Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke plug zit er aan een Edelux voor een Idworx? - Forum Wereldfietser

welke plug zit er aan een Edelux voor een Idworx?

Hallo allemaal

Ik wil een andere koplamp op mijn 2014 All Rohler zetten. De huidige koplamp zit met een 3 polige plug in de Idworx kabelboom.

Ik kom er niet goed achter wat het voor plug is. Idworx stuurt me naar de dealer ,de dealer zegt :plug eraf (die hebben we niet ) en solderen.
Omdat ik toch een keer weer terug wil naar deze koplamp wil ik liefst met een plug werken.

Heeft 1 van jullie een idee wat het merk van de plug en type ?

zou mij zeer helpen.

Han

P.S. waarom een ander koplamp? : the plug die er op zit werkt niet. Om toch onderweg te kunnen laden wil ik mijn beproefde Busch en Muller Luxos U (met USB laadaansluiting) erop zetten. Daar heb ik al wat reizen alles mee kunnen laden.
M-gineering is de son importeur en weet alles.
Hallo Wim

Bedankt voor je reactie

Ik had ook met Edelux duitsland contact gehad maar die verwezen naar Idworx. Maar ik zal contact opnemen met Martin.

Han
Kan je misschien een foto plaatsen? Wie weet herkent iemand het type.
Gewoon te koop bij bike24.de

https://www.bike24.com/p2192769.html
Shadow schreef:
zo 17 jun, 2018 09:47
Gewoon te koop bij bike24.de

https://www.bike24.com/p2192769.html
Die is toch 2 polig? TS heeft het over 3-polig:
Han963 schreef:
do 14 jun, 2018 12:25

Ik wil een andere koplamp op mijn 2014 All Rohler zetten. De huidige koplamp zit met een 3 polige plug in de Idworx kabelboom.

Is het de plug die bijv. hier aan zit (Son Edelux koplamp Idworx)?:
Afbeelding
Lijkt me toch dat dit afkomstig is van Idworx, dus door die firma te leveren (wel/niet via je FM) of aan te geven waar/van wie ze die ingekocht hebben.
Optie die ik zelf zou bekijken is of je de kabel makkelijk in de koplamp kunt losmaken en dan gebruiken voor je andere koplamp.

Anders is wellicht hier wat te vinden.
Jurr schreef:
zo 17 jun, 2018 10:36
Shadow schreef:
zo 17 jun, 2018 09:47
Gewoon te koop bij bike24.de

https://www.bike24.com/p2192769.html
Die is toch 2 polig? TS heeft het over 3-polig:
Han963 schreef:
do 14 jun, 2018 12:25

Ik wil een andere koplamp op mijn 2014 All Rohler zetten. De huidige koplamp zit met een 3 polige plug in de Idworx kabelboom.
Oops niet gelezen!
Die hebben weer hun eigen standaard :shock:
Ziet er uit als een automotive waterdichte stekker...
keesm54 schreef:
zo 17 jun, 2018 11:46
Is het de plug die bijv. hier aan zit (Son Edelux koplamp Idworx)?:
Afbeelding
Lijkt me toch dat dit afkomstig is van Idworx, dus door die firma te leveren (wel/niet via je FM) of aan te geven waar/van wie ze die ingekocht hebben.
Optie die ik zelf zou bekijken is of je de kabel makkelijk in de koplamp kunt losmaken en dan gebruiken voor je andere koplamp.

Anders is wellicht hier wat te vinden.
De Edelux kan vziw niet open zonder sloopwerk. De gebruikte kabel is een blijvend soepele coax-kabel. Goed te zien op de foto waarbij een stuk krimpkous zowel de kabel als de connector omsluit.
Dank voor alle antwoorden.

Ik heb toch de stoute schoenen aan getrokken
Ik heb de kabel door geknipt en heb daar bedrading aan gesoldeerd voor de Busch Muller Luxos U. De idworx kabel bevatte 4 anders waarvan er 3 gebruikt werden.

Ik kan nu gelukkig alles weer laden . The plug had eerst mijn etrex 30 gesloopt ( werkt nu niet meer op batt), en wilde ook nog geen 1 powerbank laden..

Waarom toch de kabel gesloopt: zowel idworx Duitsland als 1 Nederlandse idworx dealer kon me niet aan een plug helpen. Ook edelux Duitsland als Marten kon mij niet helpen aan de goede plug.
Heel klein op de plug staat het merk DSC : een Spaans automotive merk. En daar kon ik op internet geen webwinkel van vinden. Rechtstreeks contact met DSC leverde geen reactie op....

Nu zelf een werkend geheel gemaakt, ben daar zeer tevreden over.
Interessant. Ik heb een tweedehands All Roler(uit 2014) in bestelling staan. Ook met de plug en edulux koplamp.
Is dit een veel voorkomend probleem? Ik wil ook mijn Etrex met de plug opladen. Is dit af te raden? of had je in jouw geval een defecte plug?
Excuses als het als vervelend wordt ervaren als ik een paar jaar oud topic weer in leven breng haha.

Groeten,

Nico
Let op, de Edelux lamp kent volgens mij 2 uitvoeringen, nl. AC en DC. De dynamo levert AC, dus als je een DC versie hebt moet er nog een kastje tussen. Ik meen dat de witte tekst op de lamp meldt welke versie het betreft.