxe hebt om met ijsblokjes weg te gaan smorgens, is dat ook nog een optie. Smelten vanzelf ;)
Mladen schreef:
zo 19 aug, 2018 21:13
Ik gebruik een gewone 1,5 l frisdrankfles. De buitenkant is gewikkeld in aluminiumfolie en daaroverheen heb ik een dikke sok geschoven. Als ik fles vul met koud water maak ik ook de sok nat zodat deze ook voor een beetje koelte zorgt. Werkt voor mij prima en water smaakt ook nog. :D
Is inderdaad een perfecte oplossing,simpel en effectief

Wat voor bidonhouder gebruikt u?
Een niet altijd zichtbaar nadeel van het natte sok systeem is de onmetelijke groei van micro-organismen door het broeiklimaat wat jezelf creëert. Tenzij je de sok regelmatig mee wast met je kleding.
Totlater schreef:
di 28 apr, 2020 07:13
Een niet altijd zichtbaar nadeel van het natte sok systeem is de onmetelijke groei van micro-organismen door het broeiklimaat wat jezelf creëert. Tenzij je de sok regelmatig mee wast met je kleding.
En wat met je tent, de tassen waar een stoffen deel aan zit, je schoenen, de binnenkant daarvan....?

Broei is ook iets dat voorkomt in een afgesloten iets, donker ook. De natte sok om de bidion wordt daarentegen doorlopend belucht, met zonlicht beschenen en - de allersterkste microbe-killer - wordt om de haverklap droog. Niet dat ik een sok om mijn bidon gebruik overigens.

De sok vangt natuurlijk wel stof op, maar dat doe je zelf ook als je ademt.
Leon schreef:
di 28 apr, 2020 09:48
De natte sok om de bidion wordt daarentegen doorlopend belucht, met zonlicht beschenen en - de allersterkste microbe-killer - wordt om de haverklap droog. Niet dat ik een sok om mijn bidon gebruik overigens.

De sok vangt natuurlijk wel stof op, maar dat doe je zelf ook als je ademt.
Ik spreek de ervaring uit die ik een zomer gehad heb met van die gele viscosedoekjes om de bidons heen die ik steeds nat maakte om het water koel te houden. Leek mij een grandioos idee. Had deze in een kokervorm genaaid zodat ze er mooi om heen pasten. Na een week waren ze zwart uitgeslagen van de schimmel en stonken enorm. Daarna overgestapt op de insulated flessen van Kleen Kanteen met volle tevredenheid.
Totlater schreef:
di 28 apr, 2020 12:22
Leon schreef:
di 28 apr, 2020 09:48
De natte sok om de bidion wordt daarentegen doorlopend belucht, met zonlicht beschenen en - de allersterkste microbe-killer - wordt om de haverklap droog. Niet dat ik een sok om mijn bidon gebruik overigens.

De sok vangt natuurlijk wel stof op, maar dat doe je zelf ook als je ademt.
Ik spreek de ervaring uit die ik een zomer gehad heb met van die gele viscosedoekjes om de bidons heen die ik steeds nat maakte om het water koel te houden. Leek mij een grandioos idee. Had deze in een kokervorm genaaid zodat ze er mooi om heen pasten. Na een week waren ze zwart uitgeslagen van de schimmel en stonken enorm. Daarna overgestapt op de insulated flessen van Kleen Kanteen met volle tevredenheid.
Dan heb je een goede keuze gemaakt!

Ik moet er niet aan denken, dat geklooi met natte sokken, doekjes, aluminiumfolie, etc...

In de snikhete zomer van 2018 tijdens onze fietsvakantie naar Denemarken hadden we één Kleen Kanteen Insulated fles voor ons drieën en de rest zat in gewone bidons of in een petfles. Natuurlijk, water is water, maar koud water bij hitte is als een godendrank (drink in de zomer maar eens een lauw biertje en daarna een ijskoud biertje, dan weet iedereen waarschijnlijk wel wat ik bedoel).

Bij thuiskomst hebben we vervolgens niet lang gewacht om voor mijn vrouw en voor mijn zoontje ook een Kleen Kanteen Insulated fles te kopen. En ik vermoed dat we er nog jaren plezier van zullen hebben :wink:
Als ik iets kouds wil drinken zoek ik wel een terrasje op (nu even niet!), want bij warm weer en dus veel water drinken heb ik na verloop van tijd wel zin in iets anders.