Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestigingsmogelijkheid randonneur rekje - Forum Wereldfietser

Bevestigingsmogelijkheid randonneur rekje

Ben er inmiddels achter dat de Salsa Casseroll een werkelijk heerlijk fiets is, niet te zwaar, elegant, redelijk snel, comfortabel. Het lijkt ook best goed te gaan met wat meer bagage (ca 17kg achterop fietste ok), nu wil ik alleen ook wat meer bagage voorop kwijt, maar zonder de lowriders met weer tassen eraan.
Enter het meegeleverde randonneurrekje, daarop zou je een aardige stuurtas kwijt kunnen. Hiervoor moet het rekje echter wel eerst bevestigd worden en dat lukt mij even niet.
De situatie is als volget:
het rekje moet worden bevestigd op de twee cantilever nokken en een derde in het midden waar spatbord bevestiging door voorvork gaat. Nu zitten er echter Avid Shorty Ultimate cantilever remmen op (waar ik toch al niet zo tevreden over was, maar dat kan afstelling zijn), en deze hebben aan de voorkant geen ruimte om dat rekje tussen de schroeven in te prutsen
zie foto
5D7CC899-3213-4BFE-9DFD-ACA4BCAC5A85.jpeg
en foto 2 van de veer:

Bijlagen

Nu wil ik toch het liefst oogk Magura velgremmen plaatsen (kan ik eindelijk de hs66 grepen gebruiken!), maar toen ik daar eens even naar keek zag ik dat er daar ook geen mogelijkheid is om dat rekje er tussen te frutten
zie foto:
B506ED47-9AE4-44A2-880C-9F58585C9F29.jpeg
Alleen bij v-brakes (of andere cantilevers die ik dus eigenlijk niet wil) zie ik dat het heel simpel wel gewoon kan, dus in het uiterste geval zou ik v-brakes kunnen nemen, maar heeft misschien iemand hier een briljant constructie idee?
Jeroen

ps ik zie nu dat ik de verkeerde kant van de magura heb genomen, hier lijkt wel een mogelijkheid te zijn om een rekje ertussen te klemmen, maar de schrof is domweg niet lang genoeg, en aan de andere kant is er zeker geen mogelijkheid!
Langere schroef?
Langere schroef, of, als je het heel netjes wil doen een schroef als deze.
Ik wist dat ze er waren maar niet dat VO ze nog steeds maakte :D
Dank voor de suggesties, heb zelf ook nog wat zitten dubben en inmiddels tot de conclusie gekomen dat het met een Magura opzet helemaal niet gaat lukken :( , want elke keer als het wiel eruit moet moeten ook de magura’s los, en dat is niet handig als voorop die remmen ook nog zo’n rekje zit (al dan niet met langere schroef)!
Dus ofwel toch v-brakes gebruiken of andere canti’s of toch een heel ander rekje scoren.
Blijven dat soort rekjes met klemmetjes aan de voorvork wel goed vastzitten?
Als je bij het verwijderen van je wiel je band leeg laat lopen hoeven je Magura´s niet los. Dit lijkt een vreemde actie, maar als onderweg je wiel er uit moet hen je negen van de tien keer een lekke band en thuis heb je een voetpomp tot je beschikking.
Ik zou er niet zo veel bagage op op doen als in de dit geval: https://bikeindex.org/bikes/100185
De bevestiging bij de vork is denk ik niet zo spannend, alhoewel..
De bevestiging bovenaan is (nog) spannender. Iets wat met één boutje vast zit vind ik namelijk enger dan iets dat met twee boutjes of stangetjes werkt. Als de bovenste bevestiging, waar veel trekkkracht op komt, losgaat of breekt dan gaat de bagage die er op zit naar voren en naar beneden, met als gevolg dat je er overheen fietst.
Dit is een van oudsher bekend probleem bij hoge voordragers. De komst van de lowriders verminderden dit probleem.
Wat je er aan kunt doen is, naast een degelijke eerste bevestiging, zorgen dat er altijd een backupbevestiging is, al is het maar een touwtje, waar de zaak aan komt te hangen als het breekt.
Dankje Leon en Bert, ga toch voor een constructie waarbij rekje en remmen niet op dezelfde nokjes zitten, lijkt mij handiger. Wel een mooie setup van die helaas gestolen Casseroll, zoiets is toch wel de bedoeling, iets kleinere achtertassen en een iets minder diepe voortas hoop ik op uit te komen.
Ben net op zoek geweest naar zo’n ander rekje en het blijkt dat bij planetx er toevallig net Nitto M18 rekjes zijn, en bovendien ook nog de Ostrich stuurtassen, ik denk dat dat het gaat worden, met uiteraard een extra borging! Zo kun je denk ik prima ermee op weg, 2 ortliebs achter (hopelijk de kleinere voortassen) en dan voor een stuurtas van 12l.