Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 17 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Er zijn jammer genoeg iets teveel variabelen waardoor het lastig is te zeggen wat de oorzaak is.
Kun je controleren of de accu nog niet leeg is, wat gebeurt er als je de telefoon aansluit, wordt deze dan opgeladen of juist niet? Als de accu inderdaad leeg is dan zul je eerst een stuk moeten gaan fietsen om te kijken of de telefoon dan wel opgeladen wordt. Als de fiets buiten of in de schuur staat kan het maar zo dat de accu inmiddels door de kou leeg is.
Zonder stroom doet BT jammer genoeg ook niks, dus een verbinding opbouwen wil dan ook niet.
Ik heb de voorbije week de verbinding herhaaldelijk proberen maken tijdens het fietsen zowel als thuis.

Zal nu ook eens letten op wat de lichtjes doen en wat er gebeurt wanneer ik een toestel aansluit op stilstaande fiets.
De test van vandaag:

Ca 25 km gereden zonder lichten. LED van de FL pinkte de hele rit rood.
De bluetooth van mijn iphone SE detecteerde onderweg tal van TV’s en telefoons van mensen/huizen waar ik voorbij reed, maar geen Forumslader.

Kan deze informatie helpen om het probleem te detecteren?
Nogmaals: total reset.
Een app verwijderen, opnieuw opstarten en daarna weer installeren is binnen een paar minuten gepiept.
Dan weet je zeker dat het aan de lader ligt en niet aan de BT verbinding tussen iPhone en lader.
Er zit informatie opgeslagen in de app en een eenmalige (denk ik) inlogcode. Vandaar dat ik de app nog niet heb durven verwijderen.
nicolevelo schreef:
ma 07 mar, 2022 18:59
Ca 25 km gereden zonder lichten. LED van de FL pinkte de hele rit rood.
Had je geen verbruikers aan de Forumslader hangen? Was het steeds één korte knipper? Of meerdere korte knippers achter elkaar gevolgd door een pauze?

Rood betekent dat er meer energie uitgaat dan er inkomt vanuit de dynamo.
Nee, geen enkele gebruiker aan de FL. Ik had het son licht op uit gezet (stand 0).
Knipper was één langzame aan uit.
Als het licht brandt knippert het rode LEDje sneller.
Update test: ik heb net 15 km gereden met de iphone aangesloten aan de FL. Bij vertrek was de iphone voor 38% geladen, bij aankomst 1%.

De FL werkt dus niet meer. Dat ik dit niet eerder getest heb…..
Nicole, geeft de iPhone aan dat er geladen wordt? Zo nee, check even je iPhone kabel. Helaas is de lighting kabel van de iPhone gevoelig voor vocht. Je kan dan een zwarte aanslag zien op de plug.
Juist daarom (als dat hier ook het geval is) maak ik indien mogelijk gebruik van een magnetische USB kabel (die heb je ook waarbij je wel data kan versturen (dat is wel even zoeken) de connector blijft in het toestel en de kabel trek je makkelijk los. Door herhaaldelijk de kabel in en uit het toestel te halen is het namelijk ook mogelijk dat je die verbinding in het toestel zelf stuk maakt.
nicolevelo schreef:
di 08 mar, 2022 10:27
Update test: ik heb net 15 km gereden met de iphone aangesloten aan de FL. Bij vertrek was de iphone voor 38% geladen, bij aankomst 1%.

De FL werkt dus niet meer. Dat ik dit niet eerder getest heb…..
Zou een mailtje naar Jens sturen hoe/of je kan controleren wat er kapot is. Meest voor de hand liggend zijn de oplaadbare cellen.
Icoontje staat wel degelijk aan Marco als ik de iphone verbind via USB.

Zonet de iphone aan het elektriciteitsnet opgeladen tot 58% vervolgens weer op de fiets aan de FL gehangen en na vijf minuten was de batterij gedaald tot 44%.

Het lijkt erop dat de FL energie trekt iit mijn toestellen ipv deze op te laden. Hetzelfde gevorl had ik toen ik het voorbije WE in de Ardennrn mijn garmin GPS verbond met de FL.

Met eenbeetje creativiteit krijg ik zo een door mijn iphone aangedreven elektrische aansturing, of op zijn minst een perpetuum mobile 🙃.

Heb Jens aangeschreven, en ben al in contact met hem
Haha….nu heb je door je iPhone een eBike gekregen. Met een beetje geluk is je naafdynamo een motortje geworden😆
Het zou de accu zijn die helemaal leeg is. Jens vraagt me de FL naar hem te verzenden voor herstelling.
Kan iemand me helpen en uitleggen hoe ik de forumslader uit de Ahead verwijder? (mag ook via pb)
kijk eens onderaan pagina 4 van dit topic... Marco laat daar in plaatjes zien hoe dat werkt.
Top!
Voordat ik eraan begin: om de fiets weer rijdbaar te maken zonder de FL gewoon de bout terug vastschroeven en de top er weer op?
yep!
Hij is er bijna uit.
Maar is er dan geen verbinding met de dynamo langs onder?
ja, die is er zeker wel, je moet de lader tenslotte koppelen aan de dynamo.
Meestal met stekkertjes, hoewel je er tegenwoordig ook coaxiale koppelingen voor kunt krijgen (wij zijn fan daarvan)