Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Ik ben benieuwd, heb er eentje besteld.
Afgelopen dinsdag (4-9) mijn Forumslader ontvangen, 13 juli j.l. besteld. Nog even stekkertjes solderen aan de draad, dan proberen (als het droog is).
IMG_9761.JPG
ericplan schreef:
do 06 sep, 2018 13:46
Afgelopen dinsdag (4-9) mijn Forumslader ontvangen, 13 juli j.l. besteld. Nog even stekkertjes solderen aan de draad, dan proberen (als het droog is).

IMG_9761.JPG
En? hoe lukt het met de forumslader?
Even geprobeerd op een klein tochtje en het werkt allemaal perfect. De app is ook leuk en informatie. Als je die app bestelt moet je er wel op letten dat je voor ios € 5,- moet bijbetalen voor een licentie, dat staat niet heel helder omschreven. Android is gratis.
ericplan schreef:
zo 30 sep, 2018 13:38
Even geprobeerd op een klein tochtje en het werkt allemaal perfect. De app is ook leuk en informatie. Als je die app bestelt moet je er wel op letten dat je voor ios € 5,- moet bijbetalen voor een licentie, dat staat niet heel helder omschreven. Android is gratis.
En wat kostte het geheel? Heb je alles dus zelf gemonteerd?
Nee, kant en klaar gekocht. M’n soldeerskills zijn niet goed en m’n ogen ook niet. Het geheel was net geen €200,-.
ericplan schreef:
zo 30 sep, 2018 14:18
Nee, kant en klaar gekocht. M’n soldeerskills zijn niet goed en m’n ogen ook niet. Het geheel was net geen €200,-.
En hoe heb je die op je fiets aangesloten?
Dat heb ik hier beschreven:
viewtopic.php?f=8&t=28139&hilit=Stopcontact
De app Forumslader voor mijn iPhone kostte niets. En inderdaad heel informatief, een beetje té.
Net terug van 7 uur rijden, met de iPhone 6S continu aan (fitnessapp, dus scherm actief) en de Forumslader heeft hem steeds opgeladen gehouden. De gemiddelde snelheid was 20 km/h. Thuisgekomen was de iPhone 70% en de Forumslader 30%.
Wetende dat ik de gsm nauwelijks gebruik op fietsvakantie ben ik wat dat betreft er zeker gerust in. Volgende keer ga ik eens kijken hoe het geladen houden van een eTrex 35t in de praktijk gaat.
Zonder licentie werkt de ios-app precies 4 minuten, niet continu. Maar je kan onbeperkt de app afsluiten en opstarten.
Ach so. Dat was me niet opgevallen, maar een paar keer onderweg naar gekeken. Heb in de beschrijving van de app helemaal onderaan nu inderdaad gezien dat het maar 4 min werkt. Hoe kom je precies aan die licentie-key? In de app zelf kan ik het blijkbaar niet aankopen.
Als je een mailtje stuurt naar Jens dan helpt hij je verder voor een licentie.
Licentie key staat op de Forumslader zelf. Voordat je de lader inbouwt even opschrijven.
Marco Meijerink schreef:
ma 01 okt, 2018 12:04
Licentie key staat op de Forumslader zelf. Voordat je de lader inbouwt even opschrijven.
Niet bij mij :(
Ook onze ervaringen maar even doorgeven na de eerste echte reis met de FL.

Wat betreft het vliegen:
We hebben de FL uit de stuurbuis gehaald, en, om 'm toch even een lichte bescherming te geven, in een stuk binnenband gedaan (en wellicht ziet het er op de scanner dan net uit of er een net omhulsel omheen zit).
Zowel in Schiphol, Frankfurt als Almaty geen enkel probleem gehad (in Almaty wel met de lege, schoongemaakte, benzinefles (die gelukkig toch meemocht)).

Wat betreft de stroom:
We begonnen de reis met een volle telefoon, en een bijna volle FL.
De telefoon stond in airplane modus, maar had wel de bluetooth aan (en soms de WiFi).
Het grootste gedeelte van de tijd konden we de telefoon op 100% houden en werd de FL genoeg bijgeladen om hoog in de 90% te zitten.
Alleen op de dagen dat we meer liepen dan fietsten werd er ingeteerd op de FL, maar ik heb die niet onder de 50% gezien.
We gebruikten de telefoon voornamelijk als GPS, en meestal niet continu.

Onze conclusie:
De FL is magisch!
ericplan schreef:
ma 01 okt, 2018 12:27
Marco Meijerink schreef:
ma 01 okt, 2018 12:04
Licentie key staat op de Forumslader zelf. Voordat je de lader inbouwt even opschrijven.
Niet bij mij :(
Eric, dan moet je wel een FL hebben gekocht met die functionaliteit. Zou dat het issue kunnen zijn?
Jurjan schreef:
ma 01 okt, 2018 14:28
Ook onze ervaringen maar even doorgeven na de eerste echte reis met de FL.

Wat betreft het vliegen:
We hebben de FL uit de stuurbuis gehaald, en, om 'm toch even een lichte bescherming te geven, in een stuk binnenband gedaan (en wellicht ziet het er op de scanner dan net uit of er een net omhulsel omheen zit).
Zowel in Schiphol, Frankfurt als Almaty geen enkel probleem gehad (in Almaty wel met de lege, schoongemaakte, benzinefles (die gelukkig toch meemocht)).

Wat betreft de stroom:
We begonnen de reis met een volle telefoon, en een bijna volle FL.
De telefoon stond in airplane modus, maar had wel de bluetooth aan (en soms de WiFi).
Het grootste gedeelte van de tijd konden we de telefoon op 100% houden en werd de FL genoeg bijgeladen om hoog in de 90% te zitten.
Alleen op de dagen dat we meer liepen dan fietsten werd er ingeteerd op de FL, maar ik heb die niet onder de 50% gezien.
We gebruikten de telefoon voornamelijk als GPS, en meestal niet continu.

Onze conclusie:
De FL is magisch!
Welke versie van de FL gebruik je dan, de "normale" met een lage opslagcapaciteit 0.7 Ah of de uitgebreide met 2.9 Ah? Dat is voor mensen die hem nog niet hebben wel handig om te weten.
Peter, wij hebben een tussenmaat, eerlijk gzzegd dacht ik iets van 15Wh, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Marco Meijerink schreef:
ma 01 okt, 2018 17:15
ericplan schreef:
ma 01 okt, 2018 12:27
Marco Meijerink schreef:
ma 01 okt, 2018 12:04
Licentie key staat op de Forumslader zelf. Voordat je de lader inbouwt even opschrijven.
Niet bij mij :(
Eric, dan moet je wel een FL hebben gekocht met die functionaliteit. Zou dat het issue kunnen zijn?
Ik heb de FL met bluetooth besteld. Zonder BT-module doet de app het uiteraard ook niet. Maar maakt niet uit, Jens heeft het keurig opgelost, m'n beurs is dicht gebleven :D
Meneer Zwijn schreef:
zo 30 sep, 2018 20:45
Volgende keer ga ik eens kijken hoe het geladen houden van een eTrex 35t in de praktijk gaat.
Hoe dan? Via losse oplaadbare batterijen? De eTrex kan volgens mij niet direct via een kabel gevoed worden.