Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Deze is in dit artikel van een jaar geleden al beschreven.
https://gpsradler.de/praxistest/forumsl ... onik-test/
Maar dan is die niet meer echt nieuw, of jullie beleving van "nieuw" moet anders zijn.
Die in die test is zelfs al nog ouder, dit is zo te zien ook een doosje uit de 3d-printer, die Marco nu heeft is duidelijk nieuwer, nog even afwachten op wat V6 gaat brengen.
Ben wel benieuwd naar foto's . Hoe het allemaal aangesloten wordt. Het lijkt me een redelijke hoeveelheid kabeltjes op te leveren.
Fedor schreef:
za 13 mar, 2021 17:37
Marco Meijerink schreef:
za 13 mar, 2021 17:20
De kabel met stekker sluit je aan op je naafdymano. De USB ingang zit ernaast. Daar zit nu een zwart kapje op ter bescherming. Maar als je die eraf haalt zie je een reguliere USB plug.
En nog drie andere draadjes, die zitten er vast ook niet voor niets ;)
Twee van de draadjes zijn bedoeld om de interne accu extern op te laden. Gaat met 12V en is dus niet super handig. Is vooral nuttig als je een grotere buffer hebt en de Forumslader als powerbank wil gebruiken.
Meer info over de Forumslader Pro staat inmiddels op de site http://www.forumslader.de/forumslader-pro/
De prijs is 255 euro, 58 euro meer dan een kant-en-klare stuurbuisversie met vergelijkbare accu.

Overigens heeft de elektronica ook een update gekregen:
All diese Maßnahmen bringen gegenüber V5 unterschiedliche Mehrleistungen. Besonders bei Tempo bis 20 km/h ist V6 gegenüber V5 praktisch immer leistungsstärker.

Bei den Dynamogruppen profitiert der SONDelux am meisten, gefolgt von SON Klassik und Shutter Precision. Bei Shimano ist der Leistungsgewinn am geringsten.
http://www.forumslader.de/forumslader-p ... tronik-v6/
ericplan schreef:
zo 14 mar, 2021 19:20
Twee van de draadjes zijn bedoeld om de interne accu extern op te laden. Gaat met 12V en is dus niet super handig. Is vooral nuttig als je een grotere buffer hebt en de Forumslader als powerbank wil gebruiken.
Als Ladeanschluss dient ab Forumslader V5 der Dynamoanschluss.
http://www.forumslader.de/aeltere-versi ... oostlader/
We hebben er nu een tijdje mee gereden. Wat ik moeilijk vind om te bepalen of we de V6 versie hebben mee gekregen of de V5. Ik begrijp dat de V6 versie bij lagere snelheden nog wat meer vermogen afgeeft. Mijn 'gevoel' zegt dat het wel klopt maar ik kan dat alleen vergelijken met mijn andere versie forumslader.
Weet een van jullie hoe we dat kunnen zien? In de beschrijving wordt niet gesproken over een versie.
Hoi Marco,
als ik de site even bekijk zie ik het volgende staan:
Der Forumslader pro nutzt intern die Elektronik V6.

Ik vermoed dus dat je gevoel juist is.
Ik heb even in de app gekeken of er uitsluitsel is te vinden over de versie, maar kon het er niet echt uit halen.
Misschien dat de V6 het duidelijker aangeeft.
Al gekeken in de Forumslader app (verbonden met het device) in Instellingen (⚙️ rechtsboven)?
dat is nog wel een goed idee. Dank. Ga ik doen.
Ik heb in de app gekeken... versie staat vermeld in settings\system

Bijlagen

Hoi mensen,

We hebben onze ervaringen met de Forumslader Pro op papier en in beeld gezet.
Moet eerlijk zeggen dat er geen enorme wereldschokkende verschillen zijn.
En inderdaad, deze versie werd al eens beschreven op een Duitse site (staat er als referentie).

Maar toch leuk om er mee te rijden. Blijft onze favo gadget.
Benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://www.lismarq.com/post/forumslader-pro

202105 Forumslader 005.jpg
GPS Radler heeft een testversie van de Forumslader Pro v5 getest. De officiële Forumslader Pro is als v6 sinds 9 maart dit jaar beschikbaar. Heb jij nu inderdaad de v6 getest?

Het is fijn dat je de Forumslader Pro van Santos hebt gekregen, Marco. Ik heb na ruim een maand wachten eindelijk een reactie van Jens op mijn mail :roll: De levertijd zou nu zes weken zijn, dat valt dan weer mee. Nog even afwachten of ie dat gaat redden, natuurlijk.
Dan zie je nog wat 'losse' kabeltjes. Die zijn niet los, maar waterdicht afgeschermd. Die kabeltjes zijn onder andere voor de Bluetooth aansluiting
Bekabelde Bluetooth, heb ik altijd al gewild :wink: Maar die rood/zwarte draden zijn bedoeld als uitgang voor 12V-verlichting.
Klopt. mijn vorige forumsladers heb ik gewoon bij Jens gekocht en dat duurt inderdaad laaaaaaang... :D . Alternatief zou nog de NC-17 Connect Appcon 3000 kunnen zijn. hebben wij nooit getest. Ken het niet maar ziet er ook niet gek uit en de levertijden zouden wellicht beter zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

bekabelde bluetooth? Heb ik dat geschreven? Zal zo eens nakijken. Dat zou inderdaad nieuw zijn. Als dat er staat (en dat zal wel want anders had je het niet geschreven) dan corrigeer ik dat. Dank voor het opmerken.
Dan zou ik toch voor de forumslader ipv appcon3000 gaan

verschil
forumslader laadt op vanaf 7kmh
appcon3000 laadt op vanaf 12kmh

forumslader heeft een energieopslag van 28 Wh
appcon3000 heeft een energieopslag van 11,1 Wh (3.7 volt x 3000mAh)

forumslader kan 3 Ampere aan stroom verwerken
appcon3000 kan 2 Ampere aan stroom verwerken (heeft dus minder vermogen)
3 ampere bij 6volt is 18 watt, de normale naafdynamo levert volgens de specs minimaal 3 watt maar geen 18 watt. Ook de vraag of jij 18 watt extra wilt trappen om je battery op te laden….. :?:
JandeFietser schreef:
vr 04 jun, 2021 19:22
3 ampere bij 6volt is 18 watt, de normale naafdynamo levert volgens de specs minimaal 3 watt maar geen 18 watt. Ook de vraag of jij 18 watt extra wilt trappen om je battery op te laden….. :?:
De grap is dat de dynamo makkelijk 12V kan leveren als je daarmee de buffer op laad en vervolgens met 5V uit de USB gaat op 3A, dan heb je ook 15W...zo werkt het truukje...
dat principe ken ik ondertussen, zonder belasting levert de dynamo 1volt per km/h.
maar mijn ding is wil je wel meer dan 10 watt aan energie aan vermogen gaan leveren, die komt niet uit de lucht vallen. Dat moeten die benen leveren
ik heb er zelf een gemaakt, mijn gps is altijd volledig opgeladen, ik zet hem zelfs vaak uit.
zag bij een technisch forum nog eenleuke tip : http://pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm , die ga ik in de herfst een in elkaar knutselen.
Nee dat vermogen moet je leveren, dat blijft staan...
Ik kaap even dit topic voor een kleine vraag:
De forumslader is in de vork van mijn fiets ingebouwd. Nu wil ik een ahead spacer verzetten en dan moet het dopje eraf en de bovenste ring waarin de USB stekker zit. Die zit echter met de bedrading van de forumslader vast. Is de plek waar de bedrading vastzit in de ring (wit plastiek waaruit drie vrij strak gespannen draden komen) een stekker die ik gewoon kan uittrekken? Of moet ik iets anders losmaken?