Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Mijn bericht over de levertijd is helaas ook gewist.

Net een forumslader besteld en de levertijd voor een kant en klaar exemplaar is momenteel 6-8 weken.
Ik krijg notificatie dat ik geciteerd ben, en vervolgens zie ik niets meer, zelfs mijn eigen berichten niet meer. Dit is niet echt een stimulans om vaker wat in te brengen hier. En dan krijg ik ook nog een raarrr PBtje. :(

De regels van IATA worden op grond van hun ervaring steeds strenger.
IATA schreef:As of 15 January 2018, baggage equipped with a lithium battery, where the lithium battery is designed to charge other devices and cannot be removed from the luggage, is forbidden for carriage.
Dat je niet gepakt bent in het verleden betekent niet dat in de toekomst ook zo zal zijn. Vergelijk het met sneller rijden dan toegestaan met je auto: als ze je snappen ben je nat.
Lithium-batterijen mogen niet mee in de ruimbagage.
hhhmmm, Blanche,
dat maakt het een stuk ingewikkelder.

Dat zal me leren om iets door een ander te laten installeren.
Ik ga maar eens snel zien uit te vogelen hoe ik de lader weer UIT mijn stuurbuis kan halen.

Gelukkig hebben we nog een paar weken.
Desnoods maar eens bij Ruud langsfietsen om advies over het verwijderen te vragen.

Wel fijn om het van te voren te weten.
Dank voor deze info dus.
eindgebruiker schreef:
wo 18 jul, 2018 11:58
Lithium-batterijen mogen niet mee in de ruimbagage.
Precies. En om alle mogelijke strubbelingen te voorkomen doe ikzelf alle batterijen in de handbagage, dus inclusief de NiMh batterijen.
Duidelijk, pas sinds 2018 als ik de datum goed lees. Nu kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat dit afhankelijk is van met welke maatschappij je vliegt en wat je vertrekpunt dan wel bestemming is. Want als vliegtuigmaatschappijen wel ergens goed in zijn is om voor ieder vliegveld weer z'n eigen beleid te hebben.
Maar goed even vanuit gaan dat alles van de IATA eronder valt
From 57 founding members in 1945, IATA now represents some 290 airlines in 120 countries. Carrying 82% of the world’s air traffic, IATA members include the world’s leading passenger and cargo airlines.
dan is de kans groot dat je inderdaad hier aan moet voldoen. 4 op de 5 vluchten vallen er kennelijk onder.


Maar zeker nuttig om te lezen dat er dus verschillend gedacht wordt over ruim en handbagage, ik had m'n zaklampen in de handbagage en de accu was daar gewoon verwijderbaar.
Tja je kunt brandbaar materiaal veel beter bij je hebben als in het vrachtruim waar een blussysteem en rookmelders voorhanden zijn... :roll:
Eerst en vooral: ik twijfel geen moment aan de integriteit van mensen die hier een gebruikerservaring over de forums- of andere lader posten.

Maar: het dingetje kost 300 euro, dat is niet niks. Wat ik zou willen weten voor ik zoiets aankoop is wat de speficaties zijn en hoe deze zich verhouden tot de specs van andere laders die via de naafdynamo werken.

Staat deze vergelijking al ergens op het forum?
nicolevelo schreef:
wo 18 jul, 2018 17:23
Eerst en vooral: ik twijfel geen moment aan de integriteit van mensen die hier een gebruikerservaring over de forums- of andere lader posten.

Maar: het dingetje kost 300 euro, dat is niet niks. Wat ik zou willen weten voor ik zoiets aankoop is wat de speficaties zijn en hoe deze zich verhouden tot de specs van andere laders die via de naafdynamo werken.

Staat deze vergelijking al ergens op het forum?
De goedkoopste versie kost € 110,-. Dat is zonder opties en zelf bouwen. http://www.forumslader.de/fileadmin/use ... slader.pdf
@nicolevelo

Ik had een uitgebreid verhaal neergepend over de nieuwe Igaro's D2 en C1 die binnenkort uitkomen. De pretenties zijn om nog beter dan de forumslader te worden, en dan met een regulier product. (Dus geen zelfbouwpakket of door iemand thuis in elkaar gesoldeerd.)

Aangezien de moderator alles heeft verwijderd zul je het nu zelf moeten googelen.
@ ericplan: Ik bedoel een vergelijking van de verschillende bestaande systemen en hun respectievelijke specificaties. Dus niet enkel de forumsladers.
Dat Igaro systeem ziet er mooi uit, het filmpje waarin ie laat zien dat alles waterdicht is door het onder te dompelen geeft aan mij iig aan dat ie het niet helemaal snapt - alle DC laagspanning kun je rustig onderdompelen en alles blijft gewoon werken. Het is meer wat er over de tijd gebeurd met je componenten. Maar als de boel IP gecertificeerd is zal dat wel goed zitten.
Ik zou idd ook graag eens een vergelijkende test zien.
Vind de igaro wel mooi qua afwerking maar vind het er tevens rommelig uitzien met al die kabels aan je fiets.
Maar goed, als het apparaat veel beter zou werken als de forumslader kan ik daar mee leven.
nicolevelo schreef:
wo 18 jul, 2018 17:23
Eerst en vooral: ik twijfel geen moment aan de integriteit van mensen die hier een gebruikerservaring over de forums- of andere lader posten.

Maar: het dingetje kost 300 euro, dat is niet niks. Wat ik zou willen weten voor ik zoiets aankoop is wat de speficaties zijn en hoe deze zich verhouden tot de specs van andere laders die via de naafdynamo werken.

Staat deze vergelijking al ergens op het forum?
Op een Duitse site is veel te vinden over onderlinge verschillen.

https://fahrradzukunft.de/26/steckdose-unterwegs-6/

https://fahrradzukunft.de/22/steckdose-unterwegs-5/
Japio schreef:
wo 18 jul, 2018 19:31
Ik zou idd ook graag eens een vergelijkende test zien.
Vind de igaro wel mooi qua afwerking maar vind het er tevens rommelig uitzien met al die kabels aan je fiets.
Maar goed, als het apparaat veel beter zou werken als de forumslader kan ik daar mee leven.
Mja als je de forumslader niet in je balhoofd hebt hangen ben je net zo nat. Ik zou het in een tasje oid weghangen.
Blanche schreef:
wo 18 jul, 2018 11:24
De regels van IATA worden op grond van hun ervaring steeds strenger.
IATA schreef:As of 15 January 2018, baggage equipped with a lithium battery, where the lithium battery is designed to charge other devices and cannot be removed from the luggage, is forbidden for carriage.
Dat je niet gepakt bent in het verleden betekent niet dat in de toekomst ook zo zal zijn. Vergelijk het met sneller rijden dan toegestaan met je auto: als ze je snappen ben je nat.
Ik denk dat hier verkeerde conclusies worden getrokken; het hierboven gegeven citaat / de link gaat specifiek over baggage met geïntegreerde lithium accu’s zoals rolkoffertjes met allerlei ingebouwde “smart” functies zoals een tracker en de mogelijkheid om je telefoon op te laden etc. Deze accu’s moeten inderdaad verwijderd kunnen worden (indien de koffer in het ruim terechtkomt) en kunnen vervolgens zonodig los mee in de handbaggage.

Verder klopt het inderdaad dat losse reserve accu’s voor persoonlijke electronica (bvb voor je fototoestel) en powerbanks niet mee in de ruimbaggage mogen echter indien de accu in een apparaat (“geklikt”) zit én goed beschermd is tegen beschadiging weer wel! De redenering hierachter is dat er dan wordt aangenomen dat er een veel minder grote kans is op kortsluiting.

Hieruit zou je kunnen opmaken dat accu’s geïntegreerd in de stuurpen zoals bij de forumslader ed gewoon kunnen blijven zitten? Alleen bij een capaciteit hoger dan 100Wh wordt het weer ingewikkelder maar daar komt de forumslader niet eens bij in de buurt (capaciteit +/- 6Wh). Zie ook dit overzicht op de KLM website.

Bij twijfel kan je het natuurlijk het beste even (schriftelijk) navragen bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij...
Tja, dat is ook een manier om het te interpreteren.

Ikzelf houdt niet van discussies met grondpersoneel die niet te winnen zijn, en dus laat ik mijn banden leeglopen zoals dat vereist worden, en gaan mijn batterijen in de handbagage.

Het staat een ieders vrij om toch het risico te nemen. Er is vooralsnog een kleine kans dat ze die dingen zullen vinden. Voor luchtvaartmaatschappijen staat er echter nogal wat op het spel, en zijn ze nogal scherp op dit soort dingen.
Blanche schreef:
do 19 jul, 2018 10:04
Tja, dat is ook een manier om het te interpreteren.
Uhm de regels zijn anders vrij duidelijk hoor? Je bewering dat litium-ion batterijen nooit in de ruimbagage mogen klopt gewoon niet en het citaat waar je naar verwijst is dus alleen van toepassing op zgn "smart luggage" :roll:

Lijkt me nogal belangrijk voordat iemand nodeloos zijn forumslader uit de stuurpen gaat slopen! :shock:
Allemaal speculaties. Voor hetzelfde concludeert het grondpersoneel dat het een stukje huis-tuin-en-keuken-knutselwerk is dat nog onbetrouwbaarder kan zijn dan de Galaxy Note 7 van het toch vrij gerenommeerde Samsung, en dan mag je hem achterlaten op het vliegveld.
Ben zo vrij geweest om even te timen hoeveel tijd het kost om de forumslader uit het frame te halen.
Dan kan je zelf bepalen welke argumenten je het meest zwaar wegend vindt.
Het kostte mij 1 minuut en 6 seconden. je heb 2 inbussleutels nodig die op elke combitool zitten.
Bij het installeren van de forumslader wordt het oorspronkelijke stare nut http://www.starbike.com/images/Syntace/starnut_sl.jpg verwijderd en vervangen door deze oplossing. Ik heb veel foto's gemaakt maar het gaat uiteindelijk om twee schroefbewegingen.
De forumslader zit met stekkertjes aan de naaf die je los kunt trekken (tenminste, zo heb ik het gedaan).

Bepaal zelf of je het wel of niet in je frame wilt bevestigen......
fl.jpg

Bijlagen