Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk fietslot voor vakantiefiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welk fietslot voor vakantiefiets?

keesswart schreef:Overigens zijn Corrie en ik op onze fietsreizen nooit meer kwijtgeraakt dan onze fietscomputers (die we nota bene makkelijk even van het stuur hadden kunnen halen...). Dat was in het touristische stadje Ronda in Andalusië: puur vandalisme, want aan een fietscomputer zonder houder heb je erg weinig.
Kees Swart
Dat is toevallig! Ook ik ben in Ronda mijn fietscomputer kwijtgeraakt toen we even bij de bakker een brood kochten. Er dwaalt daar dus een malloot rond die het op fietscomputerdisplays heeft voorzien. En in Jerez is tijdens diezelfde vakantie een bidon gejat toen we in een bar koffie dronken, Mijn vrouw zag het en is direct achter de dief aangerend, die de bidon fluks liet vallen en hard wegrende... Criminele buurt dus, dat Andalusië.
Wat de sloten betreft: wij hebben altijd een kabelslot en een relatief licht beugelslot bij ons en verder hebben we enkele principes:
- In landen waar ze daar niet om malen, gaat de fiets 's nachts zo mogelijk mee de kamer op.
- bij bezienswaardigheden vragen we bij het loket of we de fiets daar mogen parkeren.
- Steden bezoeken we het liefst zonder fiets, zijn we toch met de fiets in een stad dan blijft de fiets in het zicht, bv. bij restaurantbezoek, of wordt bewaakt gestald. Zo zijn er in sommige Italiaanse steden (Ravenna, Ferrara) tegenwoordig bewaakte fietsenstallingen bij het treinstation.

Weissenfels, komt uit Italy. ;-)

Ik bedoelde 200cm etc.. te schrijven. Inderdaad oppassen voor imitatie.

Groet,

Stijn

Ik geloof dat in Wageningen een zaak zit die een bepaalde constructie hebt gemaakt/bedacht, waar mee je de trapas op slot kunt zetten. IK heb begrepen dat dit alleen kan voor speciale fietsen.

Tip: een beugel slot kan je het beste op je liggende achtervork monteren. Ik heb dit ook altijd gedaan.

Mario

Dat van die Ortlieb tassen vind ik een goeie...want je kunt je bike wel goed stallen, maar je tassen zitten er ook op. Ik bedoel dan, als je naar de super gaat om ff inkopen te doen voor je je tentje opzet in de bush, en je zet de fiets op slot, je tassen met je spullen erin hangen dan zo voor de grijp! Ikzelf doe er dan een dun staalkabeltje door de handvaten en achterwiel. Kabeltje zelf gemaakt met een klein slotje eraan.[/quote]

Misschien dat dit een goede tip is (uit de motorwereld) voor mensen die de fiets naast de tent hebben staan:

http://www.xenalock.nl/

Hangsloten met bewegingssensor en alarm (wel een flink gewicht). Moet je wel zorgen dat de fiets niet spontaan omvalt natuurlijk ;)

Persoonlijk ben ik van mening, dat dit slot ook geschikt is om diefstal tegen te gaan. :D

Afbeelding

Geweldige oplossing Marco, heb je ook iets om je BOB-trailer te vullen :roll:

ohhhhhhhhhh..................Maar hoe beveilig je dan de trailer
:?

Bob (niet van de trailers)

Precies, ik denk graag in oplossingen. :wink:

mario schreef:Ik geloof dat in Wageningen een zaak zit die een bepaalde constructie hebt gemaakt/bedacht, waar mee je de trapas op slot kunt zetten. IK heb begrepen dat dit alleen kan voor speciale fietsen.

Tip: een beugel slot kan je het beste op je liggende achtervork monteren. Ik heb dit ook altijd gedaan.

Mario
Batavus heeft ook een systeem om de trapas op slot te zetten: Batavus Safety Lock slot. Klik op het linker-onderste fototje van het frame met oranje draadslot.

En ook Multicycle (nooit van gehoord, dat merk...) integreert een trapas slot op haar fietsen.

In het buitenland is vaak een dun kringelslotje wel genoeg hoor. En in NL laat ik het ringslot er gewoon op zitten. OMdat de fiets niet mee hoeft in het vliegtuig vind ik die kilo niet zo erg.
Voor mijn tassen heb ik 2 bbb slotjes met een dun kabeltje er aan gekocht, die ik inderdaad van de oogjes van de tassen, via de lussen door de spaken naar de dragers rijg. (snappen jullie het nog?) Zo voorkom je in elk geval dat ze er zo worden af gepakt (iets wat juist zo handig is van deze tassen :D )

S@nne schreef:Voor mijn tassen heb ik 2 bbb slotjes met een dun kabeltje er aan gekocht, die ik inderdaad van de oogjes van de tassen, via de lussen door de spaken naar de dragers rijg. (snappen jullie het nog?) Zo voorkom je in elk geval dat ze er zo worden af gepakt (iets wat juist zo handig is van deze tassen :D )
... en nooit vergeten bij het weer wegrijden? ;)